0

هزاران زلیخا را در معرض دید گذاشته می شود

 
majid68
majid68
کاربر طلایی2
تاریخ عضویت : بهمن 1388 
تعداد پست ها : 4493
محل سکونت : اصفهان

هزاران زلیخا را در معرض دید گذاشته می شود

 
اپراتور سوم تلفن همراه با نام "رايتل" با قابليت ارسال مستقيم تصاوير طرف هاي مکالمه، به عنوان يک خطر بالقوه ولي جدي کيان خانواده ها و نسل جوان جامعه را تهديد مي کند.
 با تأملي هرچند کوتاه و حتي سطحي به امکاناتي که اين تکنولوژي به سادگي و در سطحي وسيع، در اختيار قرار مي دهد، مي توان مضرات خانمان براندازي را براي آن برشمرد. به راستي اين اپراتور تا چه ميزان مي تواند موجب گسترش ناامني، اختلافات خانوادگي و آماده شدن زمينه آسان براي هر نوع فساد و گناه گردد؟ عمق اين فاجعه تا کجا خواهد بود؟ چه کسي خواهد توانست آسيب ها و آفت هاي به بارآمده از اين اپراتور وسوسه انگيز را جبران کند؟ با تصويري کردن مکالمات تلفني، چه نياز ضروري و بر زمين مانده فرهنگي يا غير فرهنگي قرار است که مرتفع گردد؟
 
 
به نوشته"صراط نيوز" با راه اندازي اين شبکه، حيا و عفت به جدّ مورد تهديد قرار مي گيرد و زمينه براي وسوسه هاي شيطاني و هر نوع گناه و در نتيجه تزلزل بنيان خانواده ها مهيا مي گردد.
 
بارها و در طول سال هاي پس از جنگ تحميلي، ديده ايم که برخي از مسؤولان دولتي و غير دولتي، بي توجه به دين و حريم هاي واجب العنايه ديني، در تصميم گيري هايشان ديواري کوتاه تر از دين پيدا نکرده و در آن جا که دين فدا مي گرديده از آن دفاعي ننموده اند و اکنون برخلاف وظايف ذاتي خويش که توسعه اخلاق و ايمان در جامعه مي باشد، با راه اندازي رايتل، ناخواسته زمينه گسترده گناه را ايجاد کرده اند.
 
در اين جا توجه شما را فقط به چند ضرر از ده ها آثار زيان بار اين اپراتور معطوف مي داريم:
الف) در اسلام بر حريم بين زن و مرد بسيار تأکيد شده و حال با آمدن اين اپراتور ديگر حريمي باقي نمي ماند. اين وسيله و وسايلي شبيه به آن تمام مرزها، حجاب ها و حريم ها را مورد تهديد قرار داده اند.
 
ب) در جامعه اسلامي بايد بين تمايلات نفساني و امکان گناه هزاران کيلومتر فاصله و مانع وجود داشته باشد. با راه اندازي اين اپراتور، اين فاصله به کم ترين حد خود مي رسد.
 
ج) تزلزل بنيان خانواده ها، يکي ديگر از آثار شوم اين وسيله ارتباطي است.
در غرب به سبب راه تاريک و بدعاقبتي که در اباحي گري و لاابالي گري طي کرده است، ديگر خانواده بي معناست. پدر، مادر، حريم فرزندان و والدين و ده ها و صدها واژه ديگر از اين دست معنا و مفهوم خويش را از دست داده است و اکنون کشورهايي چون ما، آگاهانه يا از سر ناآگاهي و غفلت، فريفته ظواهر تکنولوژيک غرب، در همان راه بدسرانجام غرب گام برمي داريم. بررسي دقيق آمار منتشر شده از سوي مراکزي چون نيروي انتظامي، بهزيستي و مراکز مشاوره رابطه هول انگيز و معناداري ميان افزايش دسترسي به موبايل و گسترش مفاسد اخلاقي، کاهش سن تمايل و جذب به مفاسد اخلاقي، خيانت و روابط خارج از ضوابط را نشان مي دهد.
گسترش موبايل و افزايش امکانات جانبي گوشي هاي تلفن همراه، بسياري از توليدات پورنو را در دسترس جامعه بزرگي از مخاطبان از دانش آموزان دبستاني دختر و پسر تا بزرگسالان قرارمي دهد.
 
اين همه در حالي است که موبايل تنها امکاني براي مکالمه صرف صوتي و يا ارتباط مکتوب پيامکي است و به يقين و به طريق اولي، گسترش يک ابزار فراگير صوتي-تصويري همه جايي و بدون کنترل، بسيار مخرب خواهد بود. کاهش سن افتادن در دام تجربه هاي جنسي غير شرعي، از سن 27 سال در اواخر دهه 60 به سنيني پايين تر از 17 سال در اواخر دهه70 نشان از ارتباط نزديک ميان گسترش امکانات ارتباطي جديد و ناهنجاري هاي اجتماعي دارد.
 
به گزارش هفته نامه پرتوی سخن، مقام معظم رهبري در تاريخ 6/12/1381 در ديدار جوانان سيستان و بلوچستان خاطره تلخ سقوط آندلس را به عنوان تابلوي روشني در برابر جوانان و مسوولان کشور قرار دادند و براي چندمين بار به مسوولان فرهنگي، بنگاه هاي فرهنگي کشور و جوانان يادآور شدند که دشمنان اسلام، چگونه با يک اقدام طولاني مدت و صرف هزينه هاي فراوان "به فاسد کردن جوان ها پرداختند...جوانان را به سمت زنان و دختران خود سوق دادند تا آن ها را به شهوات آلوده کنند! گذشت زمان راه هاي اصلي براي فاسد يا آباد کردن يک ملت را عوض نمي کند.
 
امروز هم آن ها همين کار را مي کنند" در همين ديدار رهبر خبير انقلاب از سياست فرهنگي دشمنان انقلاب پرده برداشتند و فرمودند: "سياست امروز، سياست آندلسي کردن ايران است" و دردمندانه براي اين که کساني اين فرمايشات را توصيه و خطابه نپندارند، افزودند: "موضوعي که من با شما درميان مي گذارم، شکل موعظه ندارد؛ بلکه موضوعي اساسي است".
باز در جايي ديگر رهبر انقلاب از اظهار نظر يکي از استراتژيست هاي نظامي آمريکا نقل فرمودند که بعد از حمله آمريکا به افغانستان، خطاب به سردمداران آمريکاگفته بود: "اگر به جاي اين موشک ها، براي جوانان افغان لباس زير زنانه و وسايل شهوت راني و پوشش هاي سبک غربي و آمريکايي بفرستيد، بدون صرف اين هزينه ها مي توانيد افغانستان را تصرف کنيد و خرج تسليحات در کيسه تان باقي مي ماند! به جاي بمب و موشک و راکت، سيدي هاي پورنوگرافي و منظره ها و ادبيات مهيج شهوت را ميان آن ها ترويج کنيد، آن وقت کار بر شما آسان مي شود."
 
د) رايتل با امکانات جديدش، راه را براي رسيدن مفسدان به اهداف و اغراضشان هموارتر و زمينه هاي جديد سوءاستفاده و باج خواهي افراد فاسد و شياد را از خانواده ها و افراد فراهم مي کند. اين وسيله با عادي سازي ارتباط چهره به چهره دو نامحرم بيش از آن چه تاکنون در اثر کوتاهي ما پيش آمده، مي تواند زمينه انحرافات اخلاقي فراواني را فراهم کند. رهبر معظم انقلاب درمورد خطر به تباهي کشاندن اخلاق جامعه و سياست آمريکايي- صهيونيستي تهاجم فرهنگي فرمودند: "بنده بارها گفته بودم که دشمنان ملت ايران بيش از آن چه به توپ و تفنگ و اين چيزها احتياج داشته باشند، به اشاعه بنيان هاي فرهنگي فاسد ساز نياز دارند. در خبرها خواندم که يکي از مسوولان آمريکا گفته بود به جاي انداختن بمب، دامن هاي کوتاه برايشان بفرستيد! راست مي گويد؛ اگر براي کشوري شهوات جنسي و آميزش بيرويه زن و مرد و دختر و پسر را ترويج کردند و جوان را به راه هايي کشاندند که غريزه او هم به طور طبيعي متمايل به آن است، ديگر احتياج به استفاده از توپ و تفنگ عليه يک ملت نيست.
فساد، يک ملت را به خودي خود ضايع و باطل مي کند و آينده او را تباه مي سازد."
 
ه) يکي از شاخصه هاي جامعه اسلامي، هموار بودن مسير پاک بودن و درست زندگي کردن مي باشد؛ در حالي که با گسترش اين نوع وسايل ارتباطي، راه پاک زيستن بسيار سخت و دشوار و هزينه هاي مادي و معنوي زندگي مؤمنانه بسيار افزايش خواهد يافت. وقتي امکان دسترسي به گناه افزايش يابد، پاک زيستن بخصوص براي نسل جوان بسيار سخت مي شود.
 
و) بسياري از فقها، خلوت دو نامحرم را حرام مي دانند. بر اساس روايات فراوان رسيده از حضرات معصومين،(عليهمصلواتا...) ، اگر چنين خلوتي فراهم شود، شخص سوم آن مجلس ابليس رجيم خواهد بود. اين وسيله ارتباطي براي دو نامحرم که فرسنگ ها از هم دورند، خلوت فراهم مي کند و عملاً به ابزاري شيطاني تبديل مي شود. اکنون جاي اين سؤال است که بپرسيم: مسؤولان مخابراتي و متوليان اين پروژه و امثال آن، چه توجيه قابل قبولي در محضر خداوند، شهيدان و امام شهيدان براي ترويج، توسعه و پيگيري چنين طرح هايي دارند؟
 
ز) با راه اندازي اين شبکه ارتباطي، حاصل فعاليت آمران به معروف و زحمات مبلغان اسلام به راحتي از بين مي رود.
 
** چند نکته:
1) ممکن است برخي از مسوولان با بزرگ نمايي محسّنات جزئي رايتل در مقام پاسخ به منتقدان اين وسيله ارتباطي برآيند. اين در حالي است که ما منکر بعضي محسّنات جزئي اين طرح نيستيم. ما در مقام مقايسه بين منفعت ها و مضرات آن هستيم. در قرآن خداوند به صراحت از منافع شراب براي مردم سخن گفته است ولي چون مضراتش بيش تر بوده خوردن آن را از گناهان بزرگ شمرده است. رسول اکرم، صلي ا... عليه و آله وسلم، به عنوان حاکم اسلامي، در شهر مدينه به عنوان اولين شهر ديني، وقتي از وجود دو خمره شراب در مکاني خبردار شدند، آن را بر زمين ريختند. اين سيره نبوي، که به عنوان حاکم اسلامي و در مدينه رخ داده، نشان از اين وظيفه جامعه اسلامي دارد که در جامعه ديني، نه تنها نبايد گناه و تباهي انجام شود، بلکه زمينه گناه نيز بايد از بين برود.
 
2) ممکن است گفته شود ارتباط تصويري تا قبل از اين هم به وسيله چت با اينترنت فراهم بوده است و اين چيز جديدي نيست. پاسخ اين است که چت هم يکي از معضلات بزرگ اجتماعي اخلاقي جامعه به شمار مي آيد که ناهنجاري هاي بسياري را به بارآورده است؛ به علاوه امکان ارتباط تصويري با تلفن همراه، به دليل عام بودن و فراگير بودن آن چند ده برابر اينترنت است.
 
3) ممکن است گفته شود مکالمه تصويري در رايتل اختياري است و مي توان با فشردن يک دکمه، فقط مکالمه صوتي را انتخاب کنيم. اين حرف مثل اين است که ما تمام زمينه هاي گناه را در جامعه به صورت عمومي فراهم کنيم و بعد بگوييم کسي را مجبورنکرده اند که گناه کند!
 
4) بايد دانست که هيچ نياز واقعي و مطالبه مردمي در وراي اين طرح وجود ندارد و ما دستمال به سري بسته ايم که درد نمي کند. اکنون با تبليغات گسترده، هوس انگيز و اغواگرانه، سعي در طبيعي و بلکه ضروري جلوه دادن نياز به موبايل تصويري دارند. ولي حقيقت اين است که هيچ نياز واقعي فرهنگي، سياسي و يا اقتصادي، اين طرح را پشتيباني نمي کند و تنها يک سوداگري منفعت طلبانه مي تواند چشم بر آفت هاي فرهنگي و هويتي اين طرح بپوشاند.
 
5) برخي براين باورند که ما نمي توانيم جلوي نفوذ تکنولوژي ر ا بگيريم، اگر امسال چنين تکنولوژي را نياوريم مجبوريم سال هاي بعد بياوريم. اين ها در واقع از ترس مرگ ، خودکشي مي کنند. صاحبان اين تفکر، بيست سال است که درباره ماهواره نيز چنين استدلال هايي کرده اند.
 
مقام معظم رهبري چند سال پيش در جواب به اين گونه استدلال ها چنين فرموده اند:"يک نمونه اش هم همين ماهواره است که حالا بازهم مي بينيم بحث ماهواره را مطرح کرده اند.اين منطق درست نيست که ما بگوييم چون تا پنج سال ديگر فناوري ماهواره پيشرفت خواهد کرد وبدون بشقاب هم مردم ممکن است تصاويرماهواره را بگيرند، پس از حالاجلويش را باز کنيم! اين منطق، منطق صحيحي نيست.
 
آن کسي که اين منطق را مطرح مي کند، بايد بگويد براي جلوگيري از آن، چه کار تازه اي بايدکرد. اين منطق واستدلال، اين گونه بايد نتيجه بدهد. البته دشمن فناوري را پيشرفته مي کند. در مقابل ، شما بايد فکر کنيد که با تطور و پيشرفت فناوري ماهواره، چه کارهايي را مي توانيد انجام دهيد تا از نفوذ ماهواره جلوگيري کنيد. اما اين استدلال، که چون دشمن پيشرفت مي کند، پس ما بياييم هر مانعي را از جلوراهش برداريم، منطقي نيست. اين مانع، علي العجاله مانع است.
 
مثل اين است که دشمن تا مرزهاي ما پيش آمده، آن وقت بگوييم، ما که نمي توانيم بيش تراز دو ساعت مقاومت کنيم، پس برويم! نه آقا! اين دو ساعت را مقاومت کنيد، شايد پيروز شديد. اين چه حرفي است؟! قانون ممنوعيت ماهواره که مجلس شوراي اسلامي، چند سال قبل از اين، آن را تصويب کرد يک قانون کاملا درست وبجا بود.
حداقلش اين است شما توانسته ايد چند سال اين نفوذ را به عقب بيندازيد وان شاء ا... باز هم خواهيد توانست." بايد بدانيم که رايتل و ماهواره از نظر فن آوري با هم تفاوت بنيادين دارند چرا که تکنولوژي ماهواره به دست دشمنان ما است؛ در حالي که اپراتورهاي تلفن همراه کاملا در دست خودمان است وما به آن تسلط داريم وتا صدسال ديگر هم مي توانيم امکانات جديدي را به آن اضافه ويا از آن حذف کنيم.
 
6) ملاک ارزش گذاري برخي از مسوولان، بسيار متفاوت از ملاک هاي ديني مي باشد و اين تفاوت مبنايي در طرح رايتل به خوبي مشهود است. براي تبيين ملاک ارزش گذاري در اسلام فقط به يک آيه از قرآن و يک روايت از امام صادق عليه السلام بسنده مي کنيم:
قرآن کريم از زبان حضرت يوسف عليه السلام مي فرمايد: خدايا! در زندان باشم وگناه نکنم برايم محبوب تر از اين است که در قصر باشم وگنهکار باشم. بي گمان حضرت يوسف عليه السلام به ما انسان ها نيز مي گويد: اگر در زندان باشيد وگناه نکنيد بهتر از اين است که در قصرها زندگي کنيد ولي مرتکب گناه شويد.
منطق مسوولان ما، در راه اندازي رايتل با منطق انبيا، تفاوت بنيادين دارد. رايتل هزاران زليخا را در معرض ديد و در دسترس قرار مي دهد اما مسوولان مربوطه اين آثار زيانبار و خانمان برانداز را گويي به حساب نمي آورند.
 
شخصي براي سفر تجاري به محضر امام صادق عليه السلام شرفياب شد و از ايشان مشورت خواست. حضرت فرمودند: اين سفر موجب ضرر است ولي آن شخص به سفر رفت و اتفاقاً سود هنگفتي کرد. پس از بازگشت خدمت امام شرفياب شد و عرضه داشت: من بسيار سود کردم در حالي که شما فرموديد اين سفر زيانبار است.
حضرت در پاسخ فرمودند: فلان روز نماز شما قضا شد. ازدست دادن يک نماز صبح در منطق امام صادق عليه السلام نه تنها با به دست آوردن طلا و نقره فراوان برابري نمي کند بلکه عين زيان است، اين در حالي است که فرد مذکور در روايت، در پي انجام واجبي از واجبات ديني اش که همان طلب روزي براي خانواده است به اين سفر رفته بود.
 
حال تامل کنيد! ما در رايتل چه چيزي به دست مي آوريم و چه چيزهايي را از دست مي دهيم. شما خود ببينيد که تفاوت منطق امام صادق "عليه السلام" و مجريان اين طرح، تفاوت از زمين تا آسمان است.
 
دوشنبه 30 بهمن 1391  11:08 AM
تشکرات از این پست
nargese_montazer
farshon
farshon
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آذر 1387 
تعداد پست ها : 43956
محل سکونت : خراسان رضوی

پاسخ به: هزاران زلیخا را در معرض دید گذاشته می شود

بنظرمن این بستگی به فرهنگ هرشخص دارداگراینطورباشدبراساس اخباردرموردرایتل دوروزدیگرکه تلفنهای تصویری هم به بازاربیایندهم بایدمعضل داشت بنابراین فقط فرهنگ شخص مهمه

مدیرتالارلطیفه وطنزوحومه

چهارشنبه 2 اسفند 1391  3:47 PM
تشکرات از این پست
nargese_montazer
دسترسی سریع به انجمن ها