0

بيادي: 10درصد تونل توحيد ايراد جدي دارد

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

بيادي: 10درصد تونل توحيد ايراد جدي دارد

 

شنبه 20 آذر 1389 ۱۱ : ۳۰ ساعت
منبع : فارس
نسخه قابل چاپ ارسال برای دیگران
شهرداري درباره نشت آب تونل توحيد پاسخ دهد
بيادي: 10درصد تونل توحيد ايراد جدي دارد
نائب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران با تأكيد بر اينكه شهرداري بايد درباره نشت آب تونل توحيد پاسخ دهد، گفت: به نظر بنده 10 درصد كار در تونل توحيد ايراد جدي دارد.
حسن بيادي در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي فارس با اشاره به اينكه ساخت تونل توحيد مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران را داشته است، گفت: بحث ساخت تونل توحيد از شوراي دوم مطرح است؛ محمد باقر قاليباف شهردار تهران با جرأتي و تفكر بسيجي كه داشت اين كار را آغاز كرد.

نائب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اينكه ساخت تونل توحيد كار بزرگي است، گفت: هر كسي حاضر نبود دست به چنين كاري بزند.

وي با بيان اينكه يكي از اولويت‌هاي شهر تهران رفع مشكل ترافيكي از سرباقرخان تا خيابان امام خميني بود، گفت: مردم در اين محدوده واقعاً گرفتار بودند و مشكلات آلودگي هوا هم زياد بود.

نائب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران ادامه داد: همچنين براساس طرح‌هاي موجود بايد چمران به بزرگراه نواب متصل مي‌شد و همچنين در شرق و غرب اين خيابان بايد تملك‌هايي انجام مي‌شد كه همين كار هزينه‌هاي زيادي را در بر داشت.

به گفته بيادي، از طرف ديگر اگر بزرگراه شهيد چمران تا نواب ادامه پيدا مي‌كرد حداقل بايد 10تقاطع قطع مي‌شد كه اين تقاطع‌ها ارزش فرهنگي داشت اما با ساخت تونل توحيد اين تقاطع‌ها قطع نشد.

نائب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران ادامه داد: آلودگي هوا در اين منطقه زياد بود و اين پروژه ساخته شد؛ شهردار تهران به طور جد تصميم گرفت اين كار را اجرايي كند.

* برخي از اعضاي شوراي شهر با پيمانكار تونل توحيد موافق نبود
---------------------------------------------------------------------

وي با بيان اينكه در ساخت تونل توحيد بايد از افرادي استفاده مي‌شد كه در اين زمينه تخصص داشتند، گفت: پيمانكاري انتخاب شدند كه در تونل رسالت هم فعاليت كرده بودند؛ اگرچه برخي از اعضاي شوراي شهر موافق اين پيمانكار به دليل رفتارهاي نامناسبي كه در كارهاي قبلي داشت، نبودند.

نائب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران ادامه داد: ما صلاح نمي‌دانستيم اين پيمانكار وارد صحنه شود اما به هر دليل بر اساس قوانين و مقررات اين كار انجام شد.

* 10 درصد تونل توحيد ايراد جدي دارد
------------------------------------------

بيادي با بيان اينكه تونل توحيد ساخته شد، گفت: ساخت تونل كار خوبي است اما به نظر بنده 10 درصد كار ايراد جدي دارد.

به گفته بيادي، جت‌فن‌ها و طراحي وسط تونل يكي از مشكلات اساسي اين پروژه عظيم است.

نائب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران با تأكيد بر اين موضوع كه بايد نواقص هر چه سريعتر برطرف شود، گفت: بايد مشاور نظر دهد و پيمانكار نيز ايرادات را برطرف كند.

بيادي تأكيد كرد: يكي از ايرادات جدي تونل توحيد بحث تقسيم بين دو لاين است؛ اين ايراد بايد برطرف شود.

* آلودگي در تونل توحيد بالاست؛ به شهروندان احساس خفگي دست مي‌دهد
----------------------------------------------------------------------------------------

وي ادامه داد: آلودگي هوا در داخل تونل توحيد خيلي بالاست و احساس خفگي به مردم دست مي‌دهد و اين مشكل كاملاً مشهود است و اكثر شهرونداني كه از اين تونل استفاده مي‌كنند اعتراض دارند.

وي ادامه داد: اگرچه محاسني كه ما مي‌خواستيم با اجراي اين پروژه به دست آمد اما مشكلاتي وجود دارد كه بايد برطرف شود.

نائب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران ادامه داد: در بالاي تونل توحيد تقاطع‌ها قطع نشد و حجم ترافيكي خوبي از آنجا عبور مي‌كند.

* هزينه 500 ميلياردي براي ساخت تونل توحيد
----------------------------------------------------

به گفته بيادي، نزديك به 500 ميليارد تومان براي ساخت تونل توحيد هزينه شده است.

وي در پاسخ به اين پرسش كه حمزه شكيب رئيس كميسيون توسعه و عمران شوراي شهر اعلام كرده كه 635 ميليارد تومان براي ساخت اين پروژه هزينه شده است، گفت: تونل يك هزينه دارد و مسائل جانبي هم هزينه دارد؛ رقمي كه آقاي شكيب مي‌گويد درست است من اطلاعي ندارم.

* شهرداري بايد در خصوص نشت آب تونل توحيد پاسخ دهد
-----------------------------------------------------------------

نائب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران ادامه داد: شهرداري بايد در خصوص نشت آب تونل توحيد پاسخ دهد و مشكل را برطرف كند.

وي در پاسخ به اين پرسش كه مازيار حسيني معاون فني عمران شهرداري تهران اعلام كرده است نشت آب به اداره آب و فاضلاب برمي‌گردد، گفت: اين طور نيست. براساس آزمايشات صورت گرفته نشت از آب‌هاي سطحي بوده و بايد خود مازيار حسيني پاسخ دهد.

وي افزود: بنده به عملكرد پيمانكار و بعضي از مشاوران طرح معترض هستم، متاسفانه نتيجه عملشان خوب نبود اگرچه بسياري از گره‌هاي كور ترافيكي باز شد اما مشكلاتي وجود دارد.

نائب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران مقصر اصلي در خصوص نشت آب را پيمانكار و مشاورين اعلام كرد و گفت: بايد هر چه سريعتر اين مشكل برطرف شود.

بيادي ادامه داد: شهرداري تهران موضوع را پيگيري مي‌كند ولي هنوز نتيجه‌اي اعلام نشده است بايد هر چه سريعتر اين مشكل برطرف شود.

* معاون قاليباف: نشت آب مربوط به اداره آب و فاضلاب است
--------------------------------------------------------------------

همچنين چندي پيش مازيار حسيني معاون فني عمران شهرداري تهران در گفت‌وگو با فارس از نشت لوله‌هاي آب شرب بالاي تونل توحيد خبر داد و گفت: رايزني‌ها با اداره آب و فاضلاب براي رفع اين مشكل صورت گرفته است.

وي در پاسخ به اين پرسش كه در بخشي از تونل توحيد آب به مقدار زيادي نشت مي‌كند، گفت: اين نشت آب مربوط به تونل توحيد نيست، نشت لوله‌هاي آب و فاضلاب است.

به گفته حسيني، تمامي قنات‌ها در مسير تونل توحيد شناسايي شده و آنها را هدايت كرده‌ايم.

معاون فني عمران شهرداري تهران با بيان اينكه قنات‌ها در تهران بحث مفصلي دارند گفت: قنوات يا فعال هستند يا غيرفعال و قنات‌هاي فعال دائمي يا فصلي هستند.

* 12 بهمن سال 88 تونل توحيد آماده بهره‌برداري شد
-------------------------------------------------------------

به گزارش فارس، بهره‌برداري از تونل توحيد سال گذشته همزمان با سالروز ورود حضرت امام خميني(ره) به كشور با حضور محمدباقر قاليباف شهردار تهران، خانواده معظم شهدا، جانبازان و تعداد كثيري از مردم تهران آغاز شد.

كلنگ ساخت تونل توحيد در 3 ارديبهشت 1386 توسط محمدباقر قاليباف شهردار تهران بر زمين زده شد و تونل بعد از گذشت 32 ماه از آن زمان به بهره برداري رسيد.

پروژه تونل توحيد داراي 2 رشته تونل مجاور هم (دو قلو) و هر رشته داراي 3باند رفت و برگشت هر كدام به طول 2 هزار و 136 متر است كه دو بزرگراه چمران و نواب را به هم متصل مي‌كند.

اتصال اين دو بزرگراه (از ميدان توحيد تا ميدان جمهوري) تا سال 1377 بلاتكليف بود اما با توجه به حساسيت، ترافيك سنگين و نياز شديد شهر به اتصال اين دو بزرگراه، شهرداري تهران در سال 1377 اقدام به انتخاب مشاور براي مطالعه و بررسي اتصال اين دو بزرگراه كرد، در همين راستا در اواخر سال 1385 پيمانكار انتخاب و در اوايل سال 86 رسماً عمليات اجرايي پروژه تونل توحيد شروع شد.

از ويژگي‌هاي خاص اين پروژه، بايد به تلاقي تونل با خط 2 و 4 مترو اشاره كرد.

در روند حفاري، تونل توحيد گاهي با ناپايداري خاك به ويژه در شمال شفت ميدان توحيد مواجه شد كه اين امر كندي عمليات اجرا را در برداشت. همچنين در طول مسير حفاري معارضاني از جمله لوله‌هاي آب شرب، تأسيسات شهري، رشته‌هاي متعدد قنات، كانال‌هاي فاضلاب و غيره بود ولي موانع برطرف و پروژه اجرا شد.

براي اجراي اين پروژه 6 كارگاه اصلي در نقاط مختلف رمپ شمالي، ابتداي خيابان باقرخان، ميدان توحيد، نيايش، بين توحيد و آزادي، تقاطع خيابان آزادي و توحيد، ميدان جمهوري و تقاطع خيابان آذربايجان با نواب، به اضافه حدود 30 جبهه كاري در محل مستقر و فعال بودند.

بر اساس اين گزارش، 70 عدد جت‌فن، 11 اگزوز فن براي تهويه و خروج هواي آلوده و ورود هواي تازه به تونل، ژنراتورهاي اختصاصي و اضطراري برق كه در صورت قطع برق تهران و شبكه سراسري به‌ صورت خودكار برق تونل را همواره روشن نگه دارد و جبران قطع برق كند در اين تونل تعبيه شده است.

همچنين تأمين روشنايي استاندارد، پيش‌بيني تنظيم نور طبيعي بيرون و نور مصنوعي داخل تونل (عدم‌خيرگي)، تعبيه شبكه‌هاي فاضلاب و همچنين نصب بيش از 3 هزار شمع و بيش از 25 هزار قطعه بتني و نصب سيستم هوشمند و محاسبه دقيق خودروها در كنار مقاوم‌سازي تونل براي مواجهه با زلزله و تكان‌هاي تخريبي ناشي از گسل‌ها از جمله ويژگي‌هاي اين تونل است.

با بهره‌برداري از تونل توحيد، مشكل ترافيك در حد فاصل تقاطع خيابان باقرخان و بزرگراه شهيد چمران و خيابان آذربايجان و بزرگراه شهيد نواب صفوي رفع مي‌شود كه صرفه‌جويي در مصرف بنزين و كاهش آلودگي‌هاي هوا، صوتي و بصري را نيز به دنبال دارد.

با اين وجود، تونل توحيد در ابتداي بهره‌برداري به مدت 2 ماه شب‌ها از ساعت 22 تا 6 بامداد براي نصب برخي تجهيزات و تكميل كردن پروژه مسدود مي‌شد.
 
 
شنبه 20 آذر 1389  2:51 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها