تا به حال به این نکته فکر کرده اید که تبلیغ یک فیلم سینمایی چطور ساخته می شود؟ معمولا دیدن تبلیغ فیلم های سینمایی (Trailer) در شبکه های تلویزیونی مختلف، تاثیر مهمی در کشاندن مخاطب به سینماها دارد. البته نباید فراموش کنیم که این تاثیر، در مورد کاربران ایرانی شامل دانلود فیلم ها می شود.
تبدیل یک فیلم دو ساعته به یک تریلر ۲ دقیقه ای کار ساده ای نیست و فرمول خودش را دارد که بسیاری از فیلم ها از آن استفاده می کنند.
نیویورک تایمز یک راهنمای بصری بر اساس تریلر برخی فیلم های مشهور درست کرده که در آن می بینید چه بخش هایی از فیلم برای ساخت تریلر انتخاب می شود. عکس بالا یکی از این راهنماهاست که می توانید آن را در اندازه بزرگ تر هم ببینید.
بر این اساس، تقریبا نیمی از تریلر حاوی صحنه هایی از بخش های ابتدایی فیلم است و جالب اینکه در تریلرها صحنه هایی می بینید که در فیلم اصلی وجود ندارند یا از زاویه متفاوتی فیلمبرداری شده اند.
اگر به سایت نیویورک تایمز مراجعه کنید می توانید بررسی تریلرهای چند فیلم نامزد اسکار را ببینید.