با اينكه تنها دو سال از آغاز دهه 90 گذشته است و نميتوان تحليل كاملي از آثار دهه 90 داشت اما گذشت اين دو سال نشان ميدهد كه فيلم سازان آن طور كه بايد به دنبال فيلم هاي با محتوا نيستند و اين نوع عملكرد آن ها شايد به محدوديت در پرداخت سوژه ها و سليقه ها مسئولان برميگردد.
در سال 90 شايد تعداد محدودي از فيلم ها جزء فيلم هايي بودند كه از نظر فيلم نامه و كارگرداني موفق بودند و به همين منظور از استقبال خوبي نيز برخوردار شدند كه تنها ميتوان به 3 يا 4 مورد آن ها اشاره كرد اما در سال 91 كه نيمي از آن نيز گذشته است تنها فيلم خوابم ميآد از كارگرداني و فيلم نامه خوب بهره برد و با استقبال خوبي هم مواجه شد نكته قابل توجه در افت فيلم هاي دو سال اخير سينماي ايران، كاستي فيلم هاي با مضمون و با محتوا است كه باعث قهر مردم از سينما شده است.
سينماي ايران با وجود مديريت نامناسب و عدم توجه فيلم سازان به توليد فيلم هاي فاخر روند مناسبي را طي نميكند و با ادامهي چنين روندي خورشيد سينماي ايران غروب خواهد كرد و تنها به تك جرقه ها بسنده مي كند تا شايد با اين جرقه هاي كوتاه بتواند به بهبود سينما كمك كند، كه اين اتفاق نخواهد افتاد.
"ورود آقايان ممنوع" به كارگرداني رامبد جوان از همان ابتداي اكران قدرت اقتصادي خود را به رخ كشيد استفاده از يك تصميم حرفه اي و خلق موقعيت هاي كميك از دلايل موفقيت اين فيلم است كه به واسطه بازي خوب ويشكا آسايش توانست اولين جايزه سيمرغ را در يك فيلم كمدي كسب كند.