پیش از این مایکروسافت و یاهو قراردادی ۱۰ ساله را برای همکاری در حوزه جستوجو امضا کرده بودند.
موتور جستوجوی یاهو که با کاهش درآمد مواجه شده برای خروج از بحران قصد دارد همکاریهای تبلیغاتی خود را با مایکروسافت گسترش دهد.
بر همین اساس ابتکار عملی موسوم به شبکه یاهو بینگ اجرا خواهد شد تا یاهو بتواند بخشی از درآمد ناشی از تبلیغات در موتور جستوجوی بینگ را به جیب زده و شرایط نابسامان خود را بهبود ببخشد.
تبلیغات سایت بینگ موسوم به Bing Ads جایگزین پلاتفورم تبلیغاتی قبلی مایکروسافت موسوم به adCente شده است.
البته کار هر دو سرویس ارائه خدمات تبلیغاتی به شرکت هایی است که دوست دارند به نحوی در جستوجوگر بینگ حضور داشته باشند.
پیش از این مایکروسافت و یاهو قراردادی ۱۰ ساله را برای همکاری در حوزه جستوجو امضا کرده بودند.
بر اساس توافق دو طرف در سال ۲۰۰۹ موتور جستوجوی بینگ مایکروسافت برای تقویت خدمات جستوجوی یاهو به کار گرفته می شود و یاهو هم مدیریت استراتژی تبلیغات در بخش جستوجوگر دو شرکت را بر عهده می گیرد.
پیش از این یاهو از وقوع مشکلات مالی در اثر این همکاری خبر داده بود و مشخص نیست مریسون میر رییس جدید یاهو علاقه به تداوم این همکاریها داشته باشد.