عباس زارعي مدير تامين برنامه مركز صبا با بيان اين خبر در نشست خبري كه امروز برگزار شد، گفت: از اول آبان ماه با تشكيل شوراي كنداكتور (جدول پخش) متشكل از كارشناسان و روانشناسان رده بندي سني را در پخش انيميشنهاي شبكه پويا اعمال خواهيم كرد.
وي افزود: اين مركز همچنين در مناسبتهاي پيش رو از جمله شهادت امام صادق(ع)، هفته دفاع مقدس، ميلاد امام رضا(ع) و اول مهر و بازگشايي مدارس، انيميشنهاي مختلف متناسب با اين ايام آماده پخش كرده است.
زارعي همچنين درباره فعاليتهاي شبكه پويا در مناسبتهاي خاص خاطرنشان كرد: به دليل اينكه مناسبتها فرصت خوبي براي مخاطبان براي تماشاي تلويزيون است سعي كرديم به مناسبتها نگاه ويژهاي داشته باشيم به همين دليل هم ويژه برنامه «مهربانان» را در ده قسمت ده دقيقهاي با تكنيك عروسكي درباره هر يك از امامان ساختهايم كه در شب شهادت امام صادق(ع) قسمت مربوط به ايشان پخش ميشود.
وي اضافه كرد: به مناسبت هفته دفاع مقدس انيميشن تازه توليد شده «شجاعان 2» پخش ميشود. سري اول اين مجموعه انيميشن تابستان امسال در 13 قسمت از شبكه پويا پخش شد و سري دوم آن در هفته دفاع مقدس در هفت قسمت پخش ميشود.
زارعي افزود: فيلم سينمايي «آقاي مهربان» نيز در شب ولادت امام رضا(ع) و در ساعت 17 از شبكه دو پخش ميشود و همان شب ساعت 20 از شبكه پويا نيز پخش ميشود.
وي با بيان اينكه به مناسبت اول مهر روز بازگشايي مدارس، ساعت پخش برنامههاي شبكه پويا يك ساعت به عقب برميگردد، گفت: همزمان با بازگشايي مدارس ما در بخش ويژهاي كه براي بچهها تدارك ديدهايم، از ساعت 6 و 30 دقيقه صبح حال و هواي نشاط و شادابي را در آنها ايجاد ميكنيم. اين برنامه با عنوان «بچهها مدرسه» آيتمهاي شاد و موزيكهاي مدرسه را پخش ميكند.
مدير تامين صبا همچنين اعلام كرد: 26 برنامه جديد كه از ابتداي سال 91 روي آنتن رفتهاند به آرشيو سپرده شده و به مرور براي پخش به شبكههاي مختلف داده ميشود. همچنين مركز صبا از نظر تامين انيميشن هفت شبكه را حمايت ميكند كه از اين ميان شبكه دو، چهار عنوان برنامه از جمله آرزوي زاغها، پرستاران و راز جنگل شفا را پخش ميكند، شبكه بازار انيميشن حسگر را در 110 قسمت پنج دقيقهاي به روي آنتن ميبرد، آيفيلم، پهلوانان را به جدول پخش خود افزوده و شبكه جامجم نيز چهار عنوان برنامه از صبا روي آنتن ميفرستد. همچنين ما به شبكه تهران چند فيلم انيميشن براي پخش ارائه دادهايم.
وي با ارائه آماري درباره پخش 30 درصدي محصولات ايراني و دريافت روزانه 50 هزار پيامك از مخاطبان ادامه داد: ما در پخش تمامي آثار به ويژه 70 درصد آثار خارجي ويژگيهاي دين، اخلاق، اميد و آگاهي را لحاظ ميكنيم. براي مثال انيميشن باخانمان درباره اميد و گذر از سختيها و رسيدن به روشناييهاست و پسر شجاع به مخاطب كودك اعتماد به نفس ميدهد.
زارعي با بيان اينكه لوگوي جديد شبكه پويا با شروع مدارس روي آنتن خواهد رفت، گفت: اين لوگو طوري طراحي شده كه تمامي نمادهاي انيميشن و كودك را دارد. اين لوگو طي فراخواني تخصصي از بين 150 لوگو انتخاب شده است.
وي در پايان درباره 24 ساعته شدن اين شبكه گفت: سازمان از ما براي هشت ساعتي كه شبكه برنامه پخش نميكند طرح و ايده خواسته است با اين حال اين به معناي پخش برنامه در اين ساعات نيست. همچنين ما هفت ساعت و نيم برنامه توليد ميكنيم كه همين برنامهها با چينشي متفاوت بازپخش ميشود با اين حال تعداد انيميشنها محدود است و ما فعلا تصميم نداريم ساعات پخش شبكه را بيشتر كنيم.