مدیرکل امور اجتماعی استانداری مرکزی گفت: بر اساس یک مطالعه علمی در شهرستان محلات 30 درصد کارکنان دولت به استرس و اضطراب دچار هستند.
غلامرضا فتح آبادی ظهر امروز در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان مرکزی اظهار داشت: داشتن استرس و اضطراب در محیط کار سلامت روحی و جسمی افراد را تهدید میکند که میطلبد افراد بیش از گذشته بر رفتار خود مدیریت استرس داشته باشند.
وی تصریح کرد: به منظور جلوگیری از استرس و اضطراب در محیطهای اداری نیازمند مطالعات آسیبشناسی سلامت در تمامی دستگاههای اجرایی هستیم که باید این مهم هر چه سریعتر اجرایی شود.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری مرکزی با بیان اینکه آییننامه ارتقای سلامت کارکنان دولت در شورای سلامت کشور تصویب شده است، ادامه داد: این آییننامه تاکنون به استان ابلاغ نشده که به محض ابلاغ، دستگاههای اجرایی باید با تامین اعتبار لازم معاینات سلامت کارکنان را انجام دهند.
فتحآبادی ادامه داد: اصلاح محیط فیزیکی کار نظیر شرایط استاندارد نور، صندلی و میز کار، استفاده از وسایل ایمنی و کاهش آلودگی صوتی از مواردی است که در این آییننامه مورد تاکید قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه داشتن استرس موجب شیوع بیماریهایی چون انواع سرطان، بیماریهای قلبی و عروقی و دیابت و دیگر بیماریهای غیر واگیردار میشود، گفت: مدیریت استرس، داشتن برنامه غذایی مناسب و داشتن تحرک از عوامل موثر در جلوگیری از بیماریها است.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری مرکزی گفت: هماکنون 43 درصد مردم ایران اضافه وزن دارند و 39 درصد از مرگ و میرهای کشور ناشی از بیماریهای قلبی و عروقی است.
جواد جواهری مدیر گروه مبارزه با بیماریهای غیر واگیر مرکز بهداشت استان مرکزی نیز گفت: در حال حاضر بیماری دیابت با شیوع پنج درصدی در مناطق روستایی و شیوع هشت درصدی در مناطق شهری یکی از بیماریهای غیر واگیر رو به ازدیاد است.