0

نماینده های موفق ایرانی در آینده

 
parseman_110
parseman_110
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : فروردین 1392 
تعداد پست ها : 10829
محل سکونت : فارس

نماینده های موفق ایرانی در آینده

سال 1393 در راه است و چند ماه بیشتر به نوروز نمانده است. شاید بتوان 1392 را بهترین و موفق ترین سال برای صنعت بازیسازی کشورمان انتخاب کرد که شاهد رونمایی بازی های بزرگ و صد البته عرضه چندین عنوان قدرتمند و جهانی نظیر "شبان" بودیم. در این ماه ها باقی نیز انتظار می رود که قدرتمندترین رقیبان ایرانی یعنی "شبگرد" و "ارتش های فرازمینی" وارد بازار شوند و در این موفقیت سهم بسزایی داشته باشند، اما سال آینده نیز صنعت بازیسازی ایران نیز با عناوین با کیفیتی به میزبانی از بازیکنان آمده که بنابر اطلاعات موجود، به برترین آن ها اشاره خواهیم کرد.

تعهد سیاه

سازنده: پردیس هنر راسپینا

حتماً با پروژه تازه و پرسر و صدای "ارتش های فرازمینی" کاری از "پردیس هنر راسپینا" آشنایی دارید و این عنوان را جزو لیست خرید خود انتخاب کرده اید. جالب است بدانید که این شرکت تازه تأسیس، قبل از بازی ذکر شده، پروژه ای بر مبنای داستان های شاهنامه با اندکی تصرف را در کارنامه خود داشته که در سال معرفی، بسیار مورد توجه قرار گرفت، ولیکن مشکلات ریز و درشتی در اولین نمایش آن به چشم می خوردند که یک عنوان استراژی ایرانی را در حد قابل قبول معرفی نمی کرد. شاید بتوان اصلی ترین ایراد "تعهد سیاه" را گیم پلی آن بدانیم. هر چند که بخش گرافیکی هم در بسیاری از موارد دچار ضعف های فاحشی بود.

همه موارد ذکر شده، دست به دست هم دادند تا اولین پروژه کاری "راسپینا" متوقف شود و پس از چندین ماه استراحت، با تیم کاری گسترده تر و با تجربه تر "ارتش های فرازمینی" شروع به ساخت شود. اما نکته اینجاست که "ارتش های فرازمینی" مراحل ساخت خود را به اتمام رسانده و در حال حاضر برای رفع باگ ها و اضافه کردن زبان های دیگر برای عرضه به کشورهای خارجی کار می کند و بعد از عرضه آن، می تواند "تعهد سیاه" را مجدداً بازسازی کند و البته قول آن را هم به هوادارن بازی های استراژی داده است. داستان "تعهد سیاه" حول محور دو ارتش خیر و شر می گردد و قدرت اصلی شخصیت آن، طبق نیروهای ویژه طبیعی نظیر آب، آتش و خاک سرچشمه می گیرد.

فریاد جنگ

سازنده: بازی سپنتا

در تمام کشورها، محدودیت هایی بر اساس دین و آیین آن ها در صنعت بازیسازی وجود دارند که باعث می شود تا عوامل سازنده برای جبران، به سمت موضوع های مخاطب پسند و البته پرطرفدار بروند. "فریاد جنگ" نیز از این قضیه مستثنی نیست و همانند "ارتش های فرازمینی"، یک تیراندازی اول-شخص در کرات دیگر را بر طبق الگوهای از قبل تثبیت شده به تصویر بکشد. چند ماه گذشته که اولین تصاویر از محیط های بازی به نمایش درآمدند، می توانستیم بفهمیم که "فریاد جنگ" یک عنوان معمولی نیست. گمان می کنم بازیسازان توانای کشورمان به این نتیجه رسیده اند که اولین نکته جذاب برای مخاطب ایرانی، گرافیک است و معمولاً شرکت های بازیسازی اولین قدم خود را در جهت جذب کدنویس ماهر برمی دارند.

خوشبختانه "فریاد جنگ" دارای یکی از بهترین گرافیک ها در مراحل ابتدایی کار است و مطمعناً در ادامه مسیر بهتر هم می شود. داستان در مورد گروهی از تروریستان داخلی است که بر اثر کمبود مواد غذایی و پوشاک، تصمیم به حمله به کشوری با معادن فراوان و غنی از مواد یعنی ایران می کنند. جالب است که بدانید تعبیر "فریاد جنگی ها" به این گونه است که در آن سال ایران به قدرتمندترین کشور در کل جهان تبدیل شده و چندین کشور را تصرف کرده و شما به انتخاب می توانید یکی از گروه ها یعنی حمله کننده یا مدافع را بنا بر سلیقه خود انتخاب کنید. وسایل نقلیه و مهاجم الکتریکی نیز نقش بسزایی در مراحل "فریاد جنگ" ایفا خواهند کرد. نکته لازم به ذکر، آن است که برای اولین بار این عنوان توانسته Devkitهای مورد نیاز برای ساخت بازی روی کنسول Xbox 360 را از Microsoft خریداری کند.

سازنده: فن آوران توسن گام

چند روز گذشته، بالاخره بعد از 2 سال سکوت، با آن همه مشکلاتی که همه شما می دانید، پروژه تازه و به ظاهر عالی "فن آوران توسن گام" با نام "جنون سیاه" معرفی شد. این شرکت، اولین کار رسمی و قدرتمند خود را در زمینه بازیسازی شروع کرده و با کادری با تجربه، آماده همکاری با افراد متخصص است. یکی از ویژگی های اصلی "جنون سیاه" محیط های بسیار وسیع و گسترده است. البته این را هم در نظر بگیرید که با یک تیراندازی Open-World روبرو نیستیم، بلکه همانند عناوین مطرح خارجی نظیر Tomb Raider، محیط ها بزرگ و پر از رمز و راز برای جستجو هستند. عوامل موفقیت "جنون سیاه" به این نکته ختم نمی شود و در کنار آن گرافیک هنری بسیار زیبای آن مخاطبان را بیش از پیش به بازی های ایرانی علاقه مند خواهد کرد. طراحی حرفه ای شخصیت های اصلی و نورپردازی هنرمندانه از نمونه های آن به حساب می آید. داستان روایتگر زندگی عادی پلیسی جوان است که در یکی از روزهای تکراری اش که به خانه برمی گردد، با موجوداتی عجیب و فضایی روبرو می شود و این نقطه آغاز ماجرا است. سیاه ترین جنون و ترس برای مخاطب تداعی شده، پس منتظر اژدهای خاموش باشید که شما را غافلگیر کند.

سازنده: آنو

سال گذشته در دومین نمایشگاه بازی های رایانه ای، عناوین زیادی برای پلتفرم های گوشی که به تازگی در دست هر بازیکنی پیدا می شوند، معرفی شدند. یکی از آن ها "قهرمان ما" تازه ترین اثر استودیوی "آنو" است. محوریت اصلی بازی، مانند دیگر عناوین مشهور Point & Click است و بازیکن با حل معماهای گوناگون و عبور از صدها اتفاق غیرمنتظره، به هدف نهایی نزدیک تر می شود. تجربه نشان داده که "قهرمان ما" می تواند بسیار موفق در زمینه بین المللی تبدیل شود، زیرا عنوان هم سبک آن یعنی "شبان" سال گذشته توانست جوایز مختلفی را نه تنها در ایران، بلکه از سایت های مختلف خارجی در نقد و بررسی از آن خود کند. "قهرمان ما" با گرافیکی واقعی تر و تکامل یافته تر و استفاده از رنگ های قرمز و سبز در زمینه، تولید شده است. طراحی محیط ها و انیمیشن ها نیز به همین خوبی کار شده اند و گفته شده که بیش از 65 زمینه، 20 دقیقه انیمیشن برای شخصیت ها، بیش از 15 شخصیت اصلی و فرعی و چندین دقیقه کمیک های کارگردانی شده همراه با مراحلی بسیار دشوار و مانور دهنده "قهرمان ما" را تشکیل داده اند. این بازی تا چند ماه آینده روی پلتفرم های معروف موبایل و البته PC منتشر خواهد شد.

انقراض

سازنده: پویا توسعه آرتیمن

و سرانجام نوبت به معرفی پروژه زامبی-محور شرکت "پویا توسعه آرتیمن" با کارنامه درخشان قبلی خود از جمله "شبان" رسیده است. نام بازی "انقراض" و به سبک Point & Click ساخته شده است. بازیکن در نقش یک پزشک متخصص پا به دنیایی پر از تک چشم ها و پا لنگ ها می گذارد تا اسرار فاجعه را دریابد. ویروسی در جهان پخش شده و همه انسان ها را خواهد کشت. نکته جالب اینجاست که بعد از مرگ، آن ها دوباره زنده خواهند شد، اما ویژگی های اصلی خود را از دست داده اند و زامبی شده اند!! مکان اصلی بازی هنوز مشخص نیست، اما از تصاویر می توان متوجه شد که در کشورهای غربی اتفاق می افتد. "انقراض" صرفاً یک بازی معمولی نیست، زیرا به قول سازندگان قرار است که نکات سیاسی-اجتماعی نیز در پی معماها و سکانس ها گنجانده شوند.

یک شنبه 8 دی 1392  6:18 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها