نخستین سال حضور این شرکت در عرصه بازیها کاملا افسانهای بود: Archon، پینبال، Construction Set و M.U.L.E و همچنین بازی موفق Donkey Kong.
چند سال بعد از آن این شرکت اشتیاق خود را برای عرضه بازیهای بیشتر افزایش داد و به دیگر ناشران نیز پیشنهاد پخش بازی داد و در اواسط دهه 80 بازیهای زیادی را عرضه کرد.
نتیجه در سال 1987، بازی Skate or Die! بود که شباهت زیادی بین بازیهای المپیک تابستانی و بازیهای خیابانی داشت و موفقیت زیادی را کسب کرد و توسط کونامی به کنسول NES نیز برده شد.
در دهه 90 این شرکت تصمیم گرفت بخشی از شركاي کنسول جدید سگا باشد و بهجای پرداخت مجوز به سگا، ترجیح داد کارتریجهای خود را برای بازی تولید کند و بعد از کشمکشی با سگا،به یک قرارداد همکاری رسیدند که درآن الکترونیک آرتز به تولید کارتریجهای عجیب و غریب خود ادامه میداد. و در اینجا بود که این شرکت توانست به موفقیت بزرگی نائل شود.
انتشار مجدد یک بازی و تنها افزودن چند عامل کوچک به بازی باعث شد بارها یک بازی با قیمت کامل به فروش برسد.
پیش از آنکه الکترونیک آرتز به موفقیت چشمگیری دست یابد، ترپ هاوکینز شرکت را ترک کرد و آن را به دستان لری پروبست سپرد که در آن زمان تصمیمي منطقی بهنظر میرسید چرا که هاوکینز بیشتر از آنکه یک شخص تجاری باشد، یک تولیدکننده بازی بود و بعد از گذشت یک دهه، انتظارات وی کمتر برآورده میشد و فشار سهامداران نیز بیشتر میشد.