0

آموزش جامع Visual C#.NET

 
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 154065
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

پاسخ به: آموزش جامع Visual C#.NET

 شی گرائی (بخش دوازدهم)
در پست قبلی دربارۀ متدهای مجازی در مفهوم چند ریختی کمی توضیح دادم ، در این پست ادامۀ متدهای مجازی رو خدمتتون ارائه میدم
 
در پست قبلی تیکه کدی رو مثال زدم که وجود کلمۀ کلیدی virtual رو بیان می کرد ، وجود كلمه virtual بيان میکنه كه كلاسهای مشتق شده از اين كلاس میتونن، اين متد (virtual) رو override کنن و به شکل دلخواهی پياده سازی كنیم
 
به کد زیر دقت کنید
 
کد PHP:
using System; 
 
public class Line : PointObject 
 
    public override void Point() 
    { 
 
        Console.WriteLine("I'm a Line."); 
 
    } 
 
 
public class Circle : PointObject 
 
    public override void Point() 
    { 
 
        Console.WriteLine("I'm a Circle."); 
 
    } 
 
 
public class Square : PointObject 
 
    public override void Point() 
    { 
 
        Console.WriteLine("I'm a Square."); 
 
    } 
 
}  
 
در کد بالا 3 تا کلاس وجود داره که همشون از کلاس PointObject ارث بری می کنند. هر کدوم از اين كلاس ها دارای متد Point هستند و همشون دارای پيشوند override می باشند.
 
وجود كلمه كليدی override قبل از نام متد ، اين امكان را بوجود میاره تا كلاس، متد كلاس پايه خود را override كنه و به شکل دلخواهی پياده سازی بشه متدهای override شده بايد دارای مشخصاتی همچون نوع و پارامترهای مشابه متد كلاس پايه باشند.

 

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

پنج شنبه 24 اردیبهشت 1394  3:39 PM
تشکرات از این پست
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 154065
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

پاسخ به: آموزش جامع Visual C#.NET

 شی گرائی (بخش سیزدهم)
در پست قبلی دربارۀ override کردن متدهای مجازی صحبت کردم در این پست به پياده سازی چند ريختی میپردازم
 
 
 
برای فهم بهتر موضوع اول به کد زیر دقت کنید :
 
کد PHP:
using System; 
 
public class pointsample 
 
    public static int Main() 
    { 
 
        pointObject[] pObj = new pointObject[4]; 
 
        pObj[0] = new Line(); 
 
        pObj[1] = new Circle(); 
 
        pObj[2] = new Square(); 
 
        pObj[3] = new pointObject(); 
 
        foreach (pointObject pointObj in pObj) 
        { 
 
            pointObj.point(); 
 
        } 
 
        return 0; 
 
    } 
 
}  
دقت کنید که در کد بالا چند ریختی پیاده سازی شده ، در متد Main يه آرايه ايجاد کردیم وعناصر اين آرايه از نوع pointObject تعريف شده اند. اين آرايه pObj نامگذاری شده و چهار عضو از نوع pointObject رو در خودش نگه داشته.
 
آرايه pObj رو تخصیص دادیم و به دليل رابطه ارث بری که در کد می بینید كلاس pointObject، با عناصر Line ، Circle و Square به آرایه تخصیص داده شده اند.
بدون استفاده از ارث بری ، برای هر کدوم از عناصر بايد آرايه ای جدا می ساختين ، بعد از تخصيص دهی آرايه، حلقه foreach تک تک عناصرو پيمايش می كنه و درون حلقه foreach متد point برای هر کدوم از اعضای آرايه اجرا ميشه و متد point در هر يک از اين اشياء override میشه

 

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

پنج شنبه 24 اردیبهشت 1394  3:39 PM
تشکرات از این پست
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 154065
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

پاسخ به: آموزش جامع Visual C#.NET

 شی گرائی (بخش پانزدهم)
در بخش قبلی دربارۀ کلاس ها صحبت کردم و با تعریفش و یک نمونه از نحوۀ تعریفش آشنا شدید 
در این بخش میخوام کمی با تلفیق خاصیت های دیگه در کلاس ها آشناتون کنم که مطمئنا خیلی مفید خواهد بود و به شکلی ترکیب شدن اجزای مختلف رو هم ببینید
 
در ابتدا به کد زیر دقت کنید
 
کد PHP:
using System; 
 
class OutClass 
 
    string myString; 
 
    // سازنده 
 
    public OutClass(string inputString) 
    { 
 
        myString = inputString; 
 
    } 
 
    // متد نمونه 
 
    public void printString() 
    { 
 
        Console.WriteLine("{0}", myString); 
 
    } 
 
    // تخريب كننده 
 
    ~OutClass() 
    { 
 
      // کد 
    } 
 
class exampleClass 
 
    // آغاز اجراي برنامه 
 
    public static void Main() 
    { 
 
        // OutClass نمونه ای از 
 
        OutClass outCl = new OutClass("This is out class."); 
 
        // Out فراخوانی متد كلاس 
 
        outCl.printString(); 
 
    } 
 
}  
 
کد بالا یه نمونه از کلاس هست که ما 2 کلاس درونش می بینیم ، كلاس بالايی ، كلاس OutClass دارای سازنده، متد نمونه و يک تخريب كننده ست . (دربارۀ تخریب کننده ها بعدا توضیح خواهم داد.)
کلاس ما دارای فیلدی با نام myString است ، در اين نمونه کدی که می بینید، سازنده كلاس رشته ورودی (inputString) رو به عنوان آرگومان دريافت میکنه و اين مقدار داخل فيلد كلاس يعنی myString كپی میشه.
 
در خط 45 هم میبینید که از OutClass نمونه ای ایجاد شده با استفاده از کلمۀ کلیدی new و در آخرم متد نمونه (printString) درون خاصیت ایجاد شده OutClass ریخته میشه
 
درexampleClass که دقت کنید متوجه میشید که استفاده از سازنده الزامی نیست ، در این مورد خاص سازنده پیش فرض ایجاد میشه که هیچ آرگومانی هم نداره.
البته دقت کنید که سازنده بدون آرگومان هیچ زمانی مفید و کاربردی نبوده و این که يه كلاس میتونه سازنده های متفاوتی داشته باشه سازنده ای كه فراخوانی میشه، به تعداد و نوع آرگومانهاش هم وابسته ست.

 

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

پنج شنبه 24 اردیبهشت 1394  3:39 PM
تشکرات از این پست
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 154065
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

پاسخ به: آموزش جامع Visual C#.NET

 شی گرائی (بخش شانزدهم)
در بخش های قبلی دربارۀ سازنده ها صحبت کردیم ، در این بخش میخوام دربارۀ مخرب ها (Destructors) براتون صحبت کنم 
خب دقت کنید که مخرب ها نقطه مقابل سازنده ها هستن و متدهای خاصی هستن که هنگام تخریب یک شی فراخوانی میشن می تونیم از مخرب ها برای پاک کردن منابعی که در برنامه ممون مورد استفاده قرار نمی گیرن استفاده کنیم.
 
دستور نوشتن مخرب کمی با سازنده ها متفاوته توجه کنید :
 
 
کد PHP:
~ClassName()
{
   sample code;
}  
 
مثل سازنده ها، مخرب ها باید همنام کلاس باشن که در اون تعریف میشن، به این نکته دقت کنید که قبل از نام مخرب علامت (~) رو بزارید.
یک مخرب نمی تونه سطح دسترسی (public) داشته باشه.
 
به کد زیر دقت کنید که سازنده ها به همراه مخرب ها فراخوانی شدن :
 
کد PHP:
using System;
public class sample
{
    public sample()
    {
        Console.WriteLine("Constructor");
    }
    ~sample()
    {
        Console.WriteLine("Destructor");
    }
}
 
public class Program
{
    public static void Main()
    {
        sample s = new sample();
    }
}  
 
در کلاس sample یک سازنده و یک مخرب تعریف کردم و در داخل متد Main یه نمونه از کلاس ایجاد کردم وقتی یه نمونه از کلاس ایجاد میشه سازنده فراخوانی شده، و پیغام مناسب نمایش داده میشه و وقتی از متد Main خارج میشیم نمونه ای که ایجاد شده نابود میشه و مخرب فراخوانی میشه

 

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

پنج شنبه 24 اردیبهشت 1394  3:39 PM
تشکرات از این پست
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 154065
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

پاسخ به: آموزش جامع Visual C#.NET

 شی گرائی (بخش هفدهم)
در این بخش هدف این است که شما رو با سطح های دسترسی در سی شارپ آشنا کنم خب ،، سطح دسترسی مشخص میکنه که متدهای یک کلاس در چه جای برنامه قابل دسترسی هستند .
قبل از این که تمامی نوع های دسترسی رو توضیح بدم کمی دربارۀ سطح دسترسی private و public صحبت میکنم چون این دو نوع بیشتر در برنامه نویسی هامون کاربرد داره و استفاده میشه
 
سطح دسترسی public زمانی مورد استفاده هست که ما بخوایم به یک متد یا فیلد در خارج از کلاس و یا پروژه مون دسترسی داشته باشیم به کد زیر دقت کنید 
 
کد PHP:
using System; 
 
public class Test1 
    public int number; 
 
public class Program 
    public static void Main() 
    { 
        Test1 x = new Test(); 
 
        x.number = 5; 
    } 
}  
 
خب ما در کد بالا کلاس Test1 رو به صورت public تعریف کردیم ، که به کلاس program میگه که از کلاس Test1 نمونه بساز
اگر از کلمه کلیدی public استفاده نکنیم نمی تونیم در داخل کلاس program نمونه ای از کلاس Test1 ایجاد کنیم و به اعضای اون دسترسی پیدا کنیم و به معنی استفاده از سطح دسترسی private است.
 
دقت کنید در صورت مشخص نکردن نوع سطح به طور پیش فرض سطح private در نظر گرفته میشه
 
حالا فرض کنید در کد بالا ما سطح private تعریف کنیم وقتی برنامه ممونو اجرا کنیم با خطا روبرو میشیم به این دلیل که کلاس Test1 در داخل کلاس program و هر کلاس دیگه قابل دسترسی نیست .

 

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

پنج شنبه 24 اردیبهشت 1394  3:39 PM
تشکرات از این پست
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 154065
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

پاسخ به: آموزش جامع Visual C#.NET

 شی گرائی (بخش چهاردهم)
آشنایی با كلاسها در#C بخش اول
 
يه كلاس با استفاده از كلمه كليدی class كه به دنبالش نام كلاس اومده باشه، اعلان ميشه و اعضای اين كلاس درون {} اعلان میشن. هر كلاس دارای سازنده ای ست كه در هربار ايجاد نمونه ای جديد از اون كلاس، بصورت خودكار فراخوانی ميشه و هدف از سازنده، تخصيص دهی اعضای كلاس در زمان ايجاد نمونه ای جديد از كلاس است.
 
تعریف یک کلاس
 
کلاس به شما اجازه میده یک نوع داده ای که توسط کاربر تعریف میشه و شامل فیلدها و خواص و متدها ست رو ایجاد کنه ، کلاس در حکم یک نقشه برای یک شی است.
ممکن است فکر کنین که کلاس ها و ساختارها شبیه هم هستند اما اینطور نیست، تفاوت مهم بین این دو اینه که کلاسها از نوع مرجع و ساختارها از نوع داده ای هستند.
 
تعریف یک کلاس مشابه تعریف یک ساختارست اما به جای استفاده از کلمه کلیدی struct باید از کلمه کلیدی class استفاده کنید.
 
 
نمونه تعریف یک کلاس 
 
کد PHP:
class ClassName 
field1; 
field2; 
... 
fieldN; 
method1; 
method2; 
... 
methodN; 
}  
 
این کلمه کلیدی را قبل از نامی که برای کلاسمان انتخاب می کنیم می نویسیم ، در نام گذاری کلاسها هم از روش نام گذاری Pascal استفاده می کنیم. 
در بدنه کلاس فیلدها و متدهای آن قرار داده میشن ، متدها رفتارها یا کارهایی هستنن که یک کلاس می تونه انجام بده.

 

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

پنج شنبه 24 اردیبهشت 1394  3:39 PM
تشکرات از این پست
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 154065
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

پاسخ به: آموزش جامع Visual C#.NET

 شی گرائی (بخش هجدهم)
در پست قبلی دربارۀ سطح دسترسی public , private توضیح دادم ، در این بخش دربارۀ دو سطح دسترسی دیگه یعنی (protected و internal) صحبت خواهم کرد.
 
سطح دسترسی protected به این معنی که فقط خود کلاس شامل و فیلدهاش protected هستن و کلاس و نوع هایی که از همون کلاس یا نوعی که شامل عضو protected هستند به ارث رفته باشه قابل دسترس هستن.
 
خب یکم شفاف تر توضیح میدم، فقط در کلاسی که در آن تعریف شده و کلاسهایی که از همون کلاس مشتق می شوند قابل دسترسی خواهند بود واعضای نوع Protected می تونن فقط توسط اعضای داخل کلاس مورد نظر و یا انواع و اعضای مشتق شده از همون کلاس مورد دسترسی قرار بگیرند.
 
کد زیر برای فهم این سطح (Protected) با توضیحاتی که دادم خدمتتون مناسبه دقت کنید :
 
کد PHP:
using System; 
 
class A 
    protected int _a; 
    private int _b; 
 
class B : A 
    public B() 
    { 
        Console.WriteLine(this._a); 
    } 
 
class Program 
    static void Main() 
    { 
        B b = new B(); 
    } 
}  
 
حالا اگه ما این سطح دسترسی رو در پروژمون internal تعریف کنیم ، فقط متد در همون فضای نامی که کلاس تعریف شده قابل شناساییه، و این برای زمانی که ما هدفمون ایجاد مثلا یه dll هست که اونم باید حتما در نظر داشته باشیم
چون dll رو در یک پروژه تعریف می کنیم ولی در جاهای مختلفی از برنامه ها قصد استفاده داریم از اون فایل.
 
از نوع Internal هنگامی استفاده می کنیم که کتابخانه کلاس جدایی ساخته باشیم و نخوایم هیچ کدی از خارج این کتابخانه به کدهامون دسترسی داشته باشه. 
 
مثالی برای سطح internal :
 
کد PHP:
class Program 
    static void Main() 
    { 
    Test test = new Test(); 
    test._a = 1; 
    } 
 
internal class Test 
    public int _a; 
}  

 

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

پنج شنبه 24 اردیبهشت 1394  3:39 PM
تشکرات از این پست
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 154065
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

پاسخ به: آموزش جامع Visual C#.NET

 شی گرائی (بخش نوزدهم)
جنریک ها (Generics)
 
جنریک ها کلاسها، متدها یا رابط هایی هستند که بسته به نوع داده ای که به آنها اختصاص داده می شود رفتارشان را سازگار می کنند.
جنریک ها از ورژن 2 به بعد به سی شارپ اضافه شدند. به عنوان مثال می توان یک متد جنریک تعریف کرد که هر نوع داده ای را قبول کند.
 
کلاس ها ، متد ها ، struct ها ، اینترفیس ها(Interfaces) ، و Event ها ، Delegate ها می تونن به صورت Generic تعریف بشن.
 
جنریک ها را دردنیای واقعی مانند یک بطری شیشه ای در نظر بگیرید که درون اون بطری ممکنه آب باشه یا نوشابه یا هر چیز دیگه ... درواقع ما بطری را می سازیم وهر چیزی که در داخل اون قرار بگیره بطری هم ماهیت اونو به خودش میگیره.
 
بهترین مثال برای جنریک در سی شارپ نوشتن تابع جمع دو عدد هست به کد زیر دقت کنید :
 
کد PHP:
class Class1
    {
        public int sum(int a, int b)
        {
            return (a + b);
        }
 
        public double sum(double a, double b)
        {
            return (a + b);
        }
    }  
حالا ممکنه دو مقداری که ما وارد می کنیم رشته باشه پس باید دوباره یک تابع بنویسیم که string بگیره، پس... برای جلوگیری ازهمه این ها باید از جنریک ها استفاده کنیم.
 
خب من برای این که دیگه اون قسمت بالارو تکرار نکنم میام برای کلاس جنریکم یه نماد میزارم که بدونم با اون تا آخر برنامه کار میکنم واون نماد برای جنریک های من مورد استفاده قرار میگیره ببنید :
 
کد PHP:
        public void Swap(T a, T b)
        {
 
           T c = a;
            a = b;
            b = c;
        }  
نماد من در اینجا T هست ، به جای swap هم میتونید نام دیگه ای در نظر بگیرید.
 

 

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

پنج شنبه 24 اردیبهشت 1394  3:39 PM
تشکرات از این پست
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 154065
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

پاسخ به: آموزش جامع Visual C#.NET

 کلاس ها (قسمت چهارم)
کلاس DriveInfo
 
1.AvailableFreeSpace
مقدار فضای خالی موجود در درایو را بر حسب بایت نشان می دهد.
 
2.DriveFormat
نام فایل سیستم را بر می گرداند مانند NTFS یا FAT32 
 
3.DriveType
نوع درایو را بر می گرداند، مثلا آیا درایو سی دی رام است یا فلش، یا … 
 
4.Name
نام درایو را بر می گرداند، مانند \:C
 
5.TotalFreeSpace
مقدار فضای خالی موجود در درایو را بر حسب بایت نشان می دهد.
 
6.TotalSize
حجم کلی یک درایو را بر حسب بایت بر می گرداند.
 
7.GetDrives
نام همه درایوهای کامپیوتر را بر می گرداند.

 

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

پنج شنبه 24 اردیبهشت 1394  3:40 PM
تشکرات از این پست
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 154065
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

پاسخ به: آموزش جامع Visual C#.NET

 کلاس ها (قسمت اول)
 
در این پست به معرفی بعضی از کلاس های موجود در سی شارپ می پردازیم.
 
کلاس Directory
 
1.CreateDirectory
پوشه و یا زیر پوشه ای را در یک مسیر مشخص ایجاد می کند مگر اینکه از قبل وجود داشته باشند.
 
2.Delete
پوشه ای را حذف می کند.
 
3.Move 
یک فایل یا یک پوشه و محتویات آن را به یک مکان جدید منتقل می کند.
 
4.Exists
تشخیص می دهد که آیا در یک مسیر مشخص، پوشه ای از قبل وجود دارد یا نه؟
 
5.GetDirectories
نام همه زیر پوشه های یک پوشه را بر می گرداند.
 
6.GetCurrentDirectory
پوشه ای که کاربر در حال استفاده آن است (پوشۀ جاری) را بر می گرداند.
 
7.EnumerateDirectories
مجموعه ای شمارشی از نام پوشه های یک مسیر خاص را برمی گرداند.

 

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

پنج شنبه 24 اردیبهشت 1394  3:40 PM
تشکرات از این پست
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 154065
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

پاسخ به: آموزش جامع Visual C#.NET

 کلاس ها (قسمت سوم)
کلاس File
 
1.Copy
کپی کردن یک فایل در یک مقصد خاص
 
2.Create
ایجاد یک فایل در یک مسیر خاص 
 
3.Delete
حذف فایل 
 
4.Exists
بررسی اینکه آیا یک فایل در یک مسیر خاص وجود دارد یا نه؟ 
 
5.Open
بازگشت یک شی از FileStream که به وسیله آن شما قادرید یک فایل را بنویسید یا بخوانید
 
6.Move
انتقال یک فایل به یک مقصد خاص
 
 
کلاس FileInfo
 
1.()Create
یک فایل جدید ایجاد می کند. 
 
2.()Delete
فایل وابسته به شی FileInfo را حذف می کند. 
 
3.()CopyTo
فایل را در مسیر مقصد کپی می کند.
یکی از سربارگذاری های این متد یک مقدار بولی دریافت می کند و نشان می دهد که آیا فایل موجود در مقصد را جایگزین کند؟
 
4.()MoveTo
فایل را به مقصد مشخصی انتقال می دهد. 
 
5.()Open
یک FileStream ایجاد می کند که می تواند در خواندن و نوشتن فایل مورد استفاده قرار گیرد.

 

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

پنج شنبه 24 اردیبهشت 1394  3:40 PM
تشکرات از این پست
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 154065
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

پاسخ به: آموزش جامع Visual C#.NET

کلاس Math
 
1.Abs
قدر مطلق یک عدد را بر می گرداند.
 
2.Ceiling
کوچکترین مقدار صحیحی که بزرگتر یا مساوی با عدد مورد نظر ما باشد را بر می گرداند.
 
3.Cos
کوسینوس یک زاویه مشخص را بر می گرداند.
 
4.DivRem
خارج قسمت دو عدد صحیح را محاسبه می کند.
 
5.Floor
بزرگترین مقدار صحیحی که کوچکتر یا مساوی با عدد مورد نظر ما باشد را بر می گرداند.
 
6.Log10
لگاریتم یک عدد در مبنای 10 را بر می گرداند.
 
7.Max
بزرگترین عدد در بین چندین عدد را بر می گرداند.
 
8.Min
کوچکترین عدد در بین چندین عدد را بر می گرداند.
 
9.Pow
برای به توان رساندن یک عدد به کار می رود.
 
10.Round
گرد کردن یک عدد اعشار به نزدیکترین مقدار صحیح.
 
11.Sin
سینوس یک زاویه مشخص را بر می گرداند.
 
12.Sqrt
جذر یک عدد را بر می گرداند.
 
13.Tan
تانژانت یک زاویه را بر می گرداند.

 

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

پنج شنبه 24 اردیبهشت 1394  3:40 PM
تشکرات از این پست
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 154065
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

پاسخ به: آموزش جامع Visual C#.NET

 کلاس ها (قسمت دوم)
ادامۀ کلاس Directory 
 
8.EnumerateFiles
مجموعه ای شمارشی از نام فایل های یک مسیر خاص را برمی گرداند.
 
9.GetCreationTime
تاریخ ایجاد پوشه را بر می گرداند.
 
10.GetFiles
نام فایل های موجود در یک پوشه را بر می گرداند.
 
11.GetFileSystemEntries
نام همه فایل ها و زیر پوشه های یک مسیر مشخص را بر می گرداند.
 
12.GetLastAccessTime
تاریخ و زمان آخرین دسترسی به یک فایل یا پوشه را بر می گرداند.
 
13.GetLastWriteTime
تاریخ و زمان آخرین لحظه ای که پوشه دستکاری شده است را بر می گرداند.
 
14.GetLogicalDrives
نام درایوهای موجود در کامپیوتر را بر می گرداند.
 
15.GetParent
پوشه والد یک مسیر مشخص را بر می گرداند.

 

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

پنج شنبه 24 اردیبهشت 1394  3:40 PM
تشکرات از این پست
farhad6067
farhad6067
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : بهمن 1393 
تعداد پست ها : 822
محل سکونت : رشت

پاسخ به: آموزش جامع Visual C#.NET

 کنترل ها
سلام 
 
ممنون از همکاری دوست خوبم 4rm4n
 

http://rasekhoon.net/forum/post/show/1049034/2248151/

 

پنج شنبه 24 اردیبهشت 1394  3:48 PM
تشکرات از این پست
siryahya
دسترسی سریع به انجمن ها