0

تغييرات تغذيه‌اي در متعادل نگهداشتن وزن موثر است

 
amirpetrucci0261
amirpetrucci0261
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : تیر 1388 
تعداد پست ها : 27726
محل سکونت : http://zoomstar.ir/

تغييرات تغذيه‌اي در متعادل نگهداشتن وزن موثر است

ایرنا:يك مشاور تغذيه و رژيم درماني گفت: تغيير در رفتارهاي تغذيه‌اي مهم‌ترين روش براي متعادل و سالم نگهداشتن وزن است.

دكتر رضا آمري‌نيا روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا مركز استان تهران افزود: پيشرفت تكنولوژي، رفتارهاي نادرست تغذيه‌اي و به خدمت گرفتن ابداعاتي همچون رايانه، خودرو، پله برقي، آسانسور و انسان را به سوي بي‌تحركي پيش مي‌برد.

وي اظهار داشت: با توجه به‌رشد زندگي ماشيني و استفاده از غذاهاي آماده حتي ديگر براي پخت غذا نيز انرژي صرف نشده و بدين ترتيب با كاهش صرف انرژي، افزايش وزن و چاقي حاصل مي‌شود.

اين مشاور تغذيه افزود: چاقي بيماري مزمني است كه به علت نامتعادل بودن ميزان دريافت از طريق مواد غذايي و ميزان مصرف و يا سوخت انرژي در نتيجه فعاليت بدني بوجود مي‌آيد.

آمري‌نيا، تغيير در رفتارهاي تغذيه‌اي را يكي از راه‌هاي مهم كاهش وزن در دنياي امروز دانست و گفت: براي كاهش وزن با استفاده از اين روش بايد از غذا خوردن در مقابل تلويزيون، راديو و رايانه خودداري كرد، زيرا سبب بي‌توجهي فرد به ميزان تغذيه مي‌شود.

وي ادامه داد: غذا بايد آهسته خورده شود، زيرا آهسته غذا خوردن سبب مي‌شود قند خون بالا رفته و مركز اشتها كه به پايين بودن قند خون حساس است با بالا رفتن قند خون، ديگر تحريك نشده و ايجاد اشتها نكند.

اين مشاور تغذيه تاكيد كرد: رعايت حداقل دو ساعت فاصله زماني ميان شام و خواب ضروري است زيرا رعايت اين فاصله زماني نه تنها در كاهش وزن موثر است، بلكه در جلوگيري از ابتلا به ناراحتي‌هاي دستگاه گوارش همچون بازگشت اسيد معده به مري (بيماري ريفلاكس) نيز نقش موثر دارد.

آمري‌نيا گفت: خودداري از استفاده از ماشين‌هاي ظرفشويي و لباسشويي تا حد ممكن، پياده‌روي و حذف نكردن ورزش به دليل افزايش ميزان تحرك نيز در كاهش وزن موثر است.

وي افزود: آدامس جويدن نيز از آنجا كه به نوعي سبب صرف انرژي مي‌شود، در كاهش وزن مي‌تواند موثر باشد.

یک شنبه 30 آبان 1389  3:01 AM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها