امروز تیم توسعه نسخه Wii U بازی Assassin’s Creed IV Black Flag از استدیو Ubisoft Quebec درباره نسخه Wii U بازی توضیحات تکمیلی ارائه دادند. در این مورد ۴ نفر از اعضا اصلی تیم توسعه بازی صحبت کردهاند که باهم مرور میکنیم.
Martin Schelling تهیه کننده بازی و Jean-Sebastien Decant طراح اصلی بازی درمورد گرافیک نسخه Wii U صحبتهایی کردهاند.
Martin Schelling در مورد گرافیک بازی میگوید:”
من فکر میکنم، بازی از نظر گرافیکی بین نسل فعلی و نسل بعدی باشد. همچنین ما از برخی ابزار و قابلیتها مانند استفاده از صفحه دوم بازی در نسخه Wii Uاستفاده کردهایم. اما چون نسخه Wii Uب طور کامل از app حمایت میکند بیشتر از این نمیتوانستیم کاری انجام بدهیم.”
بیشتر پورتهای برروی Wii Uبا شتاب انجام میشوند استفاده کاملی هم از سخت افزار کنسول نمیشود. به نظر میرسد تیم Ubisoft زمان بیشتری احتیاج دارد تا از سخت افزار Wii U استفاده کامل کند.
Robin Lavallée برنامه نویس و مدیرپروژه نسخه Wii U بازی در مورد میزان بهینه بودن بازی و قابلیتهای نسخه Wii U به صورت کلی توضیح میدهد.
Robin Lavallée:”
در مقایسه با سایر تیمها تیم نسخه Wii U بازی کوچکتر و شامل ۱۵ کارمند در استدیو Ubisoft Quebec هستند. در نسخه ۳ بازی در کنسول Wii U در صحنههای شلوغ و جنگ نرخ فریم ریت به شدت پایین میآمد. تیم ما برای Black Flag سه سختی در چند ماه گذشته برای حل این مشکل و بهینه کردن نسخه Wii U یکی از مشکلاتی در صحنه جنگ رنج میبرد تلاش کرده است.
ما از GamePad کنسول برای نمایش minimap در طول گیم پلی در AC3 استفاده کردیم. یکی از ویژگیهای AC3 بازی از طریق Remote Play بود که بازیکن در هرجایی میتوانست با GamePad بازی کند. ما یک رابطه میان بر بسیار سریع در این نسخه اضافه کریدم که شما برای فعال سازی آن باید یک ثانیه و sticksهای راست و چث را نگه دارید. ما هنوز برنامهای برای ساپورت کامل از DLC های در نسخه Wii U نداریم.
تیم ما برای بخش مولتی پلیر کاریهای مفیدی را در این نسخه انجام داده است تا بازیکنان به انجام هرچه بهتر بازی اطمینان داشته باشند. ما جمله آخر این است که بازیکنان باید بازی را خریداری کنند. معماری کنسول Wii U برای ما دارای برخی چالشهای فنی بوده است. که ما بر این چالشهای غلبه کردیم این چیزی آسانی نبوده است ولی ما به نتیجه نهایی برروی کنسول افتخار میکنیم. تیم سازنده Black Flag نسخه Wii U دارای تجربه ساخت ACIII بروی همین کنسول بوده است و از این تجربه ساخت به خوبی استفاده و بهره میبرد. نسبت به AC III ما در Black Flag کمی بیشتر از سخت افزار Wii Uاستفاده کردیم و از تجربیات خود استفاده کردیم. ترجبه ساخت بازی بروی Wii U به استدیو و تیم ما در هر زمینهای از بازی کمک کرده است.
Wii U کنسول خوبی است و هنوز هم میتوان بازیهای بسیار خوبی برای آن ساخت به طوری که نمیتوانیم آن را نادیده بگیرم.”
Assassin’s Creed IV Black Flag در ۲۲ نوامبر برای PC,PS4,XboxOne , Wii U و ۱ نوامبر برای Xbox 360 و PS3 در انگلیس عرضه میشود و در ۲۹ اکتبر هم برای PS3,Xbox 360 و Wii U و در ۱۵,۱۹ و ۲۲ اکتبر هم برای PS4,PC به همراه XboxOne در آمریکا عرضه خواهد گردید.