0

بررسی پورشه کایمن 2013

 
hessamnice
hessamnice
کاربر طلایی2
تاریخ عضویت : خرداد 1392 
تعداد پست ها : 4099
محل سکونت : گیلان

بررسی پورشه کایمن 2013

بررسی پورشه کایمن 2013

زمانیکه برای اولینبار در سال 2005 پورشه کایمن یا پورشه 914 عرضه شد، آلمانیها به دلیل اینکه قیمت این خودرو پایین بود، لقب "پورشه برای مردان کم بضاعت" را به آن دادند. این در حالی است که پورشه کایمن با قیمتی معادل نصف قیمت مدل 911، در بین خودروهای اسپرت، یکی از خوشدستترینها است و جالب‌تر اینکه اگرچه این پورشه از نظر آپشنهایی که طرفداران 911 به دنبال آن هستند در حوزه ضعف قرار دارد، اما در بازارهای جهانی، عنوان کم‌حجمترین خودروی ساخت این کمپانی را به خود گرفته است. یادآوری می‌شود خودروهای پورشه توسط شرکت معین موتورز وارد کشور می‌شوند که جهت کسب اطلاعات بیش‌تر راجع به قیمت انواع مختلف مدل‌ها می‌توانید به صفحه قیمت 1Car مراجعه کنید.

بررسی پورشه کایمن 2013
بررسی پورشه کایمن 2013 بررسی پورشه کایمن 2013
بررسی پورشه کایمن 2013

اگرچه در طراحی پورشه کایمن از مدلهای باکستر و 911 الهام گرفته شده است، اما نوع طراحی آن به گونهای است که آن را بسیار سبک ساخته است. نسل دوم پورشه کایمن با اینکه از نسل قبلی بزرگتر است، با کاهش 30 کیلوگرم وزن، باعث شده است فضای داخلی بیشتری برای سرنشینان فراهم شود. در قسمت جلو و عقب این پورشه به حد کافی جا برای قرار دادن وسایل و لوازم مسافرت اعم از کیف و چمدان و ... وجود دارد. با در نظر گرفتن دو محفظه دربدار در هر دو طرف موتور خودرو که در وسط قرار گرفته است، میزان فضای بار در مجموع 425 لیتر است.

بررسی پورشه کایمن 2013
بررسی پورشه کایمن 2013 بررسی پورشه کایمن 2013
بررسی پورشه کایمن 2013 بررسی پورشه کایمن 2013

فضای داخلی کایمن جدید به حد کافی شیک طراحی شده است که برای اهداف تجاری و کاری مطلوبتر باشد. همچنین، ترکیبی از مواد مرغوب و وجود صفحه‌کلیدهای لمسی زیبا، رانندگی با این خودرو را لذت‌بخش‌تر کرده است. طراحی کنسول پورشه کایمن دقیقاً مشابه باکستر است و جالبتر اینکه در حال حاضر در تمام پورشههای موجود از این طراحی استفاده میشود. اگرچه تعداد و نوع دکمههای کنترلی موجود در این خودرو بستگی دارد به اینکه چقدر برای خرید آپشنهای اضافی هزینه کردهاید، اما به طورکلی از آپشنهای استاندارد میتوان به مواردی از قبیل پکیج کورونو اسپرت (Sport Chronoرطوبتساز فعال (Active Damping)، و اگزوز اسپرت اشاره کرد. طرح فوق‌العاده خوش‌دست اسپرت فرمان این خودرو (با قیمتی در حدود 950 دلار)، رینگهای آلومینومی براق، و پدل‌شیفتر از جمله آپشنهای چشم‌نواز در این ماشین است.

بررسی پورشه کایمن 2013

تیپ استاندارد پورشه کایمن جدید با قیمتی در حدود 107,100 دلار به فروش میرود. گفتنی است، سیستم صوتی CDR مجهز به صفحه نمایش لمسی 7 اینچی و نیز صفحه نمایش چندمنظوره 4.6 اینچی جهت  کار با سیستم مسیریاب ماهوارهای از جمله آپشنهایی است که در این تیپ به‌صورت پیش‌فرض قرار داده شده است. به استثنای پنل کنترل بخاری و گرمکن خودرو که در زیر صفحه نمایش اصلی پنهان شده است، مابقی آپشنها به راحتی در دسترس راننده هستند. آن‌چه بیش از هر چیز دیگری حائز اهمیت است، ارگونومی این خودرو می‌باشد که از هر عیب و نقصی مبرا است. صندلی‌های بهکار رفته در این خودرو به قدری حرفهای طراحی شده‌اند که به‌طور کامل بدن شما را در بر میگیرند و از راحتی بالایی برخوردار هستند.

بررسی پورشه کایمن 2013

از نمای بیرونی، تغییر قابل ملاحظه در طراحی کایمن جدید را به خوبی میتوان دید؛ زیرا مدل قدیمی کایمن در واقع تلفیقی از مدلهای 911 و باکستر بود که هویت مستقلی به کایمن نمیداد. با وجود این باید گفت که طراحی جدید این پورشه واقعاً خیره‌کننده و به نوعی از نظر بصری متوازنتر و بهتر شده است. البته ناگفته نماند که کایمن و 911 از نظر فنی اساساً با یکدیگر فرق دارند؛ به عنوان مثال، موتور مدل 911 در عقب، درحالیکه موتور کایمن در وسط قرار گرفته است.

بررسی پورشه کایمن 2013

مدل پایه پورشه کایمن با داشتن یک موتور 2.7 لیتری که چیزی در حدود 200 سی‌سی از مدل پیشین کم‌تر است، می‌تواند 270 اسببخار نیرو و 290 نیوتنمتر گشتاور تولید کند که البته این مقادیر در مقایسه با نسل قبلی بالاتر هستند. در پورشه جدید از سیستم سوخت‌رسانی انژکتور جهت سوخت‌رسانی به موتور استفاده شده است. بنا به گفته کمپانی سازنده، شتاب 0 تا 100 این خودرو چیزی در حدود 5.7 ثانیه است که با انتخاب حالت‌های Sport Plus و PDK می‌توان این زمان را به 5.4 ثانیه نیز کاهش داد.

بررسی پورشه کایمن 2013

اما برای آن دسته از افرادی که به دنبال امکانات بیش‌تری هستند، بهتر است به جای کایمن، مدل قدرتمندتر و گرانقیمتتر باکستر S به قیمت 138,600 دلار انتخاب شود. این پورشه قدرتمند با داشتن یک موتور 3.4 لیتری می‌تواند 320 اسب‌بخار نیرو و 370 نیوتن متر گشتاور تولید کند. هم‌چنین، شتاب 0 تا 100 باکستر S چیزی در حدود 4.7 ثانیه است. البته ناگفته نماند که کایمن استاندارد را نمیتوان سریعترین خودرو در میان سایر رقبا به حساب آورد، چه بسا کوپههای آلمانی ارزانتری نظیر BMW 135i اسپرت با قیمت 78,600 دلار و شتاب 0 تا 100 معادل 5.2 ثانیه هم در بازار وجود دارند که بتوانند با این خودرو رقابت کنند. اما با همه این تفاسیر، هیچ‎کدام از این رقبا به گرد پای پورشه کایمن هم نمی‌رسند. پورشه کایمن چیز دیگری است! این خودرو با داشتن موتور Flat-Six صدای خارقالعاده، پرقدرت، و مهیجی ایجاد میکند که شباهت زیادی به مدل قدیمی پورشه 911 است!

بررسی پورشه کایمن 2013

موقعیت موتور میانی در کایمن که درست پشت سر راننده قرار دارد در مقایسه با موتور مدل 911 که پشت محور عقب قرار دارد، سر و صدای بیش‌تری را ایجاد می‌کند. گفتنی است، به محض این‌که کلاچ دوگانه گیربکس PDK را برای حرکت فشار می‌دهید، موتور این خودرو با سردادن زوزه حیرت‌آوری چشمان همگان را خیره می‌کند. البته ناگفته نماند که این کایمن هیچیک از سر و صداهای فولکس‌واگن را ندارد و انتقال قدرت آن بسیار نرم و آرام است. گفتنی است، طراحی گیربکس PDK هفت سرعته این پورشه به قدری پیشرفت و بهبود پیدا کرده است که تعویض دنده در آن به خوبی و آسانی بهترین اتومبیلهای با کلاچ معمولی است.

بررسی پورشه کایمن 2013

در حالتی که قصد دارید از دنده دستی و پدل‌شیفترهای پشت فرمان در حین رانندگی با این خودرو استفاده کنید، بیش‌ترین راندمان حاصل می‌گردد. موتور 2.7 لیتری این پورشه به اندازه کافی قدرتمند هست که بتواند با گشتاور تولیدی، این خودروی 1,350 کیلوگرمی را به حرکت در آورد. با فشردن دکمه حالت Sport می‌توان میزان مصرف سوخت را به خوبی بهینه کرد. هم‌چنین، انتخاب حالت Sport Plus که از گیربکس PDK بهره می‌برد، میزان مصرف سوخت را تا حد بیش‌تری بهبود می‌بخشد. با همه این اوصاف، گفته شده است که حالت استاندارد این پورشه از سایر حالت‌ها مطلوب‌تر است. اگرچه ممکن است شما تمایلی به خرید این کایمن پرسرعت نداشته باشد، اما باید اذعان داشت که سواری و عملکرد این خودرو طوری است که به راحتی نمی‌توان این کایمن را در زمره ماشین‌های اسپرت قرار داد. از آن‌جا که موتور این خودرو در وسط قرار گرفته است و توزیع وزنی نیز به خوبی در این خودرو انجام شده است، سرعت گردش ماشین سر پیچ‌ها بیش‌تر از سایر مدل‌هایی است که موتور آن‌ها در جلو قرار دارد. نکته جالب‌تر این‌که وقتی این پورشه از یک مسیر آسفالتی به یک مسیر ناهموار پا می‌گذارد، تعادل خودرو هم‌چنان پابرجا است.

بررسی پورشه کایمن 2013

اگرچه سواری کایمن در هر شرایطی خشک است، اما نرمی رانندگی با آن را نمی‌توان نادیده گرفت. هم‌چنین، فرمان‌پذیری این خودرو بسیار خوب است و در مقایسه با نسل قبلی که هیدرولیک بود، نسل جدید با داشتن کنترل‌کننده‌های الکترومکانیکی عملکرد عالی از خود بر جای می‌گذارد. بنا به گفته کمپانی پورشه، مصرف سوخت این خودرو به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی در حالت ترکیبی چیزی در حدود 10.6 لیتر بتازد؟

 

.: آخر ای مولای من چندی به درگاهت شدم / در طریقت، از دل و جان پیرو راهت شدم :.


.: محو روی آن جمال پاک چون ماهت شدم / ذره ای گشتم ز خاک و زیر پاهایت شدم :.

سه شنبه 25 تیر 1392  8:04 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها