0

بررسی مرسدس-بنز کلاس C (قسمت دوم)

 
hessamnice
hessamnice
کاربر طلایی2
تاریخ عضویت : خرداد 1392 
تعداد پست ها : 4099
محل سکونت : گیلان

بررسی مرسدس-بنز کلاس C (قسمت دوم)

بررسی مرسدس-بنز کلاس C (قسمت دوم)

در قسمت اول به بررسی طراحی بدنه و تریم‎های کلاس C پرداختیم و در قسمت دوم و پایانی این مقاله قصد داریم تیپ‎های مختلف مرسدس-بنز کلاس C شامل C250 ،C300 ،C350 و C63 AMG را از نظر سیستم موتور و مصرف سوخت، ایمنی خودرو، طراحی داخلی، و تجربه رانندگی مورد بررسی قرار دهیم. یادآوری می‎گردد، این خودرو توسط شرکت ستاره ایران وارد کشور می‎شود و قیمت انواع تریم‎های آن را می‎توانید در صفحه قیمت 1Car مشاهده کنید.

 

سیستم موتور و مصرف سوخت

مرسدس-بنز C250 با داشتن یک موتور 4 سیلندر 1.8 لیتری مجهز به توربوشارژر می‎تواند 201 اسب بخار نیرو و 310 نیوتن‎متر گشتاور تولید و آن را از طریق گیربکس اتوماتیک 7 سرعته به چرخ‎های عقب منتقل کند. شتاب 0 تا 100 این خودرو چیزی در حدود 7.4 ثانیه می‎باشد که در مقایسه با آئودی A4 2.0T به اندازه 1 ثانیه بیش‎تر است. با توجه به برآوردهای EPA، مصرف سوخت این مرسدس-بنز به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی در شهر، بزرگراه، و ترکیبی به ترتیب 12 لیتر، 9 لیتر، و 11 لیتر است.

بررسی مرسدس-بنز کلاس C (قسمت دوم)

بررسی مرسدس-بنز کلاس C (قسمت دوم)

مرسدس-بنز C300 4Matic با داشتن یک موتور 3.5 لیتری V6 می‎تواند 248 اسب بخار نیرو و 340 نیوتن‎متر گشتاور تولید کند و آن‎ها را به هر چهار چرخ منتقل سازد. بنا بر اظهارات کارشناسان کمپانی مرسدس-بنز، شتاب 0 تا 100 این خودرو در حدود 6 ثانیه است و مصرف سوخت آن به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی در شهر، بزرگراه، و ترکیبی به ترتیب 14 لیتر، 10 لیتر، و 9 لیتر است.

بررسی مرسدس-بنز کلاس C (قسمت دوم)

بررسی مرسدس-بنز کلاس C (قسمت دوم)

بنز C350 نیز با در اختیار داشتن یک موتور 3.5 لیتری V6 می‎تواند نیرویی برابر با 302 اسب بخار و گشتاوری معادل 370 نیوتن‎متر تولید کند. اگرچه این مدل نیز همانند مرسدس-بنز C300 4Matic، چهارچرخ متحرک (AWD) است، اما شتاب 0 تا 100 آن چیزی در حدود 5.6 ثانیه است که با سریع‎ترین خودروهای هم‎کلاس خود برابری می‎کند. گفتنی است، مصرف سوخت مدل سدان C350 به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی در شهر، بزرگراه، و ترکیبی به ترتیب 14 لیتر، 9 لیتر، و 12 لیتر اما در مدل کوپه 4Matic به ترتیب 14 لیتر، 10 لیتر، و 12 لیتر است.

بررسی مرسدس-بنز کلاس C (قسمت دوم)

بررسی مرسدس-بنز کلاس C (قسمت دوم)

مرسدس-بنز C63 AMG که قوی‎ترین مدل این کلاس به شمار می‎رود، با داشتن یک موتور 6.2 لیتری V8 می‎تواند 451 اسب بخار نیرو و 601 نیوتن‎متر گشتاور تولید کند و آن را از طریق گیربکس دستی 7 سرعته به چرخ‎ها منتقل سازد. شتاب 0 تا 100 این خودرو چیزی در حدود 4.2 ثانیه برآورد شده است و مصرف سوخت آن نیز به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی در شهر، بزرگراه، و ترکیبی به ترتیب 21 لیتر، 14 لیتر، و 18 لیتر گزارش شده است.

بررسی مرسدس-بنز کلاس C (قسمت دوم)

بررسی مرسدس-بنز کلاس C (قسمت دوم)

 

ایمنی خودرو

هر کدام از مرسدس-بنزهای کلاس C در حالت استاندارد به سیستم کنترل کشش، ترمزهای ضدقفل، و کیسه‎های هوا (جهت محافظت از قفسه سینه، زانو، و لگن) مجهز هستند. گذشته از همه این‎ها، مرسدس-بنز mBRACE2 به‎طور استاندارد به سیستم "تله‎ماتیکس اضطراری" (Emergency Telematics) نیز مجهز است. کلمه "تله‎ماتیکس" در حقیقت از تلفیق دو عبارت تله‎کامیونیکیشن و انفورماتیکس به‎دست آمده است که نقش آن ردیابی وسیله نقلیه به کمک سیستم مسیریاب ماهواره‎ای (GPS) است.

بررسی مرسدس-بنز کلاس C (قسمت دوم)

سیستم هشدار خواب‎آلودگی مرسدس-بنز (Mercedes Attention Assist) از دیگر آپشن‎های ایمنی استاندارد این کلاس به شمار می‎رود. کیسه‎های هوا جهت محافظت از قفسه سینه سرنشینان عقب، در مدل‎های کوپه به‎صورت استاندارد و در مدل‎های سدان به‎صورت اختیاری قرار داده شده‎اند. از دیگر آپشن‎هایی که برای ایمنی بیش‎تر راننده و سرنشینان خودرو وجود دارد، می‎توان پکیج مسیریاب خیابان را نام برد و همان‎طور که پیش‎تر اشاره شد، در آن از سیستم هشدار نقاط کور و سیستم هشدار عبور از خط به عنوان آپشن‎های تأمین ایمنی راننده استفاده شده است.

بررسی مرسدس-بنز کلاس C (قسمت دوم)

بر اساس بررسی‎های انجام شده در تست تصادف مدل‎های مختلف کلاس C، تمام خودروهای این کلاس، چهار ستاره از پنج ستاره مربوط به بهترین عملکرد در حین تصادف به ویژه تصادف جانبی را از آن خود کردند. در آزمونی که توسط موسسه بیمه ایمنی بزرگراه (Insurance Institute for Highway Safety) انجام شد، سدان کلاس C بالاترین درجه ایمنی در تصادفات را از جنبه‎های مختلف نظیر برخورد از جلو، برخورد از بغل، و استحکام سقف خودرو به‎دست آورد.

 

طراحی داخلی

بررسی مرسدس-بنز کلاس C (قسمت دوم)

طراحی داخلی تمام مدل‎های کلاس C کاملاً هنرمندانه و حرفه‎ای است؛ از صفحه کلیدها و پنل‎های کنترلی گرفته تا طراحی‎های چشم‎نواز داشبورد و تودوزی‎های ظریف! هنگامی که در این خودرو نشسته‎اید، کار با دکمه‎های کنترلی بسیار ساده است. جالب است بدانید، از بین سازندگان خودروهای لوکس، رابط کاربری COMAND جزء بهترین‎ها است که کمپانی مرسدس-بنز در این کلاس به‎کار گرفته است. گفتنی است، کار با پورت iPod در این کلاس بسیار آسان و کاربرپسند و پاسخ‎گویی آن سریع و دقیق است.

بررسی مرسدس-بنز کلاس C (قسمت دوم)

اگرچه مدل‎های سدان از مدل‎های اصلاح‎شده قبلی کلاس C بزرگ‎تر هستند، اما خانواده‎های پرجمعیت به ندرت این مدل‎ها را انتخاب می‎کنند؛ شاید یک دلیل مهم آن دشوار بودن نصب و راه‎اندازی صندلی کودک در عقب خودرو باشد. گذشته از این، یکی دیگر از علت‎هایی که خانواده‎های بزرگ انتخاب این مدل را ترجیح نمی‎دهند، کم بودن حجم صندوق عقب (در حدود 350 لیتر) و کوچک بودن ابعاد صندلی‎های عقب برای آن‎ها است. البته فضای مورد نیاز برای پاها، استاندارد و مشابه سایر خودروهای هم‎گروه این کلاس است، در حالی‎که فضای بالای سر برای کسانی که قد بلندتری دارند، اندکی تنگ و کوچک است. به‎طورکلی، اگرچه مدل کوپه کلاس C در مقایسه با کوپه‎های قبلی، از این نظر ضعیف‎تر عمل کرده است، اما در مقایسه با آئودی A5 در وضعیت مشابهی قرار دارد و در مقایسه با کادیلاک کوپه CTS خیلی بهتر است. میانگین حجم صندوق عقب یک کوپه لوکس کوچک چیزی در حدود 331 لیتر است.

 

تجربه رانندگی

بررسی مرسدس-بنز کلاس C (قسمت دوم)

صرف‎نظر از این‎که شما کدام یک از مدل‎های C250 ،C300 ،C350 یا C63 AMG را انتخاب می‎کنید، خودروی لوکس مرسدس-بنز بسیار خوش‎دست و خوش‎فرمان است و به‎طورکلی سواری بهتری در مقایسه با رقبای خود دارد. اگرچه، ویژگی کلاس C اسپرت‎تر بودن آن است، اما جالب است بدانید که تریم‎های اسپرت این کلاس، با وجود سختی و محکمی، بهترین شرایط رانندگی را در سفرهای طولانی برون شهری فراهم می‎آورند. تریم‎های لوکس آن نیز کمی نرم‎تر و صدای اگزوز آن‎ها ساکت‎تر است؛ در نتیجه می‎توان رانندگی آرام‎تری را تجربه کرد.

بررسی مرسدس-بنز کلاس C (قسمت دوم)

 

.: آخر ای مولای من چندی به درگاهت شدم / در طریقت، از دل و جان پیرو راهت شدم :.


.: محو روی آن جمال پاک چون ماهت شدم / ذره ای گشتم ز خاک و زیر پاهایت شدم :.

دوشنبه 31 تیر 1392  1:41 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها