
زمانی که لامبورگینی سوپرخودرویی جدید و 12 سیلندر را معرفی میکند باید منتظر اتفاق مهمی باشیم. لامبورگینی آونتادور در عمل شیطانی است. آونتادور نامی است برگرفته از سنتی که شرکت لامبورگینی برای انتخاب نام سوپرخودروهای دو سرنشین اتخاذ کرده، یعنی اسم گاوهای اسپانیایی. باید گفت آونتادور بهترین و کاملترین مدل لامبورگینی تا به امروز است. آونتادور LP 700-4 به مانند وسیلهای فرازمینی است، قسمتی از آن سوپر خودرو است، قسمتی به مانند سفینه فضایی و قسمتی شبیه به شخصیت کارتونی "پوکمون" است.

طراحی خارجی آونتادور دلرباست، اشکال هندسی هارمونی خاصی دارند که با شکل مثلثی جلوی خودرو، چراغ های پنج ضلعی جلو و درب شش ضلعی باک بیشتر هم به چشم میآیند. آونتادور شباهت زیادی به مورسیولاگو دارد و در آن میتوان تکبر و قدرت لامبورگینی کونتاچ را کاملا حس کرد. پیشنهاد میکنیم حتماً ویدئوی تبلیغاتی زیر را مشاهده کنید.
آونتادور از محصول قبلی شرکت، کمی بزرگتر است و آن را تبدیل به بزرگترین خودروی دو درب کمپانی کرده است. طول خودرو 478 سانتیمتر است و فاصله میان محور جلو و عقب آن 270 سانتیمتر است. عرض و ارتفاع آن به ترتیب 203 و 114 سانتیمتر است. دریچههای کناری و جلوی بدنه، هوای خنک کافی برای موتور و ترمزها فراهم میکند. خطوط و منحنیهای طراحی، حتی زمانی که لامبورگینی بیحرکت است، حس حرکت و پویایی را به شما القا میکند. آونتادور به مانند اجدادش دربهای قیچی شکل دارد که ورود و خروجِ راحتی را برایتان میسر میسازد و از طرفی نگاه پر از حسادت همسایه فراری سوارتان را هم برمیانگیزد. بدنه فیبر کربنی آونتادور از ترکیبات کربنی است که در مسابقات فرمول یک از آن استفاده میشود.

قلب آونتادور، موتور V12 جدید
دو حرف “LP” که در نام آونتادور آمده است، مخفف دو کلمه ایتالیایی “Longitudinale Posteriore” است و به این معنی است که موتور 6.5 لیتری آونتادور در پشت سر راننده به صورت طولی قرار گرفته شده است. آونتادور نیرویی برابر با 700 اسب بخار و دور موتور 8250 دور در دقیقه تولید میکند و نیروی گشتاوری برابر با 509 نیوتن بر متر دارد. این نیرو با سیستم تعویض دنده هفت سرعته جدیدی همراه شده که به اختصار به آن ISR گفته میشود. “ISR” جعبه دنده تک کلاچه است و همانند جعبه دنده های دوکلاچه قرار گرفته در سوپر ماشینهای امروزی نیست. مهندسین لامبورگینی معتقد هستند ملموسترین سیستم تعویض دنده را طراحی کردهاند و باور دارند، کاری که “ISR” انجام میدهد قابل قیاس با سیستم های دوکلاچه نیست و این سیستم چنان سرعتی در تعویض دنده دارد که سرعت عملکرد آن 140 درصد از سیستم “eGear” سریعتر است.

لامبورگینی نارنجی رنگ چنان در تعویض دندهها، نرم و در عین حال سریع است که از خود خواهید پرسید، چطور ماشینی به این سنگینی اینقدر سریع حرکت میکند؟ جواب این است که قدرت بیشتری به نسبت مورسیولاگو SV دارد و تنها 10 کیلوگرم از آن سنگینتر است. در حقیقت آونتادور بدون مایعات وزنی معادل 1575 کیلوگرم دارد که با این احتساب به نسبت وزن اعلام شده مدل قبلی شرکت لامبورگینی یعنی مورسیولاگو LP640، نود کیلوگرم سبکتر است. لامبورگینی آونتادور از حالت سکون در 2.9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت میرسد و 400 متر را در 10.5 ثانیه طی میکند. به گفته این شرکت ایتالیایی سرعت آونتادور به 347 کیلومتر در ساعت میرسد، اما باید این ادعا را باور کنید چرا که آونتادور بسیار مستعد است.

سیستم تعلیق آونتادور به مانند خودروهای فرمول یک است. این لامبورگینی در پیچهای بسیار خوب عمل میکند. در این مدل از تایرهای P Zero استفاده شده است. اگر قصد خنک کردن آونتادور را دارید و فقط میخواهید با لامبورگینی در خیابانها چرخی بزنید، بسیار شگفت خواهید شد، چرا که در هنگام رانندگی، لامبورگینی کاملا متمدنانه رفتار میکند و این حس را به شما میدهد که انگار در یک سدان آئودی رانندگی میکنید.

در حالت "استرادا" یا همان جاده و در حالت دنده اتوماتیک، تمامی دندهها به خوبی و نرمی عوض میشوند و اصلا شباهتی به ضعفِ سیستم eGear ندارد. اتاق این لامبورگینی بسیار بی سر و صداست. شرکت لامبورگینی تصمیم دارد سالانه 750 دستگاه آونتادور LP 700-4s را روانه بازار کند. پس اگر 387 هزار دلار دارید زودتر دستبهکار شوید، چراکه این احتمال وجود دارد، این مدل یکی از بیاد ماندنیترین مدلهای لامبورگینی شود.
منبع : 1car.ir