اخبار دانشگاهی (91/04/27)
خبرگزاری فارس: علی لاریجانی طی نامهای به رئیس جمهور، فاطمه رهبر و لاله افتخاری را به عنوان اعضای شورای فرهنگی-اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کرد.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نامهای به محمود احمدینژاد رئیس جمهور، فاطمه رهبر و لاله افتخاری را با استناد به بند 4 ماده 2 آیین نامه شورای فرهنگی-اجتماعی زنان، شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب 17/04/1376، به عنوان عضو این شورا معرفی کرد و از آنان خواست هر سه ماه یکبار گزارش اقدامات را به معاونت نظارت مجلس شورایاسلامی ارسال کنند.
انتهای پیام/
خبرگزاری فارس: جمعی از فعالان دانشجویی از تشکلهای مختلف با دعوت عمومی از تمامی فعالان رسانهای و غیر رسانهای ستاد مردمی حمایت از مستضعفان میانمار را تشکیل میدهند.
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، جمعی از فعالان دانشجویی از تشکلهای مختلف با دعوت عمومی از تمامی فعالان رسانهای و غیر رسانهای ستاد مردمی حمایت از مستضعفان میانمار را تشکیل میدهند.
قراراست، این ستاد در بخشهای مختلف در جهت فضاسازی داخلی و کمکهای خارجی با تشکیل واحدهای مختلف شروع به کار کند.
این ستاد در بخش تولید محتوا فعالیتهایی همچون کلیپ، فیلم، گرفتن مصاحبه و یادداشت، طرحهای گرافیکی و کاریکاتور را در انجام خواهد داد.
از سوی دیگر در واحد جمعآوری کمکهای مردمی این ستاد در هیئتها و معابر اصلی شهرها جهت راه اندازی کاروانهای بشر دوستانه و گسیل کاروانهای مردمی را ساماندهی میکند.
همچنین واحد رسانه نیز قصد دارد با حضور در فضاهای خبری و فعالسازی پتانسیل شبکههای اجتماعی در جهت بسیج افکارعمومی اقدام کند.
براین اساس، اولین جلسه ستاد مردمی حمایت از مستضعفان میانمار ساعت 18 فردا (چهارشنبه) در دفتر اتحادیه امت واحده با حضور دانشجویان برگزار میشود.
ضمنا در این جلسه یک فعال مسلمان میانماری با ویدئوکنفرانس به تشریح وضعیت و شرایط اسفناک کشتار مسلمانان در این منطقه خواهد پرداخت.
انتهای پیام/
خبرگزاری فارس: یکصد و بیستمین جلسه شورای تخصصی مهندسی فرهنگی روز دوشنبه برگزار شد.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، یکصد و بیستمین جلسه شورای تخصصی مهندسی فرهنگی روز دوشنبه در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.
در این جلسه بخشهای دیگری از سند مهندسی فرهنگی مورد بحث، بررسی و تصویب قرار گرفت.
در این جلسه ذیل راهبرد کلان "نهادینهسازی الگوها و سازوکارهای اسلامی نشاط و شادابی سفر و گردشگری" موضوع گردشگری ایرانگردی و جهانگردی بهصورت عام مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
همچنین مقرر شد، ظرفیتهای ویژه و منحصربهفرد مذهبی، فرهنگی، درمانی و سلامت کشورمان مورد توجه قرار گیرد و با توجه به این قابلیتها، نقشه و راهبرد ویژهای برای توسعه و نهادینهسازی الگوی اسلامی گردشگری با اهداف و رسالتهای خاص ترسیم شود.
در ادامه این جلسه، موضوع نهادینهسازی گردشگری، سیر و سفر در کشور و بازبینی وضعیت کنونی گردشگری در کشورهای منطقه و آسیبهای مترتب بر تورهایی مسافرتی که به کشورهای دیگر سفر میکنند، مورد تاکید قرار گرفت.
موضوع رسانه و ارتباطات یکی دیگر از موارد بررسی شده در این جلسه بود که پس از بحث و بررسی، اعضا بر شناسایی و حمایت همهجانبه از رسانههای جهان اسلام و کشورهایی که در جبهه مبارزه با سلطه و استکبار تلاش میکنند و شکلگیری یک ائتلاف جهانی ضداستکباری تاکید کردند.
در پایان این جلسه موضوع سامان دادن به مطالعهها و پژوهشهای رسانهای با رویکرد ساماندهی رسانه مطلوب انقلاب اسلامی و تربیت نیروهای متخصص و آشنا با طراحی شیوههای جذب و نیازسنجی رسانهای برای تاثیرگذاری بر جریان بینالمللی مورد تصویب قرار گرفت.
انتهای پیام/
خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه امام حسین (ع) به تشریح روشهای مختلف برای جنگ نرم پرداخت و درعین حال گفت که تهاجم فرهنگی مقدمه انقلاب رنگی است.
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس علی محمد نائینی رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه امام حسین (ع) در ششمین کارگاه جنگ نرم که به همت بسیج اساتید استان خراسان رضوی برگزار شد، با تأکید بر اینکه دانشگاه نقش تعیینکنندهای در جنگ نرم دارد، گفت: دانشگاه مجموعهای است که زمینهها و بسترهای تئوریزه کردن مبانی فکری و معرفتی دشمن را دارد.
وی افزود: از سوی دیگر دانشگاه بسترهای لازم را برای تئوریزه کردن مبانی فکری و معرفتی نظام جمهوری اسلامی را در اختیار دارد؛ بنابراین دانشگاه به عنوان هدف و ابزار استراتژیک دشمن است.
نائینی با بیان اینکه هدف اصلی دشمن در جنگ نرم دگرگونی هویت فرهنگی جامعه است، اظهار داشت: بدون دگرگونی مبانی فکری هویتدهنده به یک نظام سیاسی و مبانی که وجود یک نظام سیاسی را تعریف میکند امکان بروز جنگ نرم وجود ندارد.
رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه امام حسین (ع) با اشاره به اینکه اسناد کانونهای تفکر غربی تولید علم سکولار را در دستور کار دارند، تصریح کرد: علمی که از آن حکومت سکولار تولید میشود میتواند دگرگونی فرهنگی در جامعه ایجاد کند که همه اینها در محیط دانشگاه به جریان میافتد.
نائینی با بیان اینکه مهمترین تهدید، تهدید نرم است، تشریح کرد: در تهدید نرم اهداف، ارزشها و منافع ملی را به گونهای به خطر میاندازند که یک نظام سیاسی احساس کند درونمایه و جوهر خود را از دست میدهد.
این استاد دانشگاه در مورد دو رویکرد برای تغییر نظام سیاسی، گفت: تغییرات یا تدریجی از درون و یا دفعی از بیرون صورت میگیرد.
نائینی اضافه کرد: در رویکرد تدریجی از درون تغییرات بنیادین توسط مردم و نخبگان انجام میشود و دشمنان با استفاده از قدرت نرم سعی میکنند بنیادهای رفتار موجود و مدل حکومت را هدف قرار دارد و با برانگیختن مردم در نظام سیاسی دگرگونی را ایجاد کنند.
رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه امام حسین (ع) در مورد تغییرات دفعی از بیرون اظهار داشت: دشمن سعی دارد با بهرهگیری از قدرتهای سخت و استفاده از نیروهای نظامی، اطلاعاتی و امنیتی تغییرات اساسی را در نهادهای ملی به وجود آورد.
نائینی با اشاره به اینکه 1200 کانون تفکر در غرب وجود دارد، تصریح کرد: این کانونهای تفکر در مسائل مختلف شیعه، ایران و جهان سندهایی را تولید میکنند.
وی افزود: این کانونهای تفکر روشها و شیوههای مقابله با نظام جمهوری اسلامی را تئوریزه میکنند و همه غربیها از ایران به عنوان یک تهدید جهانی یاد میکنند زیرا ایران را مخل امنیت اسرائیل و خاورمیانه میدانند.
این استاد دانشگاه در مورد چهار نظریهایی که ریشههای تهدید را بیان میکند، تشریح کرد: در کانونهای تفکر آمریکا چهار نظریه در مورد ریشههای تهدید جمهوری اسلامی مطرح شده است.
نائینی ادامه داد: ریشه تهدید در ذات و ماهیت انقلاب اسلامی، ریشه تهدید در رفتارهای جمهوری اسلامی، ریشه تهدید در مسئولان تراز اول و نخبگان کشور و ریشه تهدید مربوط به بخشی از حاکمیت و نهادهای اداری و سیاسی چهار نظریه مطرح شده کانونهای تفکر آمریکا در مورد ریشه تهدید جمهوری اسلامی است.
رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه امام حسین (ع) در خصوص ریشه تهدید در ذات و ماهیت انقلاب اسلامی گفت: برخی بر این باورند به دلیل ماهیت جمهوری اسلامی هیچ راهی جز فروپاشی و نابودی آن وجود ندارد.
نائینی در تشریح ریشه تهدید در رفتار جمهوری اسلامی اظهار داشت: برخی بر این باورند که اگر جمهوری اسلامی برخی رفتارهای خود را مانند هستهای و موضعگیری در خاورمیانه دست بردارد میتوان یک جامعه لیبرالیزه شده را به وجود آورد.
وی در خصوص ریشه تهدید که مربوط به نخبگان و مسئولان تراز اول است، تصریح کرد: در این مرحله دشمن تمرکز خود را بر اصل جایگاه ولایت فقیه قرار داده و معتقد است تا زمانی که ولایت فقیه وجود دارد نمیتوانند اهداف خود را در ایران تحقق بخشند.
نائینی به ریشه تهدیدی که مربوط به بخشی از حاکمیت است پرداخت و تأکید کرد: از دیگر کانونهایی که دشمن تمرکز ویژهای بر آن دارد توجه اصلی به سپاه و بسیج است که معتقدند اگر به این پایگاههای اجتماعی ضربه وارد شود جایگاه ولایت فقیه نیز تنزل پیدا خواهد کرد.
وی افزود: با این رویکرد است که هجمههای رسانهای غرب علیه سپاه و بسیج فعالیت میکنند و قصد دارند سپاه را به عنوان سازمان تروریستی معرفی کنند.
رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه امام حسین (ع) به پنج رویکرد برای تحقق تهدیدات اشاره کرد و اظهار داشت: تعاونگرایی، تقابلگرایی، بهرهگیری از قدرت هوشمند، بازدارندگی و جنگ نرم از رویکردهای دشمن برای تحقق تهدیدات خود است.
نائینی در مورد بزرگترین خیانت جریان فتنه در انتخابات سال 88 گفت: بزرگترین خیانتی که جریان فتنه انجام داد این بود که برآورد غربیها را در ایران به منصه ظهور رساند اما بعد از نهم دیماه باز همه برآوردهای دشمن به سمت بازدارندگی سوق داده شد زیرا 9 دی معادلات دشمن را بر هم زد.
این استاد دانشگاه به سه مدل جنگ نرم اشاره کرد و اظهار داشت: مدل جین شارپی، هانتینگ تونی و اندلسی از مدلهای جنگ نرم به شمار میآید.
رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه امام حسین (ع) در تشریح مدل جین شارپی در فتنه 88 گفت: مدل جین شارپی براساس تئوری انقلابهای رنگی استوار است که فتنه 88 از مدل جین شارپی کپیبرداری شده بود.
وی افزود: در تئوری این مدل اقداماتی قبل از انتخابات شروع میشود و به دنبال گسست بین حاکمیت و مردم است که پس از انتخابات یا به بهانه جشن پیروزی و یا اعتراض به نتیجه انتخابات تجمعهایی را برگزار میکنند.
نائینی با اشاره به اینکه تهاجم فرهنگی مقدمه انقلاب رنگی است، تصریح کرد: ابتدا باید ارزشها و باورهای نخبگان جامعه با تهاجم فرهنگی دگرگون شود و سپس با بهرهگیری از رویدادهای اجتماعی مثل انتخابات براندازی صورت گیرد.
وی در مورد مدل هانتینگ تونی گفت: در این مدل بعد از آنکه استحاله سیاسی صورت میگیرد و نظام کارکردهای خود را از دست میدهد سپس به رفراندوم عمومی گذاشته میشود که فروپاشی شوروی با استفاده از این مدل انجام شود.
رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه امام حسین (ع) در خصوص مدل اندلسی که نوعی استحاله فرهنگی را به وجود میآورد، تشریح کرد: این مدل همان تهاجم فرهنگی است که با استحاله فرهنگی تعصبات مذهبی در جامعه را از بین میبرد.
نائینی به بیان اصول مقابله با جنگ نرم پرداخت و تأکید کرد: اصل هدف و حفظ جهت، اصل آفند و اقدامات پیشدستانه، اصل باور به وجود جنگ نرم، اصل نگرش راهبردی و اصل مردممحوری از اصول مقابله با جنگ نرم به شمار میآید.
انتهای پیام/
خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت که موضوع ساماندهی امور مساجد در تهران را در اولویت کار قرار دادیم.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، جلسه کارگروه مدیریت کلان دستگاههای فرهنگی روز سهشنبه ۲۷ تیرماه در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.
در این جلسه که به ادامه بررسی پیوست فرهنگی طرح جامع شهر تهران اختصاص داشت، موضوع اختصاص فضای مناسب به فعالیتهای فرهنگی و مذهبی با رویکرد مسجدمحوری مورد بحث قرار گرفت.
*چمران: موضوع ساماندهی امور مساجد در تهران را در اولویت کار قرار دادیم
در این جلسه مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در طرح تفصیلی شهر تهران، محلهمحوری بهعنوان یکی از مولفههای حیاتی شهرسازی اسلامی مورد تاکید قرار گرفته است و این بحث تا آنجا اهمیت دارد که ما در فصل هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران موضوع شوراهای محله مورد اشاره قرار گرفته است.
رئیس شورای عالی استانها افزود: ما در بدو تصدی مسئولیت در شهر تهران موضوع ساماندهی امور مساجد در تهران را در اولویت کار قرار دادیم و این فعالیتها مورد تقدیر مقام معظم رهبری نیز قرار گرفت.
خاموشی خبرداد: تصویب سند راهبردی حمایت از فعالیتهای مذهبی و فرهنگی در شهر تهران
در ادامه این جلسه، حجتالاسلام والمسلمین خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز گفت: در شورای امور دینی شهر تهران، سند راهبردی حمایت از فعالیتهای مذهبی و فرهنگی در شهر تهران مورد تصویب قرار گرفته است.
در پایان این جلسه پس از بحث بررسی مصوبهای به این شرح از تصویب گذشت: شهرداری تهران، پیوست فرهنگی طرح جامع شهر تهران را بر اساس ضوابط ابلاغی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، ظرف 9 ماه تهیه و برای تصویب به کارگروه مدیریت کلان دستگاههای فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کند.
انتهای پیام/
خبرگزاری فارس: نشست کمیته مشاوران شاخه کارمندان دانشگاه آزاد با حاشیههایی همراه بود.
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، اولین نشست کمیته مشاوران شاخه کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز (سهشنبه) در سالن همایشهای نمایشگاه بینالمللی تهران با حضور فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه ازاد، محمد خجسته معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد، محمدصادق مهدوی معاون هماهنگکننده و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
در این مراسم خجسته با بیان اینکه فرهاد دانشجو، دانشمند فرهیخته و عالم عالی است، به اصول مدیریتی اشاره کرد و گفت: برای انجام هر کاری روشی وجود دارد بخصوص زمانی که مدیر سازمانی به جای استفاده از یک تفکر از مجموعه افکار و عقاید و تجربههای پرسنل استفاده میکند.
وی افزود: بنده در مدیریت فرهاد دانشجو، مدیریت بر مبنای هدف و نتیجه در یک بستر فرهنگی با رعایت اصول اخلاقی و مبتنی بر روابط انسانی را دیدهام.
به گفته خجسته، این روز در تقویم دانشگاه آزاد به جهت اینکه در 30 سال گذشته مشابهی نداشته است، به عنوان یک روز رسمی ثبت خواهد شد و همیشه از آن یاد خواهند کرد.
این اظهارات معاون مالی دانشگاه آزاد با تشویق حضار همراه شد و خجسته با بیان اینکه قصد دارم تشویق شما را بیپاسخ نگذارم، گفت: رئیس دانشگاه آزاد کمک هزینه مکه مکرمه برای 10 نفر و کمک هزینه سفر به کربلا و مشهد مقدس را برای 20 نفر تدارک دیدهاند.
بار دیگر حضار این جلسه خجسته را تشویق کرده و شعار «دانشجو، دانشجو حمایتت میکنیم» و «دانشجو دانشجو تشکر تشکر» را سر دادند.
به گفته خجسته اولین دستور جلسه این نشست تعطیلی پنجشنبهها و دومین آن ادامه تحصیل کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی است؛وی در این باره گفت: تعطیلی پنجشنبهها در شورای دانشگاه مطرح شده و نظرات مختلفی از رؤسای مناطق در این خصوص اعلام شده است. برهمین اساس قرار است در این جلسه در این باره تصمیمگیری شود.
وی در خصوص ادامه تحصیل کارمندان نیز اظهار داشت: هزینه در بخش آموزش به هیچ عنوان هزینه به حساب نمیآید. این هزینه به نوعی سرمایهگذاری است.
خجسته با بیان اینکه از رئیس دانشگاه آزاد درخواست کردم که در این جلسه تداوم داشته باشد تا از مشاورت شما بیبهره نمانیم، گفت: دبیرخانهای در معاونت اداری مالی تشکیل خواهد شد تا نظرات کارمندان را به عنوان یک سند در آن دستهبندی کنیم.
* افتخار دعوت برای سخنرانی آقای رئیس
در ادامه این نشست معاون مالی دانشگاه آزاد با بیان اینکه مدیریت این جلسه در دست آقای مهدوی است، گفت: ولی من نمیتوانم بگذارم این افتخار که دکتر دانشجو را دعوت به سخنرانی کند، نصیب کس دیگری شود؛ به احترام فرهاد دانشجو میایستیم و 3 صلوات میفرستیم.
این اظهارات خجسته با تشویق حضار مواجه شد و در ادامه فردی از میان جمعیت برخاست و برای فرهاد دانشجو شعر خواند.
* دانشجو: مجیز مرا نگویید
فرهاد دانشجو پس از قرار گرفتن در پشت تریبون خطاب به حضار گفت: اگر بنده را به عنوان همکار خود قبول دارید، از من تعریف و تمجید نکنید که این اظهارات با شعار «دانشجو، دانشجو حمایتت میکنیم» همراه شد.
دانشجو ادامه داد: شأن شما و جلسه بالاتر از گفتن مجیز و شعر در راستای صفاتی است که من ندارم، لذا ضمن اینکه تشکر میکنم، خواهش میکنم برای حرمت برادر کوچک خود از من تعریف نکنید اما به حمایت همه شما نیاز دارم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه نباید آینده دانشگاه را با نفی گذشته ساخت، گفت: گذشته، گذشته ماست، کار یک روزه هم نیست، باید به تدریج این ساختار اصلاح شود. شما یاران فرهاد هستید و فرهاد نیز یار شما.
این اظهارات دانشجو با تشویق ممتند و طولانی همراه شد.
وی با بیان اینکه آقای خجسته معاون مالی دانشگاه آزاد تاکنون زحمت زیادی کشیده است، گفت: وی حافظ کل قرآن کریم نیز هستند که حضار با صلواتی از خجسته تقدیر کردند.
دانشجو با بیان اینکه من پرفسور مهندسی عمران سازه و زلزله هستم، گفت: نمیدانم مدیریتی که میگویم در کدام قالب میگنجد ولی مدیریت من مدیریت بر قلبهاست. این بار نیز حضار رئیس دانشگاه آزاد را تشویق کردند.
دانشجو با بیان اینکه قوانین را به مرور زمان با دست خودمان اصلاح میکنیم، گفت: بین من و شما آنطور که سنت رسول خدا حکم میکند، پابرجا است و من بالاتر از شما نیستم بلکه خاک پای همه شما هستم. پس از این اظهارات حضار به تشویق دانشجو پرداختند و شعار «بسیجی دلاور حمایتت میکنیم»، «برادر عزیزم تو نور چشم مائی» سر دادند که دانشجو در پاسخ گفت: شما هم نور چشم من هستید و بر روی سرم جای دارید.
وی در ادامه به درخواستهای کارمندان اشاره کرد و گفت: خیلی از شما خواستهاید که بعد از 25 یا 30 سال که در دانشگاه آزاد موی سیاهتان را سفید کرده اید- البته اگر رنگ نکنید- و از دانشگاه آزاد میروید، فرزندانتان با توجه به وضعیت نامطلوب اشتغال امروزی، جایگزین شما شوند. که این اظهارات با تشویق حضار همراه شد.
* رایگیری برای تعطیلی پنجشنبهها
رئیس دانشگاه آزاد در ادامه به هدف این نشست اشاره کرد و گفت: باید در این جلسه موضوع تعطیلی پنجشنبهها و ادامه تحصیلی کارمندان مورد بررسی قرار گیرد، ولی قبل از آن مایل هستم که 2 نفر از مخالفین و 2 نفر از موافقین نظرات خود را مطرح کنند.
به گفته وی، پکیج تعطیلی پنجشنبهها بدین گونه است که مجموع ساعات کاری کارمندان کمتر از ساعات کاری دیگر دانشگاهها نشود، و اگر اینچنین شد باید افزایش ساعات کاری در روزهای دیگر صورت پذیرد؛ همچنین دانشگاههایی که نیاز به فعالیت در روز پنجشنبه هستند، بایستی برای کارمندان اضافه کار در نظر گیرند.
یکی از مخالفین این تعطیلی، گفت: اگر ساعات کاری روز پنجشنبه بخواهد در روزهای دیگر تقسیم شود، زندگی خانمها را با چالش مواجه میکند.
یکی از موافقین این طرح نیز گفت: یک کارشناس جوابگوی حداقل 1700 دانشجو است، در صورتی که یک استاد نهایت با 300 نفر کار دارد، اگر پنجشنبهها تعطیل شود، میتوانیم به راحتی به گردش برویم و یا خرید کنیم.
دانشجو در پاسخ به اظهارات این فرد گفت: چه مرد خوبی! البته این قسمتهای آخر کمی بدآموزی نیز داشت.
پس از رأیگیری تعطیلی پنجشنبهها و تصویب آن کارمندان دانشگاه آزاد با شعار اللهاکبر از این طرح حمایت کردند و دانشجو اظهار داشت: مخالفان طرح به موافقان تبریک بگویند.
* ادامه تحصیل کارمندان
دانشجو پکیج پیشنهادی کارشناسان دانشگاه آزاد برای ادامه تحصیل کارمندان را اینگونه برشمرد که هر ساله بین 5 تا 10 درصد کارمندان اجازه ادامه تحصیل را داشته باشند تا خدشهای در کار دانشگاه ایجاد نشود. در کنار آن صلاحیت علمی و اجرایی در اولویت قرار گیرد تا براساس معدل کسانی که امکان موفقیتشان در اخذ مدرک بالاتر بیشتر است، ادامه تحصیل دهند. همچنین این افراد باید با چارچوب نظام و ولایت فقیه که خط قرمز ماست در تضاد نباشند؛ بر همین اساس افرادی که معرفی میشوند باید تائید صلاحیت بگیرند؛ البته این ربطی به جریانات سیاسی درون نظام همچون اصلاحطلب و اصولگرا ندارد.
وی در خصوص شهریه دانشگاه کارمندان نیز گفت: کارشناسان ما می گویند اگر شخص بدون هیچ هزینهای درس بخواند مانند کسی می ماند که بهترین عسل را رایگان بخورد؛ یعنی قدرش را نمیداند؛ بنابراین پیشنهاد دادند دانشگاه 70 درصد هزینه تحصیل را کارمند و 30 درصد را دانشگاه تقبل کند، که معاونت مالی دانشگاه پیشنهاد 50 درصدی برای هر دو طرف را داد؛ البته اگر این افراد موفق به اخذ مدرک نشوند، باید هزینهای را که دانشگاه تقبل کرده است را پس دهند.
پس از این اظهارات کارمندان شعار «فدایی ولایت، حمایت، حمایت» سر دادند.
در ادامه یکی از موافقین این طرح برخاست و با بیان اینکه از شهر نارنج شیراز آمدهام، که فرهاد دانشجو گفت من 6 سالی را در شیراز بودم که این فرد گفت برای این که میدانستم شیراز بودهاید گفتم؛ وی افزود: گیوتین بخشنامه قبلی بر گردن من خورده است و نگذاشتند ادامه تحصیل دهم.
این کارمند دانشگاه آزاد ادامه داد: من شیرازی حرف میزنم و فکر میکنم که برای حضار جالب باشد؛ شهر ما پذیرای برادران دانشجو بوده است. دانشجو در جواب گفت: ساواک شهر شما هم پذیرای ما بوده است
این پاسخ دانشجو با خنده حضار مواجه شد و پس از آن به این فرد گفت: لطف کردی «کاکو جون».
پس از پایان اظهارات دانشجو، 2 تن از مخالفین و موافقین به ایراد سخن پرداختند و این طرح نیز با اکثریت آرا به تصویب رسید که تصویب این طرح با الله اکبر کارمندان و تشویق همراه شد.
* حضور تشکلها در نشست
در ادامه این نشست صدای شعارهای عدهای از دانشجویان که تقاضای دیدار با رئیس دانشگاه آزاد را داشتند، در داخل سالن شنیده شد؛ پس از گذشت دقایقی فرهاد دانشجو که از حضور تشکلهای سیاسی- اسلامی دانشگاه آزاد مطلع شده بود، خطاب به کارمندان، با بیان اینکه برخی از تشکلها مایل هستند که در این مراسم شریک ما باشند، خطاب به مسئولین جلسه گفت: اجازه بدهید دانشجویان به داخل جلسه بیایند.
پس از باز شدن دربهای سالن، حدود 200 تن از دانشجویان با پرچمهای "یا مهدی" یا "یا زهرا" و شعارهایی همچون "مرگ بر منافق"، "مرگ ضد ولایت فقیه" "خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست"، "فقر و فساد و تبعیض، دکتر ما بپا خیز" وارد سالن شدند که این حضور دانشجویان و موسیقی انقلابیی که همراه آن پخش میشد، باعث تغییر فضای جلسه به نحوی شود که بسیاری از کارمندان با دوربینهای موبایل خود از حضور دانشجویان تصویربرداری کنند.
در این میان فرهاد دانشجو نیز با شعار "ماشاءالله حزبالله"، با بیان اینکه بنده به عنوان یک پروفسور و استاد دانشگاه افتخارم این است که ولایی هستم و با تکان دادن دست خود برای دانشجویان در شعارهای آنها شریک شد.
وی پس از حضور تشکلهای دانشجویی گفت: دانشجویان و کارمندان مانند دو دوست صمیمی برادرانه کنار یکدیگر قرار می گیرند که این برای من قابل احترام است.
دانشجو افزود: بنده حقیر را ببخشید اگر نمیتوانم احساساتم را بیان کنم ولی کشور باید افتخار کند که همچنین دانشجویانی دارد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به این دانشجویان گفت: از بین دانشجویان کسی وجود دارد که بخواهد مطلبی بگوید؟
* انتقاد دانشجویان از سخنرانی یک فرد
در ادامه این نشست اکبری مدیر کل تشکلهای دانشگاه آزاد پشت تریبون رفت که حضور این فرد در پشت تریبون، انتقادات دانشجویان را در پی داشت.
در پایان اظهارات اکبری وی به رئیس دانشگاه آزاد پرچمی را که روی آن "السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین" را که از کربلا آمده بود، به فرهاد دانشجو برای نصب در اتاق ریاست هدیه داد.
انتهای پیام/