0

کتب علوم انسانی دبیرستان‌ها در مواجهه با مبانی علوم انسانی سکولار تدوین می‌شود

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

کتب علوم انسانی دبیرستان‌ها در مواجهه با مبانی علوم انسانی سکولار تدوین می‌شود

نسخه چاپيارسال به دوستان
در جلسه شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی عنوان شد
کتب علوم انسانی دبیرستان‌ها در مواجهه با مبانی علوم انسانی سکولار تدوین می‌شود

خبرگزاری فارس: پنجاه و سومین جلسه شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست غلامعلی حدادعادل برگزار شد.

خبرگزاری فارس: کتب علوم انسانی دبیرستان‌ها در مواجهه با مبانی علوم انسانی سکولار تدوین می‌شود

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، پنجاه و سومین جلسه شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست غلامعلی حداد عادل برگزار شد.

در ابتدای این جلسه محمدرضا مخبر دزفولی با اشاره اعتبار تخصیص یافته به طرح‌های کلان ملی در شورای عتف، گفت:‌ شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی در قالب یک طرح کلان ملی، مسئولیت تدوین "سند تحول علوم انسانی" که شامل اهداف،‌ راهکارها و مراحل این تحول است را برعهده گیرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود:‌ دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی آمادگی کامل دارد تا هرگونه پشتیبانی لازم را از این کار به‌عمل آورد.

همچنین حجت‌الاسلام محی‌الدین محمدیان مسئول کارگروه تحول علوم انسانی در آموزش و پرورش گزارشی از روند کار این کارگروه ارائه کرد.

وی در این گزارش با اشاره به مصوبه کارگروه مزبور مبنی بر محوریت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اعضای کارگروه با توجه به این سند، ‌پیشنهادهای خود را برای اجرایی شدن آن در حوزه تحول علوم انسانی ارائه کردند.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود:‌ شناسایی چالش‌های موجود میان دیدگاه اسلامی و سکولار درباره علوم انسانی، ارزیابی محتواهای درسی موجود با شاخص‌های انسان شناسی اسلامی و علوم انسانی مطلوب،‌ تدوین محتوا برای دبیران دروس علوم انسانی درباره انسان شناسی تطبیقی،‌ تبیین رابطه علم و دین و به کارگیری نتایج این تحقیق در برنامه‌های درسی از جمله پیشنهادهای واصله به این کارگروه بود.

در ادامه این جلسه،‌ حداد عادل در جمع‌بندی مباحث طرح شده گفت:‌ کارگروه مربوط به آموزش و پرورش از آنجایی که مسئول آموزش و توزیع علم است با بقیه کارگروه‌ها تفاوت دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با طرح این سوال که توقع شورای تخصصی تحول ارتقا از کارگروه آموزش و پرورش چیست؟، گفت: این کارگروه با راهکارهای عملی برای تشویق دانش‌آموزان نخبه برای ادامه تحصیل در علوم انسانی را تدوین و به شورا ارائه کند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی افزود: ‌تدوین کتب با محتوای مناسب برای رشته علوم انسانی در مقطع دبیرستان در راستای افزایش توان علمی برای مواجهه با مبانی علوم انسانی سکولار در مقاطع بعدی تحصیلی هم از سایر کارهایی است که باید انجام شود.

وی گفت: در این کار باید از تجربه افراد باسابقه و صاحب‌نظر برای تالیف کتب درسی استفاده شود.

در پایان این جلسه حداد عادل با اشاره به ظرفیت‌های اندیشمندان کشور نیز گفت: ما از تمام ظرفیت‌هایی که برای همکاری اعلام آمادگی کنند، ‌استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/

 
 
چهارشنبه 21 تیر 1391  8:48 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها