0

سلامتی کودکان و نوجوانان (جامع)

 
amindadaadad
amindadaadad
کاربر طلایی3
تاریخ عضویت : دی 1389 
تعداد پست ها : 3567
محل سکونت : سیستان و بلوچستان

پاسخ به:سلامتی کودکان و نوجوانان (جامع)
شنبه 11 شهریور 1391  3:51 AM

كودكان و هشدار نسبت به مصرف تنقلات رنگي 

بسته هاي خوراکي و تنقلات، غذاهاي آماده و همه آن چيزهايي که اين روزها مي شود از ****مارکت ها خريد و خيلي زود و سريع خورد؛ هر کدام اينها ممکن است کودک شما را بيش فعال، پرخاشگر يا کم تمرکز کند.اين يافته جديد محققان انگليسي در دانشگاه ساوت همپتون اين کشور است که البته هنوز گزارش آن در يک نشريه علمي منتشر نشده است.
پيش از اين، محققان در همين دانشگاه، سعي کرده بودند اثر خوراکي هاي با رنگ مصنوعي را با اثر حذف اين خوراکي ها مقايسه کنند و نتيجه گيري آنها اين بود که وقتي کودکان آبميوه با رنگ مصنوعي مي نوشند، بيشتر احتمال دارد که (بيش فعال) شوند.
بي بي سي گزارش داده است اين بار اين گروه تحقيقاتي، اثر اين رنگ هاي مصنوعي را مستقيما روي گروه هايي از بچه هاي 3 ساله و 8 ساله بررسي کرده اند. از جزئيات اين مطالعه، فعلا همين قدر مي دانيم که مقدار رنگ مصرفي بچه ها به صورت معمول تخمين زده شده و همان به شکل آزمايشي به اين بچه ها داده شده است.
نتيجه، تاييد مطالعه قبلي است، به اين ترتيب مي توان با اطمينان بالايي گفت وجود اين نوع رنگ ها مي تواند زمينه اختلالات رفتاري را ، مانند بيش فعالي و پرخاشگري، به وجود آورد.
هنوز نتايج اين مطالعه از سوي مقامات رسمي انگلستان يا مقامات بين المللي تاييد يا رد نشده است.
اداره استانداردهاي غذايي انگلستان اعلام کرده است قبل از پذيرفته شدن مقاله اين محققان در يک نشريه علمي معتبر، هيچ قضاوتي در مورد آن نخواهد کرد و طبعا هيچ تصميمي هم درباره ممنوع کردن استفاده از رنگ هاي مصنوعي در مواد غذايي گرفته نخواهد شد. 
با اين حال محققان مستقل در انگلستان، با انتشار فهرست رنگ هاي مصنوعي خوراکي که اين گروه تحقيقاتي روي آن کار کرده و زيان هاي آن را معرفي کرده، موافقند. آنها مي گويند درست است که هنوز اين يافته ها در هيچ نشريه علمي چاپ نشده و اين يافته ها از سوي دانشمندان ديگر ارزيابي و صحت آن تاييد نشده، اما والدين مي توانند با حذف اين گونه خوراکي ها و نيز استفاده بيشتر از مواد غذايي و خوراکي هاي خانگي، سلامت رفتاري کودک خود را تا حد زيادي تامين کنند.
به ويژه اين که حذف اين خوراکي هاي (رنگ شده)، هيچ کمبودي در بچه ها ايجاد نمي کند، چون خوراکي هاي با رنگ مصنوعي، عموما ارزش تغذيه اي خاصي ندارند.
يک فايده مهم ديگر اين نوع تحقيقات آن است که پدر و مادرها را تشويق مي کند به اين که موقع خريد بسته هاي غذايي رنگارنگ، گاهي بسته را برگردانند و نگاهي هم به جدول اطلاعات تغذيه اي و نيز (مواد تشکيل دهنده) آن بيندازند. به اين ترتيب اولين قدم را براي نزديک شدن به يک برنامه غذايي سالم، براي خود و کودکانشان، برداشته اند.

** دارالولایه **

درباره امضاء

تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها