0

آموزش جامع Visual C#.NET

 
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 154065
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

پاسخ به: آموزش جامع Visual C#.NET
پنج شنبه 24 اردیبهشت 1394  3:39 PM

 شی گرائی (بخش چهاردهم)
آشنایی با كلاسها در#C بخش اول
 
يه كلاس با استفاده از كلمه كليدی class كه به دنبالش نام كلاس اومده باشه، اعلان ميشه و اعضای اين كلاس درون {} اعلان میشن. هر كلاس دارای سازنده ای ست كه در هربار ايجاد نمونه ای جديد از اون كلاس، بصورت خودكار فراخوانی ميشه و هدف از سازنده، تخصيص دهی اعضای كلاس در زمان ايجاد نمونه ای جديد از كلاس است.
 
تعریف یک کلاس
 
کلاس به شما اجازه میده یک نوع داده ای که توسط کاربر تعریف میشه و شامل فیلدها و خواص و متدها ست رو ایجاد کنه ، کلاس در حکم یک نقشه برای یک شی است.
ممکن است فکر کنین که کلاس ها و ساختارها شبیه هم هستند اما اینطور نیست، تفاوت مهم بین این دو اینه که کلاسها از نوع مرجع و ساختارها از نوع داده ای هستند.
 
تعریف یک کلاس مشابه تعریف یک ساختارست اما به جای استفاده از کلمه کلیدی struct باید از کلمه کلیدی class استفاده کنید.
 
 
نمونه تعریف یک کلاس 
 
کد PHP:
class ClassName 
field1; 
field2; 
... 
fieldN; 
method1; 
method2; 
... 
methodN; 
}  
 
این کلمه کلیدی را قبل از نامی که برای کلاسمان انتخاب می کنیم می نویسیم ، در نام گذاری کلاسها هم از روش نام گذاری Pascal استفاده می کنیم. 
در بدنه کلاس فیلدها و متدهای آن قرار داده میشن ، متدها رفتارها یا کارهایی هستنن که یک کلاس می تونه انجام بده.

 

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها