0

گزارشي از كارگاه‌هاي جشنواره فيلم كوتاه تهران

 
hasantaleb
hasantaleb
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : شهریور 1387 
تعداد پست ها : 58933
محل سکونت : اصفهان

گزارشي از كارگاه‌هاي جشنواره فيلم كوتاه تهران

كارگاه‌هاي آموزشي جشنواره فيلم كوتاه تهران از پرمخاطب‌ترين بخش‌هاي اين جشنواره در روزهاي برپايي آن بوده است.

 

به گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در اين دوره جشنواره فيلم كوتاه تهران براي اولين بار برپايي پنج كارگاه با حضور سينماگران تدارك ديده شد كه طي دو ساعت و نيم برگزار شد.

 

اولين كارگاه‌ها با موضوع «پروسه توليد جلوه‌هاي بصري» توسط بهرام جوانرودي در روز اول جشنواره آغاز شد.

 

 

 

بهرام جوانرودي

 

اين استاد درباره كارگاه خود نوشت: «نگاهي كوتاه به مراحل توليد جلوه‌ بصري و تشريح تعاملات مربوط به نيروهاي متخصص با زبان ساده به همراه نمونه‌هاي تصويري».

 

در روز دوم جشنواره مهرداد اسكويي‌، كارگاه «سينماي مستند‌، ايد تا پيش نويس فيلمنامه» را برگزار كرد كه اين كارگاه با استقبال بسياري همراه بود.

 

 

 

مهرداد اسكويي

 

او درباره كارگاهش طي يادداشتي كه در كاتولوگ جشنواره منتشر شده نوشته است:«از نظر من كارگاه آموزشي يك فضاي بده بستاني و انتقال دانسته‌ها و تجربيات است بين مدرس و دانشجو كه به طور معمول در طي مدت زماني سه تا شش ماهه به توليد منتج مي‌شود. توليد فيلمنامه يا فيلم مستند. اما در زمان دو تا سه ساعت تنها مي‌توان يك نشست آموزشي داشت كه به دليل كوتاهي زمان متاسفانه قدري يك طرفه است و بيشتر مدرس صحبت خواهد كرد اما تلاشم بر اين است كه در اين زمان كوتاه به موضوع ايده تا پيش نويس فيلمنامه مستند بپردازم كه فكر مي‌كنم براي فيلمسازان مستند مفيد و به درد بخور باشد».

 

 

 

كارگاه روز سوم جشنواره به «ايده تا فيلمنامه» اختصاص داشت كه توسط رسول صدر عاملي برگزار شد كه اين كارگاه با حضور طهماسب صلح‌جو منتقد سينما به صورت سوال و جواب برپا شد.

 

صدرعاملي هم درباره كارگاهش نوشت: «به جهان اطراف خود دقت كنيد. به افكار و خلاقيت‌هاي ذهنمان وفادار باشيم. آنچه را كه شما مي‌نويسيد هيچ كس ديگري نمي‌تواند بنويسد. اهميت‌، طراوت و قصه پذير بودن ايده و موضوع مهم‌تر از تكنيك است از ايده تا فيلمنامه».

 

كارگاه روز گذشته جشنواره به نورپردازي،‌ فيلمبرداري و تصوير برداري اختصاص داشت كه در پي عدم حضور عليرضا زرين‌دست كه مشغول فيلمبرداري بود با حضور مهدي جعفري برگزار شد.

 

 

 

عليرضا زرين دست

 

زرين دست هم درباره كارگاهش نوشته بود:«به منبع نور چقدر بايد اقتدا كرد؟آيا منبع نور مي‌تواند به هنرمند اقتدا كند؟ نورپردازي و سبك‌ها از كجا آمده‌اند؟ نقاشي چقدر منبع نورپردازي و سبك‌ها براي تئاتر و سينما بوده‌اند حافظه‌ي تصويري انسان معاصر چقدر مديون نقاشي‌هاي مانده از قبل از اختراع برق است».

 

آخرين كارگاه جشنواره به تدوين اختصاص دارد كه امروز -شنبه-با حضور حسين زندباف برگزار مي‌شود.

 

او هم اظهار اميدواري كرده «شرايط سالم و گفت وگوي سازنده اتفاق بيفتد».

 

 

 

حسين زندباف

 

انتهاي پيام

 

 

شنبه 15 مهر 1391  9:29 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها