مصرف كالاهای داخلی؛ يكی از شاخصهای اقتصاد مقاومتی
وزير صنعت، معدن و تجارت تصريح كرد:
مصرف كالاهای داخلی؛ يكی از شاخصهای اقتصاد مقاومتی |
گروه اقتصاد: لازم است تصميمسازان و تصميمگيرندگان كلان كشور همچون دولت و مجلس با تدوين قوانين مرتبط و حمايت مناسب از توليدكنندگان و مصرفكنندگان، فضای كشور را برای دستيابی به يكی از شاخصهای اقتصاد مقاومتی كه همان ترويج فرهنگ مصرف كالای داخلی است، رهنمون نمايند.
به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، به نقل از شاتا، مهدی غضنفری، وزير صنعت، معدن و تجارت در پيامی به همايش سراسری مصرف كالاهای ايرانی خاطرنشان كرد: با مصرف كالای داخلی، علاوه بركمك به اقتصاد كشور، زمينه اشتغال پايدار برای جوانان فراهم میشود.
وی با اشاره به اينكه يكی از دستاوردهای اصلاح الگوی مصرفی ، ترويج فرهنگ مصرف كالای داخلی است كه اميدواريم در سال توليد ملی ، حمايت از كار و سرمايه ايرانی به آن دست يابيم، افزود: در سالی كه به نام سال توليد ملی، حمايت از كار و سرمايه ايرانی مزين شده، ۱۰ محور عملياتی را در اولويت كاری خود قرار داد كه دو محور اين فعاليتها به بخش اصلاح الگوی مصرف اختصاص يافت.
بر اساس اين گزارش، در بخش ديگری از پيام وزير صنعت، معدن و تجارت تصريح شده است كه تقويت فرهنگ عمومی جامعه در زمينه مصرف توليدات داخلی و ارتقای فرهنگ رعايت حقوق مصرفكنندگان از مواردی است كه اين وزارتخانه در سال جاری بر آن تاكيد داشته و در راستای فرهنگسازی آن، در سال جاری ايامی همچون روزهای صنعت و معدن، ملی استاندارد، ملی صادرات و حمايت از حقوق مصرفكنندگان را گستردهتر و باشكوهتر از گذشته برگزار كرده و خواهد كرد تا بدين طريق نشان دهد توليدات داخلی به لحاظ استاندارد و كيفيت، توان جايگزينی با محصولات خارجی را دارد.
اين گزارش میافزايد: در بخش ديگری از اين پيام كه به ضرورت توجه به توليد ملی تأكيد شده، آمده است: آنچه مسلم است، اينكه دست كم پنج حوزه سياستگذاری، توليدی، اجتماعی، فرهنگی و علمی در تحقق عنوان اين همايش كه همان مصرف كالای ايرانی است، نقشی اساسی دارد. نخست در حوزه سياستگذاری، لازم است تصميمسازان و تصميمگيرندگان كلان كشور همچون دولت و مجلس با تدوين قوانين مرتبط و حمايت مناسب از توليدكنندگان و مصرفكنندگان، فضای كشور را برای دستيابی به يكی از شاخصهای اقتصاد مقاومتی كه همان ترويج فرهنگ مصرف كالای داخلی است، رهنمون نمايند. در همين راستا همكاری دستگاه هايی كه در مولفههای كلان اقتصادی همچون نرخ ارز و تورم موثرند نيز ضروری خواهد بود چرا كه همكاری آنها، كاهش قيمت تمام شده و كنترل افزايش قيمتها را به گونهای موثر مديريت میكند. بنابراين فضای كسب و كار بايد فضايی مناسب برای توليد باشد.
|
مدیریت:تالارهای دانشگاه،دانشجو
مدیریت سابق تالارهای تلفن همراه
صفحه اختصاصی:
civilica.com/p/98085
اولین مدرسه عشق که تأسیس شد / درس عشق علی و فاطمه تدریس شد
گـل ادم چـو سـرشـتن به کاه ازلــی / اولـین کلمه که آمـوختند علـی بود علـی
سه شنبه 9 آبان 1391 12:30 AM
تشکرات از این پست