0

۲۰ راه برای تاثیرگذاری مثبت بر افراد در محیط کار

 
abdo_61
abdo_61
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مهر 1388 
تعداد پست ها : 37203
محل سکونت : ایران زمین

۲۰ راه برای تاثیرگذاری مثبت بر افراد در محیط کار

 

 

محیط های مختلف کاری، وظایف و ضوابط مخصوص به خود را دارند. اما رعایت برخی امور می تواند به شما کمک کند، به فردی بخشنده، مهربان، دوست داشتنی و قابل اتکا تبدیل شوید.
اشتباه نکنید، اینجا حرفی از تملق از آقا یا خانم رئیس و یا بدگویی از دیگران نیست. این اعمال منفی در درازمدت برعکس عمل کرده و باعث می شوند در میان همکاران به فردی منفور تبدیل شوید.
چه رئیس هستید و چه کارمند، با رعایت این نکات، علاوه بر اینکه موقعیت فعلی خود را به یک موقعیت تثبیت شده تبدیل کرده اید، فردی موثر، با لیاقت و دوست داشتنی شناخته می شوید.

۱. خوش قول باشید و سروقت در جلسات حاضر شوید. خوش قولی در محیط کار، از شما برای همکارانتان فردی دقیق و قابل اعتماد می سازد.

۲. برنامه هایتان را زودتر از موعد زمان بندی کنید. برای اینکه کارهایتان به تعویق و تاخیر نیفتند، قبلاً آنها را در برنامه ماهانه، هفتگی و یا روزانه خود ثبت کنید.

۳. سعی کنید کارهایتان را بدون ایراد انجام دهید. البته این مورد به تمرین بسیار نیاز دارد. اما کم کردن خطاها و ایرادات کار نهایی شما، بر تاثیرگذاری تان روی سایر افراد بسیار موثر است.

۴. سعی کنید پاسخ ایمیل های کاری را حتماً تا انتهای روز کاری بدهید. اگر پاسخ یک ایمیل به مورد ثالثی وابسته است، مساله را به فردی که منتظر جواب شماست، اطلاع دهید. باور نمی کنید که افراد تا چه حد از پاسخ سریع و بدون وقفه شما خوشحال می شوند.

۵. با همکاران و حتی ارباب و رجوع تعامل داشته باشید. پیگیر امور باشید.

۶. سعی کنید مشکلات را بدون پیدا کردن راه حل مطرح نکنید. مشکلات را به شکلی قابل حل با رئیس و یا همکاران خود مطرح کنید.

۷. هرگز دروغ نگویید. افراد، اشتباهاتی را که صادقانه با آنها مطرح شود، می بخشند؛ اما دروغگویی هرگز فراموش نمی شود.

۸. موقعیت های خوب و مثبت را در نخستین فرصت مناسب و با احترام، به همکاران خود تبریک بگویید. این بهترین راه برای مقابله با احساس حسادت و یا غبطه، در موقعیت های مشابه برای شماست.

۹. مهربان باشید. در موقعیت های بد و به هنگام بروز اتفاقات ناخوشایند برای همکارانتان، ناراحتی و تاسف خود را با صداقت ابراز کنید.

۱۰. بیش از اینکه اخم کنید، سعی کنید با لبخند دیده شوید. حتماً در خصوص فواید بالقوه لبخند زدن شنیده اید. لبخند حس مثبتی از شما به سایر افراد القا می کند.

۱۱. مراقب باشید کسی را نرنجانید. هرگز کسی را مورد تمسخر قرار ندهید؛ خصوصاً در حضور سایر همکاران تان.

۱۲. اگر وظیفه ای به عهده شما گذاشته شد و یا داوطلب انجام کاری شدید، سعی کنید حتماً آن را به انجام برسانید. در این صورت هرگز بخاطر بی مبالاتی تان، مجبور به عذرخواهی نمی شوید.

۱۳. آیا صدای شما پر از ناله است؟ اگر نمی دانید از دوستانتان سوال کنید و بخواهید صادق باشند. اگر چنین بود، سعی کنید لحن خود را تغییر دهید.

۱۴. صدای شما خشن است؟ نمی دانید؟ از دوستانتان بپرسید و از آنها جوابی صادقانه بخواهید. اگر پاسخشان مثبت بود، سعی کنید کمی لطافت در صدای خود ایجاد کنید.

۱۵. اگر لب های تان را می جوید، سعی کنید این عادت را متوقف کنید.

۱۶. آدم ترش رویی هستید!؟ بهتر است در نحوه برخورد با همکاران خود تجدید نظر کنید.

۱۷. دیگران را نصیحت نکنید. سرزنش و ملامت به مذاق خیلی ها خوش نمی آید.

۱۸. سعی کنید دیگران را به اشتباه نیاندازید. در غیر اینصورت در مدتی کوتاه هیچ کس به شما اطمینان نمی کند.

۱۹. تا جایی که می توانید از بهانه آوردن دست بکشید. بهانه آوردن این حس را به وجود می آورد که شما از زیر کارها در می روید.

۲۰. اگر به راحتی به گریه می افتید، باید تلاش کنید کمی قویتر باشید. با کوچکترین اتهامی شروع به گریه کردن نکنید. سعی کنید اوضاع را تحت کنترل در آورید.
 

 

 

 

مدیر سابق تالار آموزش خانواده

abdollah_esrafili@yahoo.com

 

  شاد، پیروز و موفق باشید.

سه شنبه 1 اسفند 1391  2:58 PM
تشکرات از این پست
abdo_61
abdo_61
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مهر 1388 
تعداد پست ها : 37203
محل سکونت : ایران زمین

پاسخ به:۲۰ راه برای تاثیرگذاری مثبت بر افراد در محیط کار

 

۶ فایده داشتن رویکرد مثبت در محل‌ کار

مقاله امروزمان برای آنهایی است که صبح از خواب بیدار می‌شوند و با خودشان می‌گویند، «وای! اصلاً دوست ندارم امروز برم سر کار.» ممکن است گاهی‌اوقات کار چندان لذت‌بخش به نظر نرسد اما داشتن رویکرد مثبت در محل‌کار، فواید بسیار زیادی دارد که اینجا به شش مورد آن اشاره می‌کنیم.

کار. این کلمه تصورات مختلفی را در ذهن ایجاد می‌کند: از نشستن پشت میز گرفته، خیره شدن به کامپیوتر، ایستادن پشت یک کانتر، یادداشت برداری، دستور گرفتن، مورد اذیت کارفرما قرار گرفتن، نوشتن و نوشتن، بلند کردن، حمل کردن، بسته‌بندی کردن، تخلیه کردن و خیلی وقت‌ها سردرد گرفتن و حتی داد کشیدن. یک چیزی که اکثر افراد هیچوقت درمورد کار تجسم نمی‌کنند، محیطی آرام است که تمام روز آرام و شاد هستید، بدون استرس به خانه برمی‌گردید و با شوق و هیجان فردا صبح برای رفتن دوباره به سر کار از خواب بیدار می‌شوید. اما احتمالاً تعجب می‌کنید اگر بفهمید که چطور تغییر رویکردتان برای رسیدن به شغل رویایی‌ شما می‌تواند همه چیز را برایتان عوض کند. اشتباه نکنید. مثبت‌اندیشی یک انتخاب است؛ چیزی که خیلی از ما هر روز و هر ساعت برای به دست آوردن آن به چالش می‌افتیم. اما داشتن رویکرد خوب در محل کار دلایل مختلفی دارد.

۱. استرس کمتر. همه چیز برای خودتان و اطرافیانتان سالم‌تر خواهد شد. تحقیقات بسیار زیادی نشان می‌دهند که استرس مشکلات بسیار زیاد جسمی و روحی مثل بی‌خوابی، خستگی و نداشتن تمرکز تا مشکلات و بیماری‌های جدی‌تر مثل افسردگی حاد، دردهای جسمی، فشارخون بالا، مشکلات گوارشی و حتی حمله‌قلبی و سکته را به دنبال خواهد داشت.

۲. همکاران شاد. چه به دلیل پریشانی حواس شما برای فرستادن یک ایمیل باشد یا خستگی و عصبانیت مفرط‌تان در محل‌کار،  سطح استرس‌تان مطمئناً بر اطرافیانتان اثر می‌گذارد. تقویت رویکردتان تاثیر بسیار مثبتی بر تمام کسانیکه در محل‌کار با شما در تماس هستند خواهد داشت.

۳. امنیت شغلی. داشتن رویکرد منفی (و عوارض جانبی ناشی از آن) ممکن است باعث اخراج شدن شما شود پس این را یک تذکر اساسی بدانید، یک نفس عمیق بکشید ، قبل از اینکه عذرتان را بخواهند، رویکردتان را تغییر دهید. 

۴. مرزها. داشتن رویکرد مثبت نه فقط برای ارتقای سلامتی‌تان (و ثبات کاری‌تان) مهم است، برای لذت بردن از زندگی هم اهمیت دارد. اما برای رسیدن به نقطه خوشبختی باید مراحلی را رد کنید. ممکن است شغلتان چیزی نباشد که همیشه آرزویش را داشته‌اید. اکثر ما آخر کار شغلی که از بچگی می‌خواستیم را انتخاب نمی‌کنیم اما نباید روی نقاط منفی این مسئله تمرکز کنیم. به خاطر داشته باشید که شما برای پول درآوردن کار می‌کنید. نه بیشتر، نه کمتر. مجبور به انجام کار یا ارائه خدماتی بیشتر از آنچه برایش استخدام شده‌اید نیستید، به همین دلیل ایجاد مرز و محدودیت به شما کمک می‌کند رویکرد بهتری در محل‌کار پیدا کنید.

۵. افزایش قدرت. نباید بگذارید کسی تحقیرتان کند. مطمئناً زمان‌هایی خواهد بود که مجبورید کارهایی انجام دهید که از آن لذت نمی‌برید، ضرب‌العجل‌های مسخره و تقاضاهای مفرط، همکاران یا کارفرمایان پررو و پرتوقع. یک راه عالی برای غلبه بر اینها این است که با «نه» گفتن قدرت خودتان را بالا ببرید. وقتی نمی‌خواهید یا نمی‌توانید کاری را انجام دهید، خیلی راحت بگویید «نه». آسان نیست اما مطمئن باشید احساس بسیار خوبی به شما خواهد داد.

۶. کنترل. شما زندگیتان، راهتان و تصمیماتتان را کنترل می‌کنید (حتی گاهی اوقات حس و حالتان را). پس از اینکه کارتان را ترک کنید و به دنبال کاری بهتر باشید نترسید. در مواجهه با مشکلاتی که با دیگران در محل‌کارتان دارید، سعی کنید منطقی و روراست رفتار کنید. افراد زیادی هستند که دوست دارند استاندارد رفتارهایشان را بدانند و خوشحال می‌شوند شما رفتارهای نادرستشان را به آنها گوشزد کنید. 

تنها چیزی که باید به ذهن داشته باشید این است که قدرت دست خودتان است. این شما هستید که انتخاب می‌کنید رویکردی مثبت به زندگی داشته باشید، نقاط مثبت اتفاقات و موقعیت‌ها را ببینید و برای حل مشکلات و اختلافات به طریقی منطقی و بدون استرس تلاش کنید. و بدانید که هر زمان که خواستید می‌توانید از کارتان بیرون بیایید یا همانجا بمانید. پس برای مسائل و مشکلات کوچک اعصاب خودتان را خرد نکنید. چانه‌تان را بالا نگه دارید، تاجاییکه می‌توانید لبخند بزنید و به خودتان یادآور شوید که زندگی به اندازه‌ای خوب است که خودتان بخواهید.

 

مدیر سابق تالار آموزش خانواده

abdollah_esrafili@yahoo.com

 

  شاد، پیروز و موفق باشید.

سه شنبه 1 اسفند 1391  3:21 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها