سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه:
رسانه بازوی اجرایی توسعه فرهنگ وقف است
خبرگزاری فارس: سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: حوزه ارتباطات و رسانه بازوی مهم فکری و اجرایی برای رسیدن به اهداف سازمان اوقاف و امور خیریه، بهرهوری موقوفات و توسعه فرهنگ وقف است.
به گزارش خبرگزاری فارس، حسن ربیعی در اولین نشست شورای سیاستگذاری دومین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی که به میزبانی سازمان اوقاف و امور خیریه و با حضور مدیران روابط عمومی نهادها و سازمانها، اعضای هیئت مدیره انجمن روابط عمومی ایران، اعضای شورای سیاستگذاری، اساتید و پیشکسوتان روابط عمومی و اعضای هیئت علمی دانشگاهها برگزار شد، اظهار داشت: رویکرد جدید سازمان اوقاف در سالهای اخیر این است که نماینده ولی فقیه در این سازمان روابط عمومی را یکی از ارکان مهم توسعه فرهنگ وقف میداند.
وی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم روابط عمومیها و حوزه ارتباطات و رسانه میتواند یک بازوی مهم فکری و اجرایی برای رسیدن به اهداف سازمان اوقاف و امور خیریه، بهرهوری موقوفات و توسعه فرهنگ وقف باشد.
ربیعی افزود: در سه سال گذشته که روابط عمومی سازمان اوقاف به صورت اداره کل درآمد با ارتباطاتی که در حوزه روابط عمومی و رسانهها داشته درسال 90، 1600 وقف جدید در کشور انجام شده است که این نشان میدهد هدفگذاری سازمان اوقاف در بخش روابط عمومی بیدلیل نبوده است.
وی با بیان اینکه روند وقف جدید در کشور در حال گسترش است گفت: این امر نیازمند ظرفیتسازی است که ابتدا باید سازمان از حالت سنتی بودن خارج شود و در این مقوله با راهاندازی سامانه جامع و بهرهگیری از ظرفیت فناوری روز توانستهایم قدری به اهدافمان برسیم.
همچنین در ادامه نشست دکتر مظاهری معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید مفهوم این فرهنگ برای مدیران بالا دستی در سازمانها و نهادها تبیین شود و جا بیفتد که روابط عمومی مزاحم آنها نیست بلکه میتواند به آنها در رسیدن به اهدفشان کمک کند.
معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: اگر سازمانها و نهادها به مفهوم علمی روابط عمومی توجه کنند، وضع روابط عمومیها و اطلاعرسانیها بهتر از این میتواند باشد.
در ادامه این نشست مهدی باقریان دبیر کل کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی با ارائه گزارشی از برگزاری اولین کنگره در کشور مالزی و همچنین آمادگی ایران برای برگزاری دومین کنگره، خاطرنشان کرد: نقاط قوت دین اسلام باید از طریق روابط عمومیها بیان شود و هدف کنگره نیز همین است تا سازمانهایی که در این زمینه کار خوبی انجام دادهاند و توانمندیهای کشور از طریق روابط عمومیها بیان شود.
وی با بیان اینکه در کنگره دوم الگویی جدیدی براساس مبانی دینی و اسلامی در حوزه روابط عمومیها ارائه میشود، گفت: این الگو توسط کمیتههای چندگانه به ویژه کمیته علمی در حال بررسی و کار کارشناسی است.
دبیر کنگره جهانی کارگزاران مسلمان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهای موثر در جهان اسلام علاقمند به ایفای نقش در ارتباطات بینالمللی است، گفت: از سال 83 اولین اجلاس را در حوزه ارتباطات بینالملل با برگزاری اولین کنفرانس ارتباطات بینالمللی شروع کردیم و در مالزی به بحث ارتباطات و جایگاه ویژه آن در توسعه کشور تاکید شد و از همان جا زمینه شکلگیری انجمن جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی فراهم شد.
باقریان ادامه داد: این انجمن با همکاری ایران، مالزی و اندونزی با هدف تقویت تعاملات بینالمللی و استفاده از امکانات و ظرفیتهای کشورهای اسلامی در زمینه روابط عمومی شکل گرفت و انشاءالله دومین کنگره نیز در ایران برگزار خواهد شد.