0

ماهی تنوری با کره سبزیجات، یک دنیا سلامت

 
mina_k_h
mina_k_h
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 12298
محل سکونت : زمین

ماهی تنوری با کره سبزیجات، یک دنیا سلامت

درست است كه ماهي غذاي سلامت است اما اگر روش طبخ صحيحي را در پيش نگيريد، غذاي سالمي در كار نخواهد بود. اين روش طبخ ماهي مناسب كساني است كه با ماهي سرخ‌كردن مشكل دارند يا مايلند يك غذاي سالم با عطر سبزيجات را نوش جان كنند . سبزي معطر اين غذا را بنا به سليقه خود مي‌توانيد تغيير دهيد و از جعفري، نعناع يا آويشن استفاده كنيد.

 

مواد لازم براي 4نفر:

 

  • كره گياهي: 50 گرم
  • رنده پوست يك ليموترش درشت: كمي
  • آبليمو: يك قاشق غذاخوري
  • شويد: مقداري ساطوري شده
  • استيك ماهي: 4تكه
  • نمك و فلفل سياه: به ميزان لازم

 

روش تهيه:


1- كره را به دماي محيط برسانيد تا نرم شود، سپس با رنده پوست ليمو، آبليمو و شويد را مخلوط كرده و نمك و فلفل بپاشيد.


2- مخلوط را داخل كيسه فريزر ريخته و به شكل سوسيس درآوريد و حداقل 20دقيقه در يخچال بگذاريد تا سرد شده و شكل بگيرد.


3- فر را روي 190 درجه سانتي‌گراد داغ كنيد.


4تكه فويل را به اندازه‌اي كه قطعات ماهي‌ را بتوان در آن پيچيد، ببريد. داخل فويل را كمي چرب كرده و داخل هر فويل يك تكه ماهي قرار دهيد.


4- كره را 8تكه كرده و داخل هر فويل و روي هر ماهي، 2تكه از آن را قرار داده و چند ساقه شويد روي آن بگذاريد سپس فويل‌ها را كاملا ببنديد.


5- ماهي‌ها را در سيني فر گذاشته و 20 تا 30دقيقه در طبقه وسط فر آنها را بپزيد. براي اينكه ببينيد ماهي پخته است يا نه، بعد از 20دقيقه فويل را باز كرده و ماهي‌ها را چك كنيد. ماهي را از فر خارج كرده و با ليموترش و سبزي‌پلو سرو كنيد.

 

اگر از ماهي كامل استفاده مي‌كنيد كره را داخل شكم ماهي گذاشته و روي آن را كمي چرب كرده و نمك و فلفل بپاشيد. بديهي است كه ماهي كامل و با پوست، زمان پخت بيشتري مي‌برد.
 

نكات:


1- اگر نارنج در دسترس است از آن به جاي ليموترش استفاده كنيد.


2- مي‌توانيد يكي، دو حبه سير رنده شده به كره اضافه كنيد.


3- اگر فويل را كاملا نبنديد، كره مي‌سوزد و ماهي طعم بد مي‌گيرد.

غصه هایت را با «ق» بنویس

تا همچون قصه فراموش شوند...

 

چهارشنبه 4 اردیبهشت 1392  10:38 AM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها