0

خواص آیات، سوره ها و اذکار

 
nazaninfatemeh
nazaninfatemeh
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : خرداد 1389 
تعداد پست ها : 81124
محل سکونت : تهران

این ذکر در زیاد شدن ثروت اثر عجیبی دارد

از موارد تجربه شده و مفید ختم «اذا وقعه» است که از امام سجاد علیه‌السلام روایت شده.
 مرحوم کشمیری فرمود روزی از استادم مرحوم قاضی کیمیا خواستم گفت فردا بیا روز بعد که پیش او رفتم گفت این ذکر  را زیاد بگو  که خود کیمیاست. از حضرت  استاد بهجت نقل شده در آغاز وپایان ذکر ،صلوات بفرستدمثلاًاگر میخواهد110مرتبه بگوید،ابتدا صلوات بفرستد بعد110 بار بگوید ذکر را وباز صلوات بفرستد .

ذکر این است: اللّهُمَ  اَغنِنِی بِحلالِکَ عَن حَرامِک و بِفَضِلکَ عَمَّن سِواک

همچنین
از موارد تجربه شده و مفید ختم «اذا وقعه» است که از امام سجاد علیه‌السلام روایت شده و علامه مجلسی (ره) آن را نقل نموده اند.

این ختم به صورت زیر می‌‌باشد:
اگر اول ماه (قمری) روز دوشنبه بود، از روز اول تا چهاردهم، سوره واقعه خوانده شود، و مقدار خواندن هر روز به تعداد شماره روزهاست، به این شکل که در روز اول ـ مثلا ـ یک مرتبه، و در روز چهاردهم چهارده مرتبه خوانده می‌شود.

بعد از اتمام خواندن سوره مبارکه واقعه در هر روز،این دعا نیز خوانده شود: «اَللّهُمَّ اِنْ کانَ رِزْقی فِی السَّماءِ فَأنْزِلْهُ وَ اِنْ کانَ فِی الْاَرْضِ فَأخْرِجْهُ وَ اِنْ کانَ بَعیداً فَقَرِّبْهُ وَ اِنْ کانَ قَریباً فَیَسِّرْهُ وُ اِنْ کانَ قَلیلاً فَکَثِّرْهُ وَ اِنْ کانَ کَثیراً فَبارِکْ لی فیهِ وَ أرْسِلْهُ عَلی اَیْدی خِیارِ خَلْقِکَ وَ لا تُحْوِجْنی اِلی شِرارِ خَلْقک. وَ اِنْ لَمْ یَکُنْ فَکَوِّنْهُ بکِیْنُونِیَّتِکَ وَ وَحْدانِیَّتِکَ، اَللّهُمَّ انْقُلْهُ اِلَیََّ حَیْثُ اَکُونُ وَ لا تَنْقُلْنی اِلَیْهِ یَکُونُ، اِنَّکَ عَلی کُلِّ شَِیْءٍ قَدیرٌ. یا حَیُّ یا قَیُّومُ، یا واحِدُ یا مَجیدُ، یا بَرُّ یا رَحیمُ یا غَنیُّ ، صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ تَمِّمْ عَلَیْنا نِعْمَتَکَ، وَ هَنِّئْنا کَرامَتَکَ، وَ اَلْبسْنا عافیَتَکَ.»

و در هر پنجشنبه‌ای که در این میان ـ اول تا چهاردهم ـ قرار دارد این دعا خوانده شود:

 «یا ماجِدُ، یا واحِدُ، یا جَوادُ، یا حلیمُ، یا حَنّانُ، یا مَنّانُ، یا کَریمُ اَسْألُک تُحْفَةً مِنْ تحَفِکَ تَلُمُّ بها شَعْثی وَ تَقْضی بها دَیْنی وَ تُصْلِحُ بها شَأنی برَحْمْتِکَ یا سَیِّدی» (بیان آیت الله العظمی سید "صادق روحانی” در مورد دعایی برای ثروتمند شدن )

 

شفاخانه

از همه دل بریده ام،دلم اسیر یک نگاست،تمام آرزوی من زیارت امام رضـــــــــاست

سه شنبه 8 مهر 1393  11:14 PM
تشکرات از این پست
kuoroshss mohsen_alavi
nazaninfatemeh
nazaninfatemeh
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : خرداد 1389 
تعداد پست ها : 81124
محل سکونت : تهران

هدیه جبریل بر حضرت محمد(ص):دعایی عظیم الشان برای رهایی از مشکلات

بطور مسلم از جاى خود بر نخیزى تا اینکه دعا ى تو مستجاب شود.

ابن عباس گوید: على ابن ابیطالب (علیه السلام ) نزد پیامبر صلى الله علیه و آله و سلم آمد و چیزى از آن حضرت در خواست کرد،

پیغمبر صلى الله علیه و آله و سلم به او فرمود: یا على به حق آنکه مرا به پیغمبرى فرستاد سوگند که نزد من هیچ از کم و بیش نیست ولى تو را چیزى مى آموزم که دوست من جبرئیل براى من آورد و گفت : یا محمد این دعا هدیه اى است از نرد خداى عزوجل که تو را با آن گرامى داشته و به هیچ کس از پیغمبران پیشین این هدیه را نداده است و آن نوزده جمله است که هر دلسوخته و هر مصیبت زده و هر اندوهناک و هر غمناک و هر کسى که در خطر دزد و آتش ‍ سوزى باشد آنها را بخواند و هر بنده اى که از پادشاهى بترسد آن کلمات را بگوید خداوند براى او وسیله رهایى فراهم سازد

 و آن دعا نوزده جمله است که چهار جمله آن بر پیشانى اسرافیل نوشته شده و چهار جمله اش ‍ بر پیشانى میکائیل و چهار جمله آن بر گرداگرد عرش و چهار جمله اش بر پیشانى جبرئیل و سه کلمه آن در جائى که خدا خواسته است نوشته شده است .

على (علیه السلام ) عرض کرد: یا رسول الله چگونه آنها را بخوانیم ؟ حضرت فرمود: بگو

یا عماد من لا عماد له و یا کریم العفو و یا حسن البلاء و یا عظیم الرجاء و یا عون الضعفاء و یا منقذ الغرقى و یا منجى الهلکى یا محسن یا مجمل یا منعم یا مفضل انت الذى سجد لک سواد اللیل و نورالنهار و ضوء القمر و شعاع الشمس و دوى الماء و خفیف الشجر یا الله یا الله یا الله انت وحدک لا شریک لک

آنگاه مى گویى بارالها! با من چنین و چنان کن که بطور مسلم از جاى خود بر نخیزى تا اینکه دعا ى تو مستجاب شود.

 

وبلاگ دعا و اذکار

از همه دل بریده ام،دلم اسیر یک نگاست،تمام آرزوی من زیارت امام رضـــــــــاست

سه شنبه 8 مهر 1393  11:35 PM
تشکرات از این پست
kuoroshss mohsen_alavi
nazaninfatemeh
nazaninfatemeh
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : خرداد 1389 
تعداد پست ها : 81124
محل سکونت : تهران

3ختم مجرب صلوات جهت گشایش در گرفتاری

یکی از ختومات بسیار مجرب این است که :

133 مرتبه به باب الحوائج عباس بن علی (ع) صلوات هدیه کند.مدت این ختم را 133روزیا 40روز یا 21 روز فرموده اند که اغلب بر همان روزهای اول به نتیجه می رسد.                                 

و نیز به فاطمه ام البنین،مادرحضرت ابوالفضل العباس (ع)توسل بجوید و به مدت چهل روزهر روز 135 صلوات به روح آن مخدره هدیه نماید. این عمل مجرب است.

 ختم صلوات بسيار مجرب

1400 صلوات نذر حضرت باب الحوائج موسی بن جعفر (علیه السلام) برای برآورده شدن حوائج مشروعه بسیار موثر است. – این عمل بسیار مجرب است-

  ثواب صد بار صلوات بر پیامبر صلى الله علیه و آله درروز جمعه

امام رضا علیه السلام نقل مى نمایند كه رسول خدا صلى الله علیه و آله فرمودند: كسى كه در روز جمعه صد بار بر من صلوات بفرستد، خداوند شصت حاجت او را بر آورده مى نماید: سى حاجت مربوط به دنیا و سى حاجت مربوط به آخرت .

 حضرت صادق علیه السلام فرمود: مردى نزد پیغمبر صلى الله علیه و آله آمد عرض كرد: اى رسول خدا من یك سوم صلواتم را براى شما قرار دهم ، نه بلكه نیمى از صلواتم را مخصوص شما گردانم ، نه بلكه تمامى آن را از آن شما گردانم ، رسول خدا صلى الله علیه و آله فرمود: در این صورت خرج و معونة دنیا آخرت تو كفایت شود، در این هنگام مردى عرضه داشت : خدا تو را نیكى دهد، چگونه دعایش را به او اختصاص مى دهد؟ امام صادق علیه السلام فرمود: چیزى از خدا نمى خواهد، مگر این كه قبل از آن بر محمد و آل محمد صلوات مى فرستد.

 

عقیق

از همه دل بریده ام،دلم اسیر یک نگاست،تمام آرزوی من زیارت امام رضـــــــــاست

سه شنبه 8 مهر 1393  11:42 PM
تشکرات از این پست
kuoroshss mohsen_alavi
nazaninfatemeh
nazaninfatemeh
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : خرداد 1389 
تعداد پست ها : 81124
محل سکونت : تهران

ختم مجرب 18 روزه سوره توحید جهت گشایش در گرفتاری ها

به تجربه رسیده است که مدت ۱۸ روز ،روزی سه بار سوره توحید را به این طریق بخواند:

 که آیه ((الله الصمد))را ۱۰۰۰هزاربار تکرار کند  و هر روز بعد از تمام شدن این کار یک بار آیه نور((الله نورالسموات و الارض...))آیه۳۴سوره نور و یک بار آیه آخر سوره ((انا فتحنا....)) که اول  آن ((اشداءُ علی الکفار)) است تا آخر سوره بخواند

به شرط طهارت ،قبله و مکان خلوت هرکس انجام دهد غیر ممکن است که به حاجت نرسد

همچنین از مقاتل بن سلیمان نقل شده است:

که مدت ۷ هفت روز، بعد ازنمازصبح روزی ۱۰۰بار سوره توحید را بخوان ومیان ختم صحبت نکن

هنوز هفته تمام نشده به حاجتش خواهد رسید...

 

وبلاگ ذکر معبود

از همه دل بریده ام،دلم اسیر یک نگاست،تمام آرزوی من زیارت امام رضـــــــــاست

چهارشنبه 9 مهر 1393  12:24 AM
تشکرات از این پست
mohsen_alavi
nazaninfatemeh
nazaninfatemeh
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : خرداد 1389 
تعداد پست ها : 81124
محل سکونت : تهران

بهترین ذکر هنگام غذا خوردن

بهترین ذکر از دیدگاه ائمه برای صرف غذای حلال چیست؟

در منابع روایی برای خوردن و آشامیدن، آدابی از سوی پیشوایان دین ذکر شده است که ناظر به شروع غذا با نام خدا و پایان غذا با حمد اوست.


 روایات در این زمینه چنین می‌گویند:
 1. امام موسای کاظم(ع) می‌‌گوید: پیامبر اسلام(ص) به علی(ع) سفارش نمود: یا علی هنگامی که شروع به خوردن غذا نمودی، بسم اللّه بگو، و هنگام پایان غذا بگو الحمد لله؛ چرا که دو فرشته نگهبانت از تو جدا نمی‌شوند تا حسنات را برایت بنویسند، مگر این‌که خودت آنها را از خویشتن جدا کنی.


 2. امام صادق(ع) می‌‌فرماید: هنگامی که سفره پهن شد، بگو بسم اللّه و هنگام  آغاز و پایان غذا نیز بسم الله بگو و هنگامی که سفره جمع شد بگو الحمد لله.


 ۳. راوی می‌گوید هنگامی که غذا برای ما آورده شد، شنیدم که امام کاظم(ع) می‌فرمود: ستایش خدایی را که برای هر چیزی مقرراتی قرار داد.
 به امام گفتم: این غذا هنگامی که آماده و خورده می‌شود چه مقرراتی دارد؟
 امام فرمود: مقرراتش این است که هنگام پهن‌شدن سفره با نام خدا شروع کنید و زمان جمع‌شدن سفره او را حمد و سپاس گویید.


 ۴. امام صادق(ع) فرمود: هنگامی که غذا خوردی یا شربتی نوشیدی، بگو الحمد لله.


 ۵. در روایتی دیگر از امام صادق آمده است: خوردن و نوشیدن را با یاد و نام خدا آغاز کن و بعد از پایانش بگو: «الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی یُطْعِمُ وَ لا یُطْعَمُ» ستایش پروردگاری را سزاست که غذا را در اختیار بندگانش قرار داد، اما هیچ کس به او طعامی تقدیم نخواهد کرد.


 ۶. و نیز حضرتشان می‌فرماید: هنگامی که سفره را در برابر امام سجاد(ع) می‌نهادند می‌گفت:« اللَّهُمَّ هَذَا مِنْ مَنِّکَ وَ فَضْلِکَ وَ عَطَایَاکَ فَبَارِکْ لَنَا فِیهِ وَ سَوِّغْنَاهُ وَ ارْزُقْنَا خَلَفاً إِذَا أَکَلْنَاهُ وَ رُبَّ مُحْتَاجٍ إِلَیْهِ رَزَقْتَ وَ أَحْسَنْت‏ اللَّهُمَّ اجْعَلْنَا لَکَ مِنَ الشَّاکِرِینَ» بار خدایا این از منت و فضل و بخشش توست! آن‌را برای ما پربرکت و گوارا کن و عوضش را به ما ده و چه بسا نیازمندانی که به آنان روزی دادی و احسان کردی. بار خدایا! ما را از شکرگزاران قرار ده! و هنگامی که سفره را برمی‌داشتند می‌فرمود:« الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی حَمَلَنَا فِی الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ وَ رَزَقَنَا مِنَ الطَّیِّبَاتِ وَ فَضَّلَنَا عَلَى کَثِیرٍ مِنْ خَلْقِهِ (أَوْ مِمَّنْ خَلَقَ) تَفْضِیلًا» سپاس خدایی را سزاست که ما را در بیابان و دریا گردش داد و از پاکیزه‏‌ها به ما روزى داد و بر بسیارى از آفریدگانش(یا آنچه آفریده) برترى داد.


 ۷.  امام صادق(ع) از امام علی(ع) نقل می‌کند؛ هنگام خوردن غذا تا می‌توانید خدا را یاد کنید و صدای ناهنجار درنیاورید؛ چرا که طعام، نعمت خدا و بخشی از روزی او است که شکر و سپاسش بر شما واجب است.
 ۷. امام صادق از پدر بزرگوارش از حضرت علی(ع) نقل می‌‌کند؛ کسی که هنگام خوردن غذا خدا را یاد کند، هیچ‌گاه از آن غذا مورد سؤال قرار نمی‌‌گیرد.


 ۷. یا در روایتی دیگر آمده است: هر فردی که غذایی بخورد و بعد از آن بگوید: «الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی أَطْعَمَنِی هَذَا مِنْ رِزْقِهِ مِنْ غَیْرِ حَوْلٍ مِنِّی وَ قُوَّةٍ» سپاس خدایی را که از روزی خویش این غذا را خوراکم کرد بدون آن‌که من (مستقلّاً) توانایی این کار را داشته باشم، گناهان گذشته‌‌اش بخشوده خواهد شد.
 آنچه از مجموع روایات به دست می‌آید آن است که دست کم هنگام آغاز خوردن و نوشیدن باید «بسم اللّه» و هنگام پایان آن «الحمد لله» گفت.
 گفتنی است یاد خدا و سپاس از نعمت‌هایش به هر زبانی که باشد کفایت می‌‌کند و گفتن عبارت عربی موضوعیت ندارد.

 

وبلاگ آسمونی

از همه دل بریده ام،دلم اسیر یک نگاست،تمام آرزوی من زیارت امام رضـــــــــاست

چهارشنبه 9 مهر 1393  10:21 PM
تشکرات از این پست
mohsen_alavi
nazaninfatemeh
nazaninfatemeh
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : خرداد 1389 
تعداد پست ها : 81124
محل سکونت : تهران

"چهار قل" برای دور ماندن از چشم زخم

برای در امان بودن از سحر و چشم زخم شبها قبل از خواب چهار قل را بخوانید.

سورة الکافرون

 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

قُلْ یَا أَیُّهَا الْکَافِرُونَ (١) لا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ (٢) وَلا أَنْتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ (٣) وَلا أَنَا عَابِدٌ مَا عَبَدْتُمْ (۴)وَلا أَنْتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ (۵) لَکُمْ دِینُکُمْ وَلِیَ دِینِ (۶)

 سورة الإخلاص

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ (١) اللَّهُ الصَّمَدُ (٢) لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ (٣) وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ (۴)

سورة الفلق

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ (١)مِنْ شَرِّ مَا خَلَقَ (٢) وَمِنْ شَرِّ غَاسِقٍ إِذَا وَقَبَ (٣) وَمِنْ شَرِّ النَّفَّاثَاتِ فِی الْعُقَدِ (۴)وَمِنْ شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدَ (۵)

سورة الناس

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ (١) مَلِکِ النَّاسِ (٢)إِلَهِ النَّاسِ (٣) مِنْ شَرِّ الْوَسْوَاسِ الْخَنَّاسِ (۴) الَّذِی یُوَسْوِسُ فِی صُدُورِ النَّاسِ (۵)
مِنَ الْجِنَّةِ وَ النَّاسِ (۶)

گوشه ای از خواص چهارقل

۱- اخلاص (قل هوالله): سوره ايست مكي كه در آن از توحيد پروردگار و يگانگي او سخن ميگويد و در چهار آيه كوتاه چنان توصيفي از يگانگي خداوند كرده است كه نيازي به اضافه ندارد.
در فضيلت خوآندن اين سوره آورده اند كه رسول اكرم فرمود :هركه اين سوره را تلاوت نمايد گويي كه يك سوم قرآن را تلاوت نموده است. نيز در خبر آمده است كه رسول خدا بر جنازه “سعد بن معاذ” نمازگزارد ، در آن هنگام هفتاد هزار ملك - كه جبراييل نيز در ميان انها بود - بر جنازه او نمازگزاردند، رسول اكرم از جبراييل از علت حضور ملائك پرسيد و او درپاسخ گفت: اين ميت كسي است كه “قل هوالله” را در حال نشستن، ايستادن، سوارشدن، و پياده روي و رفت وآمد قرائت مينمود.

۲- فلق: اين سوره نيزمكي است ( يعني درشهر مكه بر پيامبر خدا نازل شده است)، محتواي اين سوره تعليماتي است كه خداوند به رسول اكرم به صورت خاص وبه ساير مسلمانان به صورت عام،در زمينه پناه بردن به ذات پاك او از شر همه اشرار مي دهد.
پيامبر اكرم در فضيلت تلاوت اين سوره فرموده است: ” اياتي بر من نازل شده است كه همانند آنها نازل نشده وآن دو سوره فلق وناس است.” همچنين از امام بار منقول است كه هركه در نماز” وتر”- نمازي يك ركعتي است كه درنافله شب بجا مي اورند- فلق و ناس و اخلاص را بخواند به او گفته مي شود: اي بنده خدا! بشارت باد بر تو، كه خداوند نماز وتر ترا قبول كرد.”

۳- ناس : در اين سوره مكي نيز خداوند به پيامبرش به عنوان يك سرمشق و پيشوا و رهبردستور مي دهد كه از شر همه وسوسه گران به خدا پناه برد. نقل است كه در ايام بيماري پيامبر اكرم جبرائيل نزد سر پيامبر نشست و ميكائيل نزد پاي او،جبرئيل سوره “فلق” را تلاوت كرد و پيغمبر را با آن در پناه خدا قرار داد و ميكائيل سوره “ناس” را.

۴- كافرون : انچه از اين سوره مكي به دست مي آيد آن است كه مسلمين نبايد در هيچ شرايطي در اساس دين و اسلام با دشمنان سازش كنند. از پيامبر اكرم نقل شده است كه هركه اين سوره را تلاوت كند گوئي ربع قرآن را خوانده است.

 

ganjerayegan.ir

از همه دل بریده ام،دلم اسیر یک نگاست،تمام آرزوی من زیارت امام رضـــــــــاست

چهارشنبه 9 مهر 1393  10:39 PM
تشکرات از این پست
mohsen_alavi
nazaninfatemeh
nazaninfatemeh
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : خرداد 1389 
تعداد پست ها : 81124
محل سکونت : تهران

پاسخ به:خواص آیات، سوره ها و اذکار

« حضرت رسول (ص) فرمود:


آیة الکرسی در هیچ خانه ای خوانده نمی شود، مگر این که شیطان تا سی روز از آن خانه دور می شود. سپس خطاب به حضرت امیر المومنین (ع) فرمود: ای علی! این آیه ی عظیم را به فرزندان خود و اهل و همسایه های خود بیاموز که حق تعالی هیچ آیه ای بزرگوار تر از این آیه نفرستاده است. »

از همه دل بریده ام،دلم اسیر یک نگاست،تمام آرزوی من زیارت امام رضـــــــــاست

پنج شنبه 10 مهر 1393  12:04 AM
تشکرات از این پست
kuoroshss mohsen_alavi
nazaninfatemeh
nazaninfatemeh
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : خرداد 1389 
تعداد پست ها : 81124
محل سکونت : تهران

راز و رمز سوره الرحمن

نام رحمان بعد از نام «اللَّه» گسترده ترین مفهوم را در میان نام های پروردگار دارد.

راز و رمز سوره الرحمن

از آن جا که این سوره بیانگر انواع نعمت ها و مواهب بزرگ الهی است؛ با نام مقدس «رحمان» که رمزی از رحمت واسعه او است، آغاز می شود.

چرا که اگر صفت «رحمانیت» او نبود؛ این چنین خوان نعمت را برای دوست و دشمن نمی گستراند. لذا می فرماید خداوند رحمان، قرآن را تعلیم فرمود: «عَلَّمَ الْقُرْآنَ». به این ترتیب نخستین و مهم ترین نعمت را همان «تعلیم قرآن» بیان می کند و جالب این که بیان نعمت «تعلیم قرآن» را حتی قبل از مسئله «خلقت انسان» و «تعلیم بیان» ذکر کرده است.

در حالی که از نظر ترتیب طبیعی باید نخست اشاره به مسئله آفرینش انسان، و بعد نعمت تعلیم بیان و سپس نعمت تعلیم قرآن شود. اما عظمت قرآن ایجاب کرده که بر خلاف این ترتیب طبیعی نخست از آن سخن گوید.

به هر حال نام رحمان بعد از نام «اللَّه» گسترده ترین مفهوم را در میان نام های پروردگار دارد. زیرا می دانیم خداوند دارای دو رحمت است: «رحمت عام» و «رحمت خاص» نام رحمان اشاره به رحمت عام او است که همگان را شامل می شود و نام رحیم اشاره به رحمت خاص او است که مخصوص اهل ایمان و طاعت است.

 شاید به همین دلیل نام رحمان بر غیر خدا هرگز اطلاق نمی شود(مگر این که با کلمه «عبد» همراه باشد) ولی وصف «رحیم» به دیگران نیز گفته می شود؛ چرا که هیچ کس دارای رحمت عام جز او نیست. اما رحمت خاص هر چند به صورت ضعیف در میان انسان ها و موجودات دیگر نیز وجود دارد.

بنابراین، خداوند سبحان این سوره را افتتاح به این اسم نمود؛ برای این که بندگان بدانند که تمام نعمت هایی که در این سوره توصیف نموده، از رحمتی صادر شده که شامل همه مخلوقات او می شود. و چند آیه ابتدای سوره نیز از جمله آن نعمت ها است که از رحمت واسعه او سرچشمه می گیرد. به همین جهت مناسب آمد که در این سوره نعمت های عمومی را به رخ بکشد. چه نعمت های دنیایی مؤمن وکافر را و چه نعمت های آخرتی مؤمن را. چون نام رحمان دلالت بر رحمت عمومی خدا داشت؛ در اول این سوره واقع شد که در آن انواع نعمت های دنیوی و اخروی که مایه انتظام عالم انس و عالم جن است ذکر شده است.

 

iquran

از همه دل بریده ام،دلم اسیر یک نگاست،تمام آرزوی من زیارت امام رضـــــــــاست

پنج شنبه 10 مهر 1393  11:59 AM
تشکرات از این پست
mohsen_alavi
nazaninfatemeh
nazaninfatemeh
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : خرداد 1389 
تعداد پست ها : 81124
محل سکونت : تهران

دعا برای مریض

این دعا مجرب از هر مرضی است و آن را ( مریض ) نوشته بر بازوی راست ببندند .

بسم الله الرحمن الرحیم یا هو یا من هو یا من لیس هو الا هو صل علی محمد و آل محمد و اجعل لحامل کتابی هذا من کل هم و غم و الم و مرض و خوف فرجا و مخرجا محمد علی فاطمة الحسن الحسین علی محمد جعفر موسی علی محمد علی الحسن م ح م د علیهم الصلوة و السلام .

 

منبع : کلم الطیب ص 21 و 22

از همه دل بریده ام،دلم اسیر یک نگاست،تمام آرزوی من زیارت امام رضـــــــــاست

پنج شنبه 10 مهر 1393  4:45 PM
تشکرات از این پست
kuoroshss mohsen_alavi
nazaninfatemeh
nazaninfatemeh
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : خرداد 1389 
تعداد پست ها : 81124
محل سکونت : تهران

درمان همه بیماری ها/شادی آفرین

از رسول گرامی اسلام نقل شده است: هركس سوره عنكبوت را نوشته و پس از شستن، از آب آن بنوشد همه دردها و بیماری ها از او زایل می شود. امام صادق علیه السلام نیز فرموده اند: اگر این سوره را بنویسند و آنگاه آن را شسته و از آب حاصل از آن بنوشند تب، سردی و درد از آنها برداشته می شود و از هیچ دردی جز درد مرگ كه چاره ای از آن نیست، غمگین نمی شوند و در زندگی به شادی فراوانی دست می یابند

 

منبع : تفسیرالبرهان، ج4، ص301

از همه دل بریده ام،دلم اسیر یک نگاست،تمام آرزوی من زیارت امام رضـــــــــاست

دوشنبه 14 مهر 1393  1:18 PM
تشکرات از این پست
mohsen_alavi
nazaninfatemeh
nazaninfatemeh
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : خرداد 1389 
تعداد پست ها : 81124
محل سکونت : تهران

ایمنی از تب و درد مفاصل

از پیامبر گرامی اسلامی نقل شده: هر كس سوره سجده را بنویسد و با خود همراه داشته باشد از مبتلا شدن به تب و سردرد و درد مفاصل در امان است

منبع : تفسیرالبرهان، ج4، ص385



در روایتی از امام صادق علیه السلام نیز هم به داشتن نوشته این سوره مباركه و هم نوشیدن آب حاصل از شستن این سوره برای رفع انواع تب ها مفید دانسته است

 

منبع : تفسیرالبرهان، ج4، ص385

از همه دل بریده ام،دلم اسیر یک نگاست،تمام آرزوی من زیارت امام رضـــــــــاست

دوشنبه 14 مهر 1393  1:23 PM
تشکرات از این پست
mohsen_alavi
nazaninfatemeh
nazaninfatemeh
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : خرداد 1389 
تعداد پست ها : 81124
محل سکونت : تهران

اثری عجیب

در تفسیر البرهان به نقل از رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله وسلم آمده: هر كس سوره فاطر را بنویسد و در ظرف در بسته چوبی قرار دهد و آن را در دامن كسی كه متوجه نیست بیفكند آن شخص نمی تواند از جای خود برخیزد تا آنگاه كه آن ظرف را از دامن او بردارند

منبع : تفسیرالبرهان، ج4، ص523



از امام صادق علیه السلام نیز روایتی به همین مضمون آمده: هر كس سوره فاطر را بنویسد و در ظرف یا پوششی نهاده و با شخصی همراه كند، آن شخص نمی تواند از آن مكان خارج شود تا وقتی كه ان نوشته را از او بردارند و اگر آن را در دامن شخصی بدون التفات او بیفكنند تا وقتی آن نوشته بر دامن اوست نمی تواند از جای خود برخیزد

 

منبع : تفسیرالبرهان، ج4، ص523

از همه دل بریده ام،دلم اسیر یک نگاست،تمام آرزوی من زیارت امام رضـــــــــاست

دوشنبه 14 مهر 1393  1:27 PM
تشکرات از این پست
mohsen_alavi
nazaninfatemeh
nazaninfatemeh
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : خرداد 1389 
تعداد پست ها : 81124
محل سکونت : تهران

قدرت سخنوری

 اگر سوره اسراء را در ظرفی نوشته و پس از شستن از آب آن بنوشد، سخنرانی بر او سخت نخواهد شد و زبانش به صدق و درستی گویا شده و فهمش زیاد می شود.

 

منبع : تفسیرالبرهان، ج3، ص471

از همه دل بریده ام،دلم اسیر یک نگاست،تمام آرزوی من زیارت امام رضـــــــــاست

دوشنبه 14 مهر 1393  1:35 PM
تشکرات از این پست
mohsen_alavi
nazaninfatemeh
nazaninfatemeh
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : خرداد 1389 
تعداد پست ها : 81124
محل سکونت : تهران

رفع خطرات از کودکان

از رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم نقل شده است: هر كس سوره احقاف را بنویسد و بر خود یا كودك یا شیرخواره ای بیاویزد و یا اینكه این سوره را نوشته و پس از شستن از آب آنها بیاشامد جسمش نیرومند و سالم خواهد بود و كودكان از آفات و خطراتی كه به انها می رسد در امان می مانند و شیرخواره در گهواره اش مایه چشم روشنی می شود.

 

منبع : تفسیرالبرهان،ج5، ص35

از همه دل بریده ام،دلم اسیر یک نگاست،تمام آرزوی من زیارت امام رضـــــــــاست

دوشنبه 14 مهر 1393  1:42 PM
تشکرات از این پست
mohsen_alavi
nazaninfatemeh
nazaninfatemeh
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : خرداد 1389 
تعداد پست ها : 81124
محل سکونت : تهران

جهت درمان بخل

اگر کسی با ایمان این آیه را با نیت خالص و توجه به خدا و معنی آن بنویسد و آن را زیاد بخواند و سپس بشوید و آن را به آدم بخیل دهند تا بخورد خداوند متعال بخل را از دل او ببرد

آیه 92 سوره آل عمران :

لَن تَنَالُواْ الْبِرَّ حَتَّى تُنفِقُواْ مِمَّا تُحِبُّونَ وَمَا تُنفِقُواْ مِن شَيْءٍ فَإِنَّ اللّهَ بِهِ عَلِيمٌ

 

 

منبع : خواص آیات قرآن کریم ص 38

از همه دل بریده ام،دلم اسیر یک نگاست،تمام آرزوی من زیارت امام رضـــــــــاست

چهارشنبه 16 مهر 1393  3:42 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها