0

اخبار FaceBook

 
ali_kamali
ali_kamali
کاربر طلایی2
تاریخ عضویت : آبان 1391 
تعداد پست ها : 2116
محل سکونت : خراسان

اخبار FaceBook ***جاسوسی جدید آمریکا در شبکه‌های اجتماعی***

جاسوسی جدید آمریکا در شبکه‌های اجتماعی

مأموران اجرای قانون آمریکا در اقدامی بدون اجازه، تصاویر شخصی یکی از شهروندان آمریکایی را از صفحه تلفن همراهش کپی کرده و در صفحه اجتماعی «فیس‌بوک» یک پروفایل جعلی به نام وی به وجود آورده‌اند.

به گزارش فارس، در پی افشاگری‌های «ادوارد اسنودن» پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) درباره جاسوسی این نهاد امنیتی آمریکا از تماس‌های تلفنی و ارتباطات اینترنتی شهروندان آمریکایی و مقامات کشورهای دیگر، هم‌اکنون گزارشی منتشر شده است مبنی بر آنکه دولت آمریکا تصاویری را از تلفن همراه یکی از شهروندان آمریکایی کپی کرده است و بدون اجازه این فرد، یک پروفایل جعلی به نام وی در صفحه «فیس‌بوک» به وجود آورده است.
این زن آمریکایی هم‌اکنون به اداره مبارزه با مواد مخدر شکایت بعمل آورده است زیرا یکی از کارکنان این سازمان تصاویری را بدون اطلاع او از تلفن همراهش کپی کرده‌اند تا یک پروفایل جعلی به نام وی در فیس‌بوک ایجاد کنند.
«دیلی‌سیگنال» گزارش کرد که «ساندرا آرکوایت» شاکی این پرونده در سال 2010 به اتهام حمل مواد مخدر دستگیر شد. مقامات اجرای قانون مدعی شدند که این زن بخشی از حلقه مواد مخدر بوده است و برای مدتی به حبس خانگی محکوم شد.
آرکوایت بعنوان بخشی از همکاری خود با پلیس به آنها اجازه داد تا تلفن همراهش را مورد بررسی قرار دهند و یکی از کارکنان اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا بدون اطلاع آرکوایت، تصاویر او را کپی کرد و برای او یک حساب جعلی در فیس‌بوک ایجاد کرد.
پلیس آمریکا در بسیاری موارد از حساب‌های جعلی استفاده می‌کند و از این طریق مدعی است که مجرمان را تحت تعقیب قرار می‌دهد اما رخداد اخیر که بدون اجازه یک فرد اطلاعات شخصی او مورد استفاده قرار گرفته، در واقع قانونی بودن جعل هویت افراد، حتی اگر به تحقیقات نیروهای اجرای قانون کمک کند، را زیر سوال برده است.
سند فوق سری که توسط اسنودن در اختیار روزنامه گاردین قرار گرفت، نشان می‌دهد که سازمان امنیت ملی ایالات متحده آمریکا، این اختیار قانونی را داشته تا بدون نیاز به حکم قضایی، اقدام به جاسوسی از ایمیل‌ها، مکالمات تلفنی و پیامک‌های شهروندان آمریکایی کند. این قانون که در سال 2011 میلادی به تصویب رسیده در تضاد با اظهارات باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و سایر مقام‌های اطلاعاتی در کنگره و سنا مبنی بر حمایت و حفاظت دولت از حریم خصوصی شهروندان این کشور است

لحظه لحظه زندگی را سپری میکنیم تا به خوشبختی برسیم ٬

غافل ازاینکه خوشبختی در همان لحظه ای بود که سپری شد.

 

دوشنبه 5 آبان 1393  10:34 AM
تشکرات از این پست
khodaeem1
namebaran
namebaran
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1392 
تعداد پست ها : 4155
محل سکونت : تهران

فیس‌بوک برای کسب و کارها پولی می‌شود

سازمان‌هایی که به دنبال بازاریابی رایگان در فیس‌بوک هستند با تصمیمات جدیدی که در این شبکه اجتماعی بزرگ گرفته شده است دچار مشکل می‌شوند.

فیس‌بوک برای کسب و کارها پولی می‌شود


شرکت فیس‌بوک به‌تازگی سیاست‌های مربوط به حفظ حریم شخصی کاربران و قوانین کلی خود را به‌روز کرده است و اگرچه برخی از تغییرات لحاظ شده در آن بسیار قابل ملاحظه به‌نظر می‌رسد، برخی دیگر از آنها مشکلات فراوانی برای کارآفرینان به‌وجود آورده است.


به گزارش ایتنا، صاحبان کسب و کارهای کوچک که هواداران فراوانی در فیس‌بوک دارند به این نتیجه رسیده‌اند که اگر هزینه‌های مشخص برای ارتقا وضعیت خود را به فیس‌بوک پرداخت نکنند، هیچ اهمیتی ندارد که چه تعداد هوادار داشته باشند.

به طور معمول صاحبان کسب و کارها یک پیام جدید را برای جذب تعداد بیشتر مشتریان منتشر می‌کنند و تمایلی به حضور بیشتر افرادی ندارند که فقط از شکل ظاهری صفحه آن ها خوششان آمده است.

با این وجود، بر اساس قوانین جدیدی که فیس‌بوک تعریف کرده است هزاران هوادار در صفحات مربوط به کسب‌وکارها و شرکت‌ها هرگز پیام جدید منتشر شده در صفحه مربوطه را مشاهده نخواهند کرد؛ مگر آنکه شرکت مورد نظر به فیس‌بوک هزینه‌هایی را پرداخت کرده باشد.
 


اما سوال مطرح شده این است که چرا یک کسب و کار کوچک برای نشان دادن پیام‌های خود به مخاطبان باید به فیس‌بوک پول پرداخت کند و بخش اعظم هواداران را فقط از طریق هزینه‌های پرداخت شده به فیس‌بوک نگه دارد؟

سازمان‌هایی که به دنبال بازاریابی رایگان در فیس‌بوک هستند با تصمیمات جدیدی که در این شبکه اجتماعی بزرگ گرفته شده است دچار مشکل می‌شوند و باید هرچه سریع‌تر به دنبال راه چاره باشند.

شرکت فیس‌بوک با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که از ژانویه ۲۰۱۵ قانون مذکور برای دریافت پول و نمایش مطالب منتشر شده در صفحات هواداران کسب‌وکارها را اجرا می‌کند.
 

چشم برندار ازم می پاشه زندگیم

پنج شنبه 13 آذر 1393  6:03 PM
تشکرات از این پست
khodaeem1 ali_kamali
namebaran
namebaran
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1392 
تعداد پست ها : 4155
محل سکونت : تهران

جهان در سال 2014 به روایت فیس بوک

شبکه اجتماعی فیس بوک که این روزها بزرگترین شبکه اجتماعی با بیشترین تعداد کاربران است، موضوعاتی را که در طول سال 2014 بیشتر از همه در این شبکه بین کاربران به بحث گذاشته شده، اعلام کرده است. این موضوعات در بخش های مختلف طبقه بندی شده اند.

فیلم های «یخ زده»، «نگهبانان کهکشان»، «لاک پشت های نینجا»، «شیطان صفت»، «بخت پریشان ما»، «ترنسفورمرز: عصر انهدام»، «دختر گمشده»، «بازی گرسنگان؛ زاغ مقلد (بخش اول)»، «پاکسازی: هرج و مرج» و انیمیشن «فیلم لگو» آثار سینمایی هستندکه در سال 2014 درباره آنها در فیس بوک بحث های زیادی درگرفته و مطالب زیادی در رابطه با آنها منتشر شده است.
 

جهان در سال 2014 به روایت فیس بوک(فوری)


قابل پیش بینی بود که سریال «بازی تاج و تخت» حسابی مورد توجه قرار بگیرد. «نارنجی مد تازه است»، «واکینگ دد»، «بیگ بنگ تئوری»، «دانتون آبی»، «داستان ترسناک آمریکایی»، «پسران آنارشی»، «کارآگاه واقعی»، «آشنایی با مادر» و «رسوایی» بقیه سریال های مورد بحث در فیس بوک بودند.

به نظر می رسد دوره «برنکینگ بد» در شبکه های اجتماعی با پایان یافتن اش تمام شده است. یکسری موضوعات کلی هم بودندکه امسال در فیس بوک خیلی به آنها پرداخته شد. اولین اش ویروس ابولا است که از غرب آفریقا تا نیویورک را در وحشت فرو برد و بازتابش را می شود در بحث های فیس بوکی دید.

چالش سلطل آب یخ که به ایران هم رسید، موضوع دوم مورد بحث بود. جام جهانی که در تابستان برگزار شد، خبر شوکه کننده خودکشی رابین ویلیامز، انتخابات برزیل، جنگ در غزه، بازی های المپیک زمستانی، گم شدن هوایپمای مالزی و تجمعات در شهر فرگوسن آمریکا و مسابقات لیگ فوتبال آمریکایی موضوعات پر بحث در فیس بوک بودند.

چشم برندار ازم می پاشه زندگیم

پنج شنبه 20 آذر 1393  11:04 AM
تشکرات از این پست
khodaeem1 ali_kamali
namebaran
namebaran
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1392 
تعداد پست ها : 4155
محل سکونت : تهران

انتشار سریع ویروس نا‌شناس در «فیس بوک»

شبکه اجتماعی «فیس بوک» شاهد انتشار سریع ویروس نا‌شناس آسیب رسانی است که از راه پیام‌های فیس بوکی (Message) منتشر می‌شود.

برخی از کاربران فیس بوک، پیامی از یکی از دوستان خود دریافت می‌کنند که حاوی لینک ویدیو یا عکس است.

 در صورت کلیک بر این لینک یا عکس، ویروس فعال می‌شود و به صورت پیاپی، به تمام فهرست دوستان کاربر، پیام‌های مشابهی می‌فرستد.

یکی از خبرنگاران روزنامه روسی «ناشا گازیتا» می‌گوید: «از راه فیس بک پیامی از یکی از دوستانم دریافت کردم. هنگامی که آن را باز کزدم، لینکی یافتم که روی آن نوشته شده بود: OMG youtube. Com. پس از کلیک بر روی لینک، فیس بوک هنگ کرد و ارسال‌‌ همان لینک را به تمام لیست دوستانم آغاز کرد. مجبور شدم پیامی برای همه دوستان فیس بوکی‌ام بنویسم و از آن‌ها بخواهم اشتباه من را تکرار نکنند.»

خبرگزاری ریانووستی گزارش داده که برخی کاربران آسیب دیده با خدمان پشتیبانی فیس بوک تماس گرفتند. اما مسئولان این بخش گفتند تا کنون موفق با حل مشکل نشده‌اند.

شایان ذکر است که تغییر پس ورد باعث توقف آسیب وارد شده توسط ویروس نمی‌شود.

چشم برندار ازم می پاشه زندگیم

چهارشنبه 26 آذر 1393  8:50 AM
تشکرات از این پست
siryahya khodaeem1 ali_kamali
siryahya
siryahya
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 158652
محل سکونت : ▂▃▄▅▆▇█Tabriz█▇▆▅▄▃▂

پاسخ به:اخبار FaceBook

با سلام و عرض ادب

ببخشید میشه لینک منبع معتبر آخرین خبرتون رو قرار بدید؟

ترکی زبان قربون صدقه رفتنه داریم که: گوزلرین گیله‌سین قاداسین آلیم که یعنی درد و بلای مردمک چشات به جونم …!.

چهارشنبه 26 آذر 1393  9:00 AM
تشکرات از این پست
khodaeem1 ali_kamali
ali_kamali
ali_kamali
کاربر طلایی2
تاریخ عضویت : آبان 1391 
تعداد پست ها : 2116
محل سکونت : خراسان

پاسخ به:اخبار FaceBook***فیس‌بوک از کاربران ایده خواست***

فیس‌بوک از کاربران ایده خواست

ارک زاکربرگ مدیرعامل فیس‌بوک در آخرین روزهای سال 2014 به اقدامی عجیب متوسل شد و با ارسال پستی از همه کاربران عادی خواست تا به او ایده‌های جدید بدهند.

به گزارش فارس به نقل از کاپیتال وایلد، این اقدام زاکربرگ با واکنش های متضاد کاربران مواجه شد. برخی از آنها این کار را اقدامی خلاقانه دانستند و برخی دیگر هم اظهار داشتند که ظاهرا وی با کمبود ایده مواجه شده که برای ارتقای فیس بوک به کاربران متوسل شده است.
برخی صاحب نظران معتقدند که کاربران فیس بوک بهتر از دیگر افراد و حتی متخصصان می‌توانند در مورد این مساله اظهار نظر کنند، چون بسیاری از آنها ممکن است خواهان استفاده از امکانات و قابلیت‌هایی باشند که فعلا در فیس بوک موجود نیست.
فیس بوک در سال 2014 با چالش از راه رسیدن شبکه‌های اجتماعی جدید و خلاق مواجه شده که از روش های متنوعی برای جلب کاربران استفاده می کنند. یکی از این روش ها تاکید بر امنیت و حفظ حریم شخصی کاربران است. همچنین طراحی شبکه‌های اجتماعی تخصصی هم در سال 2014 بسیار پررونق و پرطرفدار بود.
تاکنون حدود صدهزار پیشنهاد در پاسخ به درخواست زاکربرگ مطرح شده که البته برخی از آنها هم همراه با طنز بوده است. از جمله یکی از کاربران به وی پیشنهاد کرد که هر روز با یک غریبه حرف بزند یا یک ساعت را در کلاس دبیرستان بگذارند. پاسخ زاکربرگ به این فرد نیز جالب بود: من سال قبل این کار را انجام دادم.
فیس بوک در ماه‌های اخیر تا حدی با ریزش کاربر مواجه بوده و به نظر می رسد این اقدامات زاکربرگ در راستای مقابله با این مشکل نیز باشد

لحظه لحظه زندگی را سپری میکنیم تا به خوشبختی برسیم ٬

غافل ازاینکه خوشبختی در همان لحظه ای بود که سپری شد.

 

یک شنبه 14 دی 1393  9:25 AM
تشکرات از این پست
khodaeem1
namebaran
namebaran
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1392 
تعداد پست ها : 4155
محل سکونت : تهران

چرا ما ایرانی ها فیسبوک را جدی می گیریم؟

1- فیس بوک چیست؟

فیس بوک یک رسانه شخصی قابل تنظیم است. بعضی در فیس بوک تنها اطلاعات شغلی خودشان را قرار می دهند. اینکه چه مهارت ها و چه تحصیلاتی دارند، سوابق شغلی شان چیست، چند سال است که در این حوزه فعال هستند و اطلاعاتی از این دست. برای اینان فیس بوک یک دریچه ارتباط شغلی است. اینان به فیس بوک چنان نگاه می کنند که به رسانه ای شغلی مثل LinkdIn.
 

چرا ما ایرانی ها فیسبوک را جدی می گیریم؟


کسانی در فیس بوک جمله های کوتاه خواندنی می نویسند. شوخی با اتفاق های روز و مفهوم های آشنا و افراد مشهور جزء قابل توجهی از کارکرد فیس بوک برای اینان است. و نیز معرفی لینک های مطالب جذابی که این سو و آن سو می بینند و می خواهند دیگران هم به خواندنشان تشویق کنند. برای اینان فیس بوک کارکردی مثل توییتر دارد.

بعضی هم هستند که نوشته های طولانی تر و گاه شخصی ترشان را روی فیس بوک می گذارند. تعریف خاطره های روز یا قدیمی، نوشتن یادداشتهایی در حوزه علاقه یا تخصص شخصی یا یادداشت هایی با موضوع روز، برای اینان فیس بوک یک وبلاگ است.

برای بعضی فیس بوک جایی است که می توانند عکس های سفرها، مهمانی ها، اعضای خانواده و خصوصا فرزندانشان، عکس هایی که خودشان می  گیرند یا عکس هایی که می بینند و می پسندند را با مردم به اشتراک بگذارند. برای اینها فیس بوک یک آلبوم عکس دیجیتال است، درست مانند فلیکر یا اینستاگرام.

بعضی هم کارهای خاص تر با فیس بوک می کنند. مثلا فایل های صوتی ضبط می کنند و روی فیس بوکشان می گذارند تا دیگران بشوند. برای اینان درواقع فیس بوک کارکرد رادیو اینترنتی را دارد.

بعضی هم هستند که در صفحه شان کاری نمی کنند، می روند فیس بوک که با دوستان و آشنایان دور همی بگیرند و جوک بگویند و غیبت کنند و پند و ویدیو و عکس های خنده دار یا عبرت آموز دست به دست کنند یا حتی بحث راه بیندازند، فیس بوک برای اینها گفتالار (چت روم) است. این کارکرد فیس بوک تقریبا شبیه چت های خصوصی.

کارهای دیگری هم می توان در فیس بوک کرد، کارهایی که ترکیبی از اینها باشند که گفتم یا اصلا کاری نو باشد که نه نام دارد و نه مانند. در نهایت می خواهم بگویم فیس بوک در جمع رسانه ها مثل آچار فرانسه است در جمع آچارها؛ کاملا قابل تغییر و قابل تنظیم براساس خواسته ها و نیازهای شما است. این، یکی از دلیل های جذابیت فیس بوک است.

2- چرا ما در ایران فیس بوک را جدی می گیریم؟

می گویند کاربران ایرانی فیس بوک، به نسبت جمعیت، بیش از کاربران دیگر کشورها هستند. من نمی توانم در این مورد منبع قابل استنادی بیاورم امادر حد قضاوت شمی ای که براساس مشاهدات شخصی ام دارم، تاییدش می کنم. اما این به چه معناست؟
 

چرا ما ایرانی ها فیسبوک را جدی می گیریم؟


اینکه ایرانی ها فیس بوک را جدی می گیرند، احتمالا به این معنا است که رسانه شخصی قابل تنظیم برای ایرانیان مطلوبیت دارد و آن را می پسندند. در بند قبل از «قابل تنظیم» بودن مفصل نوشتم. حالا نوبت آن قسمت «شخصی» بودن رسانه است که به گمان من بسیار مهم است. درواقع، مطلوبیت شخصی بودن رسانه به نوعی نشان از این دارد که رسانه های موجود تمام توقعات کاربران را برآورده نمی کند و مخاطبان رسانه های عمومی تصمیمی می گیرند آستین بالا بزنند، تلاش کنند، وقت و انرژی صرف کنند و در جمع محدود مخاطبان خود رسانه ای کاملا شخصی را با شیوه ها و موضوع هایی که خود می پسندند بگردانند.

و البته این ترجیح تنها زمانی می تواند شکل بگیرد که در ذهن خود از «مخاطب دار» بودن حدسی داشته باشند. هیچ کس نمی رود در مریخ ایستگاه رادیویی بزند و وقت و انرژی اش را صرف پخش برنامه در مریخ کند، به بیان دیگر، چون رسانه بی مخاطب معنایی ندارد، اینان به این دلیل تصمیم می گیرند رسانه افتتاح کنند که گمان می کنند در برابر رسانه های بزرگ و مجهز با مخاطبان میلیونی یا چند صد و چند ده هزار نفری، چیزی برای گفتن و مخاطبانی هرچند اندک خواهندداشت.

3- رسانه شخصی چه دارد که رسانه های عمومی ندارند؟

محور اصلی در نگاه ماه که از بیرون به رسانه نگاه می کنیم، سیاستگذاری رسانه ای است. ما بارها با عصبانیت خطاب به رسانه ای که نمی شنود فریاد زده ایم و از سیاست هایش انتقاد کردهایم. بارها رسانه ها را به دروغگویی، ترس، پنهان کاری، مصلحت جویی، بی توجهی، مغرض بودن و چیزهایی از این دست متهم کرده ایم. 

ما بارها در خودمان لیاقتی بیش از فلان دست اندر کار رسانه ای سراغ کرده ایم و با خودمان گفته ایم «من باید آن جا باشم نه او». بارها خودمان را موضوعی جالب تر از موضوع رسانه یافته ایم و به خودمان گفته ایم «باید بیایند سراغ من» که هرگز هم نیامده اند.
 

چرا ما ایرانی ها فیسبوک را جدی می گیریم؟


حس رسانه شخصی این است که صاحبش را سیاست گذار بلامنازع رسانه می کند. صاحب رسانه شخصی می تواند خودش را هر طور که دلش خواست طرح کند. احتمالا شما نیز به صفحه فیس بوک آنان برخورده اید که خود را نویسنده می نامند بی اینکه هیچ اثر چاپ شده ای داشته باشند، خود را شاعری توانا می نامند بی اینکه درک درستی از وزن و قافیه و تصویر شاعرانه داشته باشند، خود را فیلسوف می دانند در حالی که در تمام عمرشان یک صفحه منظم از افلاطون، ارسوط، کانت، بوعلی، ابن رشد یا هیچ فیلسوف دیگری نخوانده اند.

صاحب رسانه شخصی همچنین می تواند رها از سیاست های رسانه ای ای که دیگران تعیین می کنند هرچه دوست دارد و به گمانش «راست» و «لازم» می رسد را بنویسد یا بگوید یا منتشر کند و مطمئن باشد که دروغگو، ترسو، پنهان کار، مصلحت جو، بی توجه یا مغرض نیست.

4- رفتن به سمت رسانه خصوصی قطع امید از رسانه عمومی است؟

تا جایی که من می فهمم همیشه رفتن به سمت چیزی به معنای بریدن از چیز دیگری نیست. اینکه کسی بعد از ناهار دسر بخورد به معنای بریدن از غذا و پیوستن به دسر نیست. خواسته ها و نیازهایی را اولی بر می آورد و خواسته و نیازهایی را دومی. بسیاری از کسانی که صفحه فیس بوک فعالی دارند خود مشتری رسانه های عمومی هستند و موضوع های خود را از موضوع های مورد توجه رسانه های عمومی انتخاب می کنند.

بسیاری از فعالان رسانه های عمومی نیز صفحه فیس بوک دارند. نویسندگان مطبوعات و مجریان رادیو و تلویزیون و سخنرانان حرفه ای و حتی گروهی از اهل منبر هم صفحه های فیس بوک دارند. بعضی این صفحه ها را مستقل از حضور خود در رسانه های عمومی می گردانند و بعضی هم اصلا از این صفحه ها برای مدیریت کار و تصویر خود در رسانه های عمومی استفاده می کنند.

این نگاه که رفتن به سمت رسانه خصوصی را الزاما به معنای نفی رسانه عمومی ببینیم، نگاهی سطحی نگرانه و تا حدی هیجان زده است.

5- احساس نیاز به رسانه خصوصی خوب است یا بد؟

نوشتم که من قطعا موافق آنان نیستم که می گویند این احساس نیاز ناشی از ناامیدی از رسانه های عمومی است. به گمان من این ناامیدی فرضی تنها می تواند یکی از عوامل این احساس نیاز باشد. عامل دیگری که به گمان من بسیار مهم تر است، داشتن تصویر نوین از رسانه است. این تصویر نوین از سویی اهمیت رسانه را نشان می دهد (که این خوب است) و از سویی تصویری اغراق شده از توانایی های رسانه می دهد (که این خوب نیست).
 

چرا ما ایرانی ها فیسبوک را جدی می گیریم؟


به بیان دیگر مردم ایران بنا به شرایط اجتماعی و رسانه ای و فرهنگی خاصی که در آن قرار دارند، تصویری از یک رسانه خصوصی دارند. آنان متوجه هستند که رسانه داشتن یعنی در قدرت فرهنگی و اجتماعی سهمی داشتن و همین که مردمی به سطحی از دانش ناخودآگاه در مورد رسانه رسیده اند که گاه رسانه شخصی را یک ضرورت تلقی می کنند، اتفاق خوبی است.

از سویی دیگر، همین مردم، چون اغلب تجربه کار رسانه ای ندارند، تصور درستی از مخاطب، علایقش، میزان تإثیر پذیری اش و اهمیت روش های صوری کار در رسانه ندارند و در خیلی از موارد اهدافی بسیار بلند پروازانه و خیالی از راه اندازی رسانه خصوصی خود دارند که طبیعتا برآورده نخواهد شد.

6- چه خواهد شد؟

صفحه های فیس بوک فارسی زبانان به یک آزمایشگاه بزرگ رسانه ای تقریبا محلی تبدیل شده است. در این آزمایشگاه گروهی تنها ایده های بلند پروازانه خود را آزمایش می کنند و شکست می خورند و سرخورده می شوند و اغلب مخاطب را به سطح پایین بودن و نداشتن درک و بینش متهم می کنند.

گروهی کم کم متوجه بعضی ضرورت های کار با رسانه می شوند. اینان در مواردی دارند قوانین روزنامه نگاری کلاسیک را از نو کشف می کنند، یا به قولی دارند چرخ را از نو و گاه ناقص و به شکل ذوزنقه اختراع می کنند اما در مواردی هم بی اینکه خود متوجه اهمیت کارشان باشند، دارند نوترین ایده های پژوهش رسانه را مستقلا و در رسانه شخصی شان آزمایش می کنند.
 

چرا ما ایرانی ها فیسبوک را جدی می گیریم؟


گروهی کم کم زمین خورده رسانه می شوند و اجازه می دهند قوانین اداره رسانه های مخاطب پسند آنان را مدیریت کند. اینها دیگر حرفی برای گفتن ندارند و تنها چیزی که می پسندند و برای به دست آوردنش تلاش می کنند، لایک های بیشتر، کامنت های بیشتر و فالئورهای بیشتر است.

صد البته، نسل بعدی روزنامه نگاران ما همین خوابگردهای فیس بوکی خواهند بود. دیگر تجربه کار رسانه ای محدود به آدم هایی که با ارتباط و بخت خوش به رسانه های عمومی جذب می شوند نخواهد بود. فیس بوکی ها درواقع بخت این را دارند که در فضایی به مراتب واقعی تر، رقابتی تر، بی رحم تر و آموزنده تر تجربه های رسانه گردانی خود را کسب کنند.

چشم برندار ازم می پاشه زندگیم

سه شنبه 23 دی 1393  11:01 AM
تشکرات از این پست
ali_kamali
ali_kamali
ali_kamali
کاربر طلایی2
تاریخ عضویت : آبان 1391 
تعداد پست ها : 2116
محل سکونت : خراسان

اخبار FaceBook ***فیس‌بوک چینی می‌شود ***

فیس‌بوک چینی می‌شود

شرکت‌ فیس‌بوک سرمایه‌گذاری در بزرگترین تولیدکننده تلفن همراه چین را بررسی می‌کند.



به گزارش ایتنا از ایسنا، مارک زاکربرگ، مدیرعامل شبکه اجتماعی فیس بوک و لی جون، مدیر عامل شرکت شیائومی سرمایه‌گذاری بالقوه فیس بوک در بزرگترین شرکت تولیدکننده تلفن همراه هوشمند چین را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

منابع مطلع از این مذاکرات عنوان کردند که گفت‌وگوی مدیران دو شرکت در جریان سفر ماه اکتبر مارک زاکربرگ به چین صورت گرفته است.

یکی از این منابع گفت: سرمایه‌گذاری فیس‌بوک در شیائومی چندان زیاد نیست اما این مذاکرات نشان دهنده تعمیق روابط بین شرکت‌های چینی و آمریکایی است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این مذاکرات در حالی صورت گرفته است که شبکه اجتماعی فیس‌بوک از سال ۲۰۰۹ به این سو در چین فیلتر شده است

لحظه لحظه زندگی را سپری میکنیم تا به خوشبختی برسیم ٬

غافل ازاینکه خوشبختی در همان لحظه ای بود که سپری شد.

 

سه شنبه 23 دی 1393  2:25 PM
تشکرات از این پست
f3080h517
ali_kamali
ali_kamali
کاربر طلایی2
تاریخ عضویت : آبان 1391 
تعداد پست ها : 2116
محل سکونت : خراسان

پاسخ به:اخبار FaceBook ***آلزایمر فیسبوکی مسئولان درباره نامه رهبری***

آلزایمر فیسبوکی مسئولان درباره نامه رهبری

آلزایمر فیسبوکی مسئولان درباره نامه رهبری

به گزارش خبرنگار  شبکه اطلاع رسانی راه دانا، چند روز پیش مقام معظم رهبری در نامه‌ای خطاب به جوانان غربی از آنها خواست تا خود به دنبال شناخت اسلام رفته و به جنجال های رسانه های غربی توجهی نداشته باشند.
 
پیام مقام معظم رهبری خطاب به جوانان غربی بسیار پر محتوا بوده و واکنش های زیادی را در رسانه‌های غربی به دنبال داشته است.
 
یادداشت ها و تحلیلهای زیادی پس از انتشار این خبر از سوی رسانه‌های خارجی بر روی این پیام نوشته شد که حاکی از اهمیت این پیام برای غرب بود.
 
اما برخی از مسئولان که تمامی اطلاعات و مسائل مربوط به خود را در فضای مجازی و به ویژه در فیس بوک خود قرار می‌دهند به پیام مقام معظم رهبری به جوانان غربی نپرداخته اند؛ این در حالی است که این نامه در شرایطی که اسلام‌هراسی در صدر کار دشمنان اسلام قرار گرفته کاری بسیار هوشمندانه بود.
 
این مسئولین که همواره از طریق اطلاع‌رسانی در فیسبوک خود هزاران لایک را نصیب پست های خود می‌کردند، در قبال پیام مقام معظم رهبری سکوت کرده و حتی جملاتی از آن را هم منتشر نکرده‌اند.
 
اگرچه همچنان استفاده مسئولان از فیس بوک و شبکه های اجتماعی بیگانه مورد تأیید نیست؛ اما این انتظار را می توانستیم داشته باشیم که مسئولان کشور به ویژه افرادی که در سیاست خارجی کشور نقش هایی دارند، با انتشار این پیام به اطلاع‌رسانی در این خصوص کمک کنند.
 
در حالی که اکنون جهان اسلام با توطئه های مختلفی از سوی جوامع مختلف مورد هجمه قرار گرفته و موج جدید اسلام هراسی در دنیا به وجود آمده است پیام رهبری، موضع صریحی است که اگر به خوبی درک شود می تواند جامعه مسلمانان را از دست دست این موج اسلام هراسی نجات دهد.

لحظه لحظه زندگی را سپری میکنیم تا به خوشبختی برسیم ٬

غافل ازاینکه خوشبختی در همان لحظه ای بود که سپری شد.

 

سه شنبه 7 بهمن 1393  2:35 PM
تشکرات از این پست
f3080h517
ali_kamali
ali_kamali
کاربر طلایی2
تاریخ عضویت : آبان 1391 
تعداد پست ها : 2116
محل سکونت : خراسان

پاسخ به:اخبار FaceBook***تلاش فیس‌بوک برای مقابله با شایعات و اخبار نادرست***

تلاش فیس‌بوک برای مقابله با شایعات و اخبار نادرست

فیس‌بوک که حالا مملو از اخبار دروغ، شایعات و اطلاعات نادرست است قصد دارد یک پاکسازی در زمینه این نوع اطلاعات انجام دهد. 
هدف فیس‌بوک این است که با فیلترکردن اطلاعات نادرست به مرجع خبری معتبرتری تبدیل شود. 
به گزارش آی تی ایران در وبلاگ فیس‌بوک با اشاره به این موضوع گفته شده : ما محتواهای فیس‌بوک را ارزیابی نمی‌کنیم و برای همین نمی‌توانیم صحت آنها را مورد آزمایش قرار دهیم اما حالا خود کاربران می‌توانند با انتخاب گزینه False news story که در منوی زیر هر پست قرار دارد این کار را انجام دهند. 
با اینکار فیس‌بوک این پست را حذف نمی‌کند اما اخباری که از طرف کاربران به عنوان غیرواقعی اعلام می‌شود با یک نشانه هشدار آمیز و رفتن در قعر newsfeed کاربران را مطلع می‌کند.
در بالای پستی که کاربران زیادی آن را به عنوان خبر غیر واقعی انتخاب کرده باشند این هشدار نوشته می‌شود: که تعداد زیادی از کاربران محتوای این پست را دارای اطلاعات نادرست گزارش کرده‌اند. 
 


لحظه لحظه زندگی را سپری میکنیم تا به خوشبختی برسیم ٬

غافل ازاینکه خوشبختی در همان لحظه ای بود که سپری شد.

 

سه شنبه 7 بهمن 1393  2:49 PM
تشکرات از این پست
f3080h517
ali_kamali
ali_kamali
کاربر طلایی2
تاریخ عضویت : آبان 1391 
تعداد پست ها : 2116
محل سکونت : خراسان

پاسخ به:اخبار FaceBook*** ترکیه به فیس‌بوک هشدار داد***

ترکیه به فیس‌بوک هشدار داد

دادگاه ترکیه به فیس بوک هشدار داد که اگر صفحه های توهین کننده به پیامبر اسلام(ص) مسدود نشوند دسترسی به کل شبکه‌های اجتماعی در ترکیه مسدود خواهد شد.

به گزارش فارس، شبکه «تی آر تی» ترکیه گزارش کرد که دادگاهی در ترکیه به فیس‌بوک دستور داده است تا شماری از صفحات توهین کننده به پیامبر اکرم (ص) را مسدود کند و همچنین حکم کرده است در صورت عدم توجه به این حکم، دسترسی به این شبکه را به طور کل مسدود کند.
این حکم دادگاه روز یکشنبه (دیروز) به درخواست یک دادستان صادر شده است و تاکنون هیچ یک از مسوولان شبکه اجتماعی فیس‌بوک در این رابطه واکنشی نداده و اظهار نظری مطرح نکرده‌اند.
نشریه موهن فرانسوی «شارلی ابدو» حدود دو هفته پیش اقدام به انتشار تصاویر و کاریکاتورهای پیامبر اسلام (ص) کرد و یک هفته پس از آن نیز باری دیگر در تکرار اقدام اهانت‌آمیز خود در تیراژی ۵ میلیون نسخه‌ای این نشریه را با کاریکاتور پیامبر (ص) منتشر کرد و با این اقدام خشم جهان اسلام و مسلمانان بسیاری از کشورهای جهان را برانگیخت.
دفتر نشریه فکاهی شارلی ابدو که بارها کاریکاتورهای موهن از شخصیت‌های مورد احترام اسلام و به خصوص پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) را منتشر کرده است، چندی پیش مورد هجوم دو فرد مسلح قرار گرفت و طی آن ۱۲ نفر از جمله ۲ پلیس کشته شدند.
این نشریه معمولا در تیراژ چند هزار نسخه چاپ می‌شود اما مسئولان آن هم‌اینک پس از جنجال‌های اخیر در تلاش برای بر سر زبان انداختن نام آن اقدام به افزایش تیراژ آن کرده‌اند.
در پی هتاکی‌های اخیر نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» در چاپ و انتشار تصاویر و کاریکاتورهای موهن از پیامبر اسلام (ص)، مسلمانان سراسر جهان خشمگین از این اقدام توهین‌آمیز، در کشورهای مختلف اقدام به برگزاری تظاهرات اعتراض‌آمیز در محکومیت این اقدام کرده‌اند

لحظه لحظه زندگی را سپری میکنیم تا به خوشبختی برسیم ٬

غافل ازاینکه خوشبختی در همان لحظه ای بود که سپری شد.

 

چهارشنبه 8 بهمن 1393  12:31 PM
تشکرات از این پست
ali_kamali
ali_kamali
کاربر طلایی2
تاریخ عضویت : آبان 1391 
تعداد پست ها : 2116
محل سکونت : خراسان

پاسخ به:اخبار FaceBook ***فیس‌بوک شرم‌آور است***

فیس‌بوک شرم‌آور است

دانشگاه نورث وسترن آمریکا معتقد است که ۲۹ درصد از کاربران مورد مطالعه در شبکه فیس‌بوک، چهره واقعی‌شان را از پس انتشار محتوای تصویری و ویدئویی شرم‌آور از دست داده‌اند.
امکان دسترسی به شبکه جهانی اینترنت در همه جا و هر شرایطی تقریبا امکان‌پذیر شده و اگر بحث کشورهای توسعه نیافته را جدا کنیم، کاربر آنلاین در تمامی نقاط جهان قابل تعریف است.
همین بحث فراگیری، باعث بروز معضلاتی بعضا اجتناب‌ناپذیر شده است؛ به گونه‌ای که هویت و زندگی برخی کاربران آنلاین بخصوص نوجوانان و افراد کم سن و سالی که از عواقب فعالیت در فضای سایبری کمتر آگاهند، در معرض خطر قرار گرفته است.
دانشگاه نورث وسترن آمریکا طی بررسی‌هایی که از رفتار کاربران آنلاین و فعال در شبکه فیس‌بوک داشته به قطعیت گفته که 29 درصد از کاربران مورد مطالعه ما در شبکه فیس‌بوک، چهره واقعی‌شان را از پس انتشار محتوای تصویری و ویدئویی شرم‌آور از دست داده‌اند.
تحقیقات این مرکز دانشگاهی نشان می‌دهد که نوجوانان (تینِیجر) بیشترین قربانیان حاصل از انتشار محتوای شرم‌آور تصویری و ویدئویی بوده‌اند به گونه‌ای که تمامی محتوای آسیب‌رسان به چهره شخصیتی افراد بدون اجازه آنها منتشر شده است.
غالب کسانیکه فیلم‌های پورن و تصاویر عریان را منتشر کرده‌اند درصدد انتقام‌گیری بوده‌اند؛ برخی به دلیل امیال شوم خود و عدم تحقق آنها چنین کاری را انجام داده‌اند تا شاید کیس مورد نظر مجاب به تن فروشی شود.
تصاویر و ویدئوهای صریح و بدون پرده از مردم، غالبا جوانانی را به تصویر می‌کشد که در فضای بی‌قید و بند غرب تن به کاری داده‌اند که اکنون شرم حضور در جامعه و حتی محیط خانواده را دارند.
جوانان کم سن و سالی که به واسطه برخی دوستی‌ها اغفال شده و جسارت تجربه دوستی با جنس مخالف را یافته‌اند، اکنون در این تحقیق به افراد سر خورده‌ای تشبیه شده‌اند که شرم حضور در محیط پیرامونی خود را به دلیل برخی نگاه‌های سنگین دارند.
گزارش دانشگاه نورث وسترن می‌گوید که از هر 10 شریک جنسی افراد در شبکه‌های اجتماعی، معمولا یک نفر اقدام به انتشار تصاویری زننده از روابط نامشروع خود با دیگری کرده تا شاید تهدید برای تن دادن جنس مخالف به امیال شوم بعدی باشد.
همچنین جالب توجه است، 60 درصد تهدیدکنندگان دست به چنین اقدامی زده و بعد از درخواست‌های پی در پی از شریک ارتباطات نامشروع خود، تصاویر یا ویدئوهایی را منتشر کرده‌اند که نشانه‌ای از اولتیماتوم به طرف مقابل است.
به گزارش تسنیم،اما نوجوانانی که به واسطه جذابیت‌های بصری شبکه‌های اجتماعی جذب آنها می‌شوند، کمی باید عاقلانه بیاندیشند و در هر فریم عکسی که ممکن است منجر به عواقب شومی شود، قرار نگیرند.
پاک کردن عکس و فیلم از فضای مجازی و مخصوصا شبکه‌های اجتماعی کار بسیار سختی است و از این حیث، حتی‌الامکان هنگام عکس گرفتن باید تمامی نکات ایمنی سلامت را جدی گرفت تا با انتشار بدون مجوز در وب، انگشت‌نمای خاص و عام نشد.
محققان این دانشگاه تأکید کرده‌اند که جوانان و نوجوانان نباید اجازه عکس‌ انداختن و فیلم‌برداری از محیط شخصی‌شان را به هر کسی که ممکن است در آینده مشکل‌ساز شود، بدهند؛ اغلب کسانیکه از ارتباطات تماسی‌شان عکس می‌‌گیرند به فکر ارتباطات بعدی یا تلکه کردن افراد با تهدید به انتشار کردن، هستند.
نورث وسترن می‌گوید اغلب کسانیکه تصاویرشان منتشر می‌شود دچار نوعی شرمندگی درونی، افت اعتماد به نفس و امراض روحی می‌گردند؛ بدترین حالت اثرگذاری نیز اخراج از محیط کاری است.
با این حال همچنان روش‌هایی برای پاک کردن تصاویر شرم‌آور یا حداقل پنهان ماندن آنها برای برخی شبکه‌های اجتماعی وجود دارد که به شرح زیر است:
 
فیس‌بوک
شش روش برای پاک کردن تصاویر از این شبکه وجود دارد:
1. روش اول این است که عکس را باز کنیم و از بخش Option اقدام به "گزارش عکس" یا "برداشتن تگ" کنیم.
2.از آپلود کننده عکس بخواهیم که آن را بردارد.
3. نامه‌ای به info@support.facebook.com بزنیم و روش برداشتن عکس را جویا شویم.
4. پرونده شکایت نقض حریم خصوصی فیس‌بوک را پر و ارسال کنیم.
5. پستی در انجمن راهنمای فیس‌بوک بگذاریم و از کاربران دیگر و کارکنان این شرکت بخواهیم که کمک‌مان کنند.
6. فرم شرایط نقض سیاست‌های اخلاقی فیس‌بوک را پر کنیم.
 
توئیتر
برای پاک کردن عکس‌ها در این شبکه اجتماعی می‌توانیم به https://support.twitter.com/forms/abusiveuser مراجعه، بخش مربوطه را پر و اقدام به ارسال آن کنیم.

لحظه لحظه زندگی را سپری میکنیم تا به خوشبختی برسیم ٬

غافل ازاینکه خوشبختی در همان لحظه ای بود که سپری شد.

 

چهارشنبه 8 بهمن 1393  12:34 PM
تشکرات از این پست
ali_kamali
ali_kamali
کاربر طلایی2
تاریخ عضویت : آبان 1391 
تعداد پست ها : 2116
محل سکونت : خراسان

پاسخ به:اخبار FaceBook *** انهدام شبکه تولیدکنندگان محتوای غیراخلاقی در فیس‌بوک ***

انهدام شبکه تولیدکنندگان محتوای غیراخلاقی در فیس‌بوک

بخشی از مهم‌ترین عناصر و شبکه‌های فعال در اینترنت که مأموریت ترویج فساد و استحاله سبک زندگی ایرانی و هدف قرار دادن نهاد خانواده در سطح کشور را در دستور کار داشتند، شناسایی و تعدادی از آنها دستگیر شدند.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، در پی اجرای پروژه «عنکبوت» با هدف ناامن‌سازی شبکه‌های اجتماعی غربی برای تولیدکنندگان محتوای غیراخلاقی، مبتذل و مستهجن، مرکز بررسی جرائم سازمان‌یافته سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیانیه‌ای را صادر کرد.
متن این بیانیه به شرح زیر است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
به اطلاع مردم عزیز و غیور ایران اسلامی می‌رساند، در سایه عنایات حق‎تعالی و توجهات ویژه حضرت ولی‌عصر (ارواحنافداه) با تلاش‌های مجاهدانه پاسداران حریم امنیت میهن سرفرازمان، بخشی از مهم‌ترین عناصر و شبکه‌های فعال در اینترنت که مأموریت ترویج فساد و استحاله سبک زندگی ایرانی - اسلامی و هدف قرار دادن نهاد مقدس خانواده در سطح کشور را در دستور کار داشتند، شناسایی و تعدادی از آن‌ها دستگیر شدند.
براساس اشراف کامل به‌دست‌آمده، این شبکه با سوء استفاده از بستر اینترنت و با حمایت پنهان و غیر مستقیم دولت‌های غربی، توانسته بود طی 2 سال فعالیت در پوشش موضوعات فرهنگی – اجتماعی، در قالب حدود 350 صفحه، تعداد قابل توجهی از کاربران را در شبکه اجتماعی فیس‌بوک مخاطب خود قرار دهد. این شبکه عموماً در جریان‌های رسانه‌ای که بیگانگان هدایت آن را به عهده داشتند، مورد سوء استفاده دستگاه رسانه‌ای ضد انقلاب قرار می‌گرفته است.
تلاش برای ترویج فرهنگ اباحه‌گری، سست کردن و نفی نهاد خانواده، تمسخر اعتقادات و ارزش‌های دینی، ترویج روابط خارج از قواعد اخلاقی، انتشار تصاویر خصوصی دختران جوان -که باعث شکل‌گیری اختلافات بسیار در خانواده‌ها و احیاناً از هم پاشیدگی آن‌ها شده است-، سوء‍‌استفاده از نوجوانان و جوانان اعم از دختر و پسر و تولید و توزیع مطالب غیر اخلاقی و ضد دینی در قالب مطالب زرد و عامه‌پسند در شبکه اجتماعی فیس‌بوک، برخی از عناوین فعالیت‌های این شبکه بوده است. دیگر آن‌که اغفال زنان و دختران عضو فیس‌بوک، زمینه کسب درآمد نامشروع و تأمین معاش اعضای این شبکه را فراهم کرده بود.
شایان ذکر است اشراف اطلاعاتی شکل‌گرفته در بستر رسانه‌های اجتماعی موجود در فضای مجازی کشور، گویای فعالیت‌های خلاف قانون و شرع، به اشکال مختلف در سایر رسانه‌های اجتماعی است که عموماً از سوی افراد شرور و سابقه‌دار شکل می‌گیرد و در همین مجال با نیتی خیرخواهانه به یکایک آنان هشدار داده می‌شود تا بساط فساد گستری خود را جمع کرده و دست از پیروی شیطان لعین بردارند که در غیر اینصورت بر اساس قانون با برخورد دستگاه‎های اطلاعاتی و قضایی مواجه خواهند شد.
در پایان از فعالان فضای مجازی که با گزارش‌های مستمر خود، پاسداران حریم امنیت مردم را یاری می رسانند تقدیر و تشکر به عمل می‌آید.
اهم اقدامات و اقاریر متهمان این شبکه، در اطلاعیه‌های بعدی به اطلاع عموم مردم شریف ایران خواهد رسید.
مرکز بررسی جرائم سازمان یافته سایبری سپاه

لحظه لحظه زندگی را سپری میکنیم تا به خوشبختی برسیم ٬

غافل ازاینکه خوشبختی در همان لحظه ای بود که سپری شد.

 

یک شنبه 12 بهمن 1393  11:09 AM
تشکرات از این پست
namebaran
namebaran
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1392 
تعداد پست ها : 4155
محل سکونت : تهران

فیسبوک این شکلک را حذف کرد!

فيسبوك داراي مجموعه اي از صورتك ها، شکلک ها و اموجی ها (smilies or emojis) مي باشد که از آن ها مي توان براي نشان دادن حالت(mood)  افراد و يا تنها براي تنوع بخشيدن به يك مكالمه كسالت بار استفاده نمود. اموجی ها در واقع تصاویر مفهومی و صورتک هایی هستند که در پیامهای مجازی و تارنماهای ژاپنی استفاده می شده و بعدها در سراسر جهان گسترش یافته اند. در واقع اموجی ها تا قبل از سال ۲۰۱۰ به صورت رسمی در یونیکد به حساب نمی آمدند. آنها نمادهایی رنگی و جذاب بودند که از سال ۱۹۹۸ بخشی از فرهنگ ارتباطی تلفنی ژاپنی ها را تشکیل می دادند که در آن زمان ژاپنی ها از نرم افزاری محلی بر روی تلفن هایشان استفاده می کردند تا بتوانند از اموجی ها استفاده کنند. در مدت کوتاهی، میلیون ها تلفن در ژاپن توسط اپراتورها به صورت پیشفرض به نرم افزارهایی که کتابخانه ای عظیم از اموجی ها را در خود داشتند، مجهز شده و به بازار عرضه شدند.
 

فیسبوک این شکلک را حذف کرد!
 

چند ماه پیش بود که کنسرسیوم یونیکد (مجموعه ای غیرانتفاعی که اعضایی همچون اپل، گوگل، آی بی ام، مایکروسافت و بسیاری از شرکت ها و سازمان های شناخته شده از اعضای آن هستند)، نسخه جدیدی از استاندارد یونیکد را تصویب کردند که ۲۵۰ اموجی جدید برای استفاده کاربران از جمله موارد تاییدی آن بود. اموجی هایی مانند گلف باز، موتورسیکلت، چتر در کنار ساحل و غیره برخی از موارد تاییدی بودند.
 

فیسبوک این شکلک را حذف کرد!

شاید فکر کنید که پشت طراحی‌ های ظاهرا ساده شکلک ها، تفکرات ساده‌ای وجود دارد؛ اما این طور نبوده و برخلاف انتظار، تولید یک مجموعه از خندانک‌ها که بتوانند بیشتر احساسات را به صورت عینی بنمایانند، کار ساده‌ای نیست. یکی از مهندس‌های فیس‌بوک به نام «آرتورو بژار» در اوایل سال ۲۰۱۲ با یک استاد روانشناسی دانشگاه برکلی به نام «داچر کلتنر» آشنا شد که تخصص او در طراحی همین شکلک ها بود. به جمع این دو نفر، یک تصویرگر پیکسار به نام «مت جونز» نیز اضافه شد و این گروه متخصص، پس از ماه ها کار مداوم شکلک هایی جدید را برای این شبکه اجتماعی طراحی کردند. حدودا دو و نیم سال پیش بود که فیس بوک به بخش گفتگوی اینترنتی (چت) خود، قابلیت استفاده از صورتک ها را اضافه کرد. از آن پس کاربران فیسبوک توانستند از منوی کوچکی که در گوشه پایین سمت راست کادر چت قرار دارد، از شکلک های گفتگو نیز استفاده کنند. گذشته از شکلک‌های مرسوم، نشانه لایک معروف این شبکه اجتماعی نیز به این بخش اضافه شده است.
 

فیسبوک این شکلک را حذف کرد!
 

اما شاید کسی فکر نمی کرد این شکلک های دوست داشتنی، روزی جنجال درست کنند. چند هفته پیش بود که گروهی از فعالان اجتماعی کمپینی تشکیل دادند تا فیس‌بوک را تحت‌فشار قرار داده و مجبور کنند تا اموجی fat را از بخش استتوس ها حذف کند. احتمالا این صورتک چاق را با غبغب و لپ‌های برآمده اش در لیست صورتک‌های فیس‌بوک دیده اید. این کمپین در نظر داشت در اعتراض به این شکلک ۱۵۰۰۰ رأی جمع‌آوری کند و حالا در زمان نگارش این مطلب، بیش از ۱۶۷۰۰ امضا در اعتراض به این صورتک در وب سایت  Change.orgجمع آوری شده است. معترضان مدعی اند که این قبیل تصاویر باعث ایجاد جوی منفی نسبت به شرایط فیزیکی افراد می‌شود و آن‌ها را از آنچه هستند خجالت‌ زده می‌کند. Endangered Bodies، گروهی که در پس این ماجرا قرار داشته و هدایت کننده آن است، معتقدند که این شکلک باعث ترویج افکار منفی نسبت به بدن آدم ها می‌شود؛ به همین دلیل آن ها خواستار حذف این شکلک از بخش استتوس فیس‌بوک شده اند. اعضای این گروه معتقدند وقتی کاربران فیسبوک استتوسی گذاشته و اموجی «حس چاقی دارم» را استفاده می‌کنند، در حقیقت به نحوی مسئله چاقی را به سخره گرفته اند. این قضیه می‌تواند افراد زیادی را برنجاند، مخصوصا آن هایی را که به اختلالات تغذیه ای دچار بوده و با تمام سختی ای که تحمل می‌کنند، قادر به کاستن از وزن خود نیستند. به‌علاوه، این افراد عقیده دارند که چاقی یک احساس نیست که در بخش feeling قرار داده‌ شده است؛ چاقی حالتی از بدن است و قطعاً نباید به بدن افراد بی احترامی شود. در این مدت حتی در تویتر نیز هشتگ #fatisnotfeeling  (چاقی یک احساس نیست) توسط افرادی که از این موضوع رنجیده اند، استفاده شده است. فیس‌بوک در پاسخ به این مسئله گفته که فیدبک کاربران اش را دریافت کرده و این شکلک را حذف کرده است.

چشم برندار ازم می پاشه زندگیم

پنج شنبه 6 فروردین 1394  4:40 PM
تشکرات از این پست
ali_kamali
namebaran
namebaran
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1392 
تعداد پست ها : 4155
محل سکونت : تهران

موتور جست‌وجوی فیس‌بوک رقیب گوگل می‌شود

فیس‌بوک برای جذب کاربرانش با ایجاد اکوسیستمی خاص آنها را از جستجو در گوگل رها می‌کند.

فیس‌بوک در حال تست و بررسی موتور جست‌وجوی اختصاصی خود است که به کاربران امکان می‌دهد لینک به مقالات و مطالب مختلف را یافته و از همین طریق ارسال کنند.


به گزارش ایتنا از فارس، قابلیت تازه فیس‌بوک نشانگر برنامه‌های این شبکه اجتماعی برای جذب کامل مشترکان خدماتش به اکوسیستمی اختصاصی است که آنها را از یافتن لینک اخبار مورد نظرشان در گوگل و سپس کپی و پیوست کردن آنها در فیس‌بوک رها می‌کند.

به همین منظور دکمه‌ای موسوم به add a link یا اضافه کردن لینک به نسخه iOS برنامه همراه فیس‌بوک افزوده شده تا کاربران از همین طریق به دنبال لینک‌های موردنظرشان در اینترنت بگردند و پس از یافتن آنها را به سرعت در محیط فیس‌بوک به اشتراک بگذارند.

بدین ترتیب استفاده از جست‌وجوگر گوگل برای یافتن مطالب در میان کاربران فیس‌بوک کاهش چشمگیری خواهد یافت.

این قابلیت فعلا برای برخی کاربران در آمریکا فعال شده، اما به تدریج تمامی کاربران فیس‌بوک را در برمی‌گیرد.

در صورتی که جستجو از طریق این قابلیت با استفاده از کلیدواژه‌ها صورت بگیرد، چینش نتایج بر مبنای میزان به اشتراک‌گذاری هر لینک، تازگی یا کهنگی آنها و ... انجام می‌شود.

به محض اینکه کاربران مطلبی را از میان لینک‌ها انتخاب کرده و در صفحه خود در فیس‌بوک به اشتراک بگذارند، امکان ارسال نظر در مورد آن یا لایک زدن و ... هم ممکن می‌شود.

فیس‌بوک برای ارتقای این ابزار جستجو بیش از یک تریلیون پست فیس‌بوکی را فهرست کرده تا دریابد کدام پست‌ها به اشتراک گذارده شده و چه کسی آنها را به اشتراک گذارده است. اینها اطلاعاتی است که گوگل به آنها دسترسی ندارد.

از جمله دیگر برنامه‌های فیس‌بوک برای جلوگیری از خروج کاربران از این سایت و کاهش اتکا به دیگر سایت‌ها می‌توان به امادگی برای میزبانی مقالات کاربران در فید خبری خود به ازای سهیم کردن آنان در درآمد تبلیغاتی اشاره کرد.

با توجه به اینکه ۲۸ درصد از کل زمان استفاده کاربران از اینترنت در فیس‌بوک سپری می‌شود، اقداماتی از این دست چالشی جدی برای گوگل محسوب می‌شود.

 

چشم برندار ازم می پاشه زندگیم

پنج شنبه 24 اردیبهشت 1394  12:47 PM
تشکرات از این پست
ali_kamali
دسترسی سریع به انجمن ها