0

هشت توصیۀ غذایی برای تقویت حافظه

 
papeli
papeli
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1388 
تعداد پست ها : 12867
محل سکونت : قم

هشت توصیۀ غذایی برای تقویت حافظه

1. صبحانه ای کامل بخورید.
غلات کامل را در الویت قرار دهید.بهتر است از نانهای سبوس داراستفاده کنید(چون قندآنها به تدریج آزاد می گردد)و از قندهای اضافه شده (شکر سفید، شکلات اسپرید، مربا...) و مواد خیلی چرب (سوسیس، چیپس... ) پرهیز کنید. بنابراین مغز تمام عناصر غذایی و انرژی زای ضروری (گلوسیدهای ملایم) برای فعالیت بهتر را در اختیار دارد، و مانع خستگی ذهنی در پایان صبح می شود.


2. برای ناهار، از کربوهیدرات های تصفیه شده کمتر استفاده کنید:
نان سفید، برنج سفید، ماکارونی، سمولینا... و همچنین سیب زمینی از کربوهیدراتهای تصفیه شده هستندو بهتر است، پروتئین ها (گوشت پرندگان، ماهی... ) و سبزیجات را در الویت قرار دهید. از دسرهای شیرین هم پرهیز کنید. شکرهای ساده و تصفیه شده به سرعت توسط بدن جذب و باعث کاهش توجه، تمرکز و عملکرد فکری در بعدازظهر می شوند.

3. برای شام، کربوهیدرات های تصفیه شده اجباری اند.
جذب سریع آنها باعث استراحتی خوب در شب می شود، ضمناً برای عملکرد خوب مغز و تقویت یادگیری هم ضروری اند.

4. از خوردن غذا به مقدار زیاد اجتناب کنید.
 در عوض، غذاهای سبک و کم کالری را در الویت قرار دهید. اگر لازم است، غذای مختصری در صبح یا عصر میل کنید (میوه های تازه یا خشک، لبنیات با مقدار کم شکر...). اصلاً چرا دسر ناهارتان را به عنوان عصرانه نخورید؟

5. امگا3 بخورید.
هفته ای 3 بار ماهی (ماهی مارکو، ساردین، ماهی آزاد و...) مصرف کنید، البته برخی میوه های خشک مانند بادام یا گردوی بزیلی، روغن کلزا یا گردو هم حاوی امگا3 هستند. امگا3 اسید چربی است که وارد ترکیب غشایی نورون های ما می شود. ضمناً امگا3 برای فعالیت خوب و مناسب مغز ما ضروری است و به پیشگیری از ابتلا به بیماری آلزایمر کمک می کند.

6. میوه و سبزیجات را به مقدار زیاد مصرف کنید.
آنها حاوی مقدار مناسبی ویتامین و آنتی اکسیدان اند که از توانایی مغزی ما محافظت می کنند.

7. آهن، که غالباً کمبودش در بین زنان دیده می شود، نقش بسیار مهمی بازی می کند.
آهن نقش مهمی در انتقال اکسیژن به مغز دارد. گوشت قرمز، دل و جگر، کله پاچه،  غنی از آهن اند؛ این عنصر در میان نرم تنان، سبزیجات تازه، غلات و حبوبات نیز وجود دارد.

8. در آخر باید یادآور شد که، کمبود آب نیز می تواند باعث کاهش تمرکز شود.
بنابراین باید مراقب باشید که به طور منظم و به میزان کافی در طول روز از نوشیدنی ها استفاده کنید. 
یک برنامۀ غذایی مناسب به ما کمک می کند که از مغزمان محافظت کنیم، ما در هر سنی می توانیم با موادغذایی توصیه شده، عملکرد مغزی مان را تقویت و بهینه کنیم. و خبری خوش، این 8 توصیه برای پیشگیری از تعداد زیادی از بیماری ها (بیماری های قلب و عروق، دیابت، سرطان و...) سودمند و مفید اند. 

kb9j_img_3241.jpg

شهر من یک گل به نام حضرت معصومه دارد.

سه شنبه 9 آذر 1389  4:11 AM
تشکرات از این پست
ahmad88
ahmad88
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389 
تعداد پست ها : 582
محل سکونت : زنجان

پاسخ به:هشت توصیۀ غذایی برای تقویت حافظه

خیلی مفید بود.واقعا مقوله تغذیه در عین پیچیدگی بسیار مهم است.

ahmet

پنج شنبه 11 آذر 1389  1:48 AM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها