0

مفهوم انیمیشن در فلش

 
mohamadaminsh
mohamadaminsh
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : دی 1389 
تعداد پست ها : 25772
محل سکونت : خوزستان

مفهوم انیمیشن در فلش

 

مفهوم انیمیشن در فلش واحد دانش و تکنولوژی تبیان زنجان

انیمیشن چیست ؟

یک انیمیشن فلش تشکیل شده است از فریم های مجزایی که هر کدام با قالبی و اندکی تفاوت نسبت به هم می باشد. فریم های اصلی که به عنوان Key Frame شناخته می شوند در قسمت هایی از انیمیشن که تغییراتی رخ می دهد تعریف می شوند. هر فریم اصلی می تواند شامل تعدادی از سمبل ها و تصاویر گرافیکی باشد.

در TimeLine یک خط قرمز وجود دارد که بیانگر وضعیت اجرای فیلم در هر لحظه می باشد. به این خط به اختصار Head می گویند. وقتی شما Head را روی TimeLine حرکت می دهید یا فیلمتان را به نمایش درمی آورید محتویات هر فریم به وسیله شکلی که بر روی صحنه دیده می شود منعکس می گردد و وقتی فیلم با سرعت کافی پخش می شودخطای بصری حرکتی رخ می دهد. در هر فیلم فلش می توان تعیین کرد که در واحد زمان چه تعداد فریم وجود داشته باشد. هرچه تعداد فریم ها بالاتر باشد حرکت در فیلم طبیعی تر و زنده تر به نظر می رسد. برای تعریف تعداد فریم ها در ثانیه ( که بیانگر سرعت اجرای یک فیلم است ) از واحد Frame Per Second ( FPS ) استفاده می شود.

عناصر کلیدی در TimeLine به سه نوع تقسیم میشوند:

1.فریم های اصلی ( Key Frame ) : قاب هایی هستند که محتوای فیلم ، نظیر متن و تصاویر در آن درج می کنند. ( کلید F6 ) 2.فریم های ایستا ( Static Frame ) : به قاب هایی که از خود محتوایی ندارند و نمایش محتویات فریم اصلی قبل را می دهند گفته می شود. ( کلید F5 ) 3.فریم های خالی ( Blank Frame ) : قاب هایی هستند که هیچ چیز نشان نمی دهند و در طول فیلم خالی هستند. ( کلید F7 )

مابین سازی Motion Tween

شما می توانید در فیلم خود عمل مابین سازی یا MotionTween داشته باشید. شما با استفاده از این قابلیت در فیلم خود به ایجاد حرکت های واقعی بپردازید. برای این کار می توانید به منوی Insert رفته و گزینه Create Motion Tween را انتخاب کنید یا به منوی Properties بروید و در قسمتی که که یک لیست باز شونده با عنوان Tweening وجود دارد کلیک کنید. توجه داشته باشید که بین فریم های مورد نظر باید کلیک کنید تا این لیست فعال باشد. یعنی برای ایجاد یک Motion Tween باید دو فریم اصلی داشته باشید. که در آن دو فریم (شی داخل فریم ها ) یک سمبل باشد. با این کار علامت مابین سازی که یک پیکان باشد در بین دو فریم اصلی شما ایجاد می شود.

Motion Guide یا راهنما

شما می توانید برای فایل خود یک راهنما ( Motion Guide ) استفاده کنید که کاربر در Motion Guide می تواند یک خط نامرئی داشته باشد که می تواند با آن مسیر حرکت فریم های اصلی را تعریف کند. برای این منظور شما می توانید به منوی Insert بروید و گزینه Motion Guide را انتخاب نمایید. شما با این کار می بینید که یک لایه با نام Guide بوجود می آید. شما می توانید که در این لایه یک خط راهنما رسم کنید. توجه کنید که در فریم اول باید شکل شما در اول خط رسم شده باشد و در فریم آخر نیز شکل شما باید به انتهای خط راهنما قرار داده شود تا حرکت را بتوانید مشاهده کنید.در ضمن شکل شما باید یک سمبل باشد .

Shape Tween

عملی دیگری که به آن آشنا می شوید مابین سازی یا Shape Tween است این عمل برای تبدیل تدریجی یک شکل به شکل دیگر استفاده می شود. برخلاف مابین سازی حرکت و خطوط راهنما شما نمی توانید از نمادها در مابین سازی اشکال استفاده کنید. در عوض می توانید دو ترسیم را در فریم های اصلی مختلف ایجاد کنید و به مابین سازی شکل را برای تبدیل به شکل دیگر اعمال نمایید. شما با ساخت فریم های اصلی باید در میان آن ها کلیک کنید و در قسمت Tweening در منوی Properties گزینه Shape را انتخاب کنید. یکی از نکات قابل ذکر در مابین سازی اشکال این است که اشکال به گروه تبدیل شده را نمی توانید مورد استفاده قرار داد. دانلود فیلم آموزشی

کار با اصوات

فیلم های فلش می توانند از فایل های صوتی با قاب های Wave ، AlFF و MP3 استفاده کنند. شما باید برای وارد کردن فایل های صوتی از گزینه Import در منوی File استفاده کنید. پس از Import فایل صوتی شما در کتابخانه ظاهر می شود.

اعمال کردن فایل های صوتی به قاب های فیلم کمی پیچیده تر از اعمال صدای کوتاه به یک قاب می باشد. با قرار دادن فایل صوتی در یک فریم اصلی می توانید آن را به فیلم نسبت دهید. اگر بخواهید زمان پخش یک فایل صوتی را طولانی تر کنید می توانید آن را در حلقه تکرار قرار دهید تا به طور خودکار ، تکرار شود. برای تکرار یک فایل صوتی باید آن را در TimeLine انتخاب کنید. و سپس به منوی properties بروید و در قسمت Loops یک عدد بزرگتر از یک را وارد کنید. فلش به شما امکان می دهد که حجم صدای هر مجرای صوتی را تنظیم کنید. از این نه تنها می توانید بر فایل های صوتی موجود در فیلم نظارت داشته باید که ارتباط بین دو بلندگو را در سیستم صوتی نیز می توانید هماهنگ کنید. برای همزمان کردن فایل های صوتی با قاب های فیلم ، باید از لیست بازشونده Sync واقع در Properties استفاده کنید.

کریمی که جهان پاینده دارد               تواند حجتی را زنده دارد

 

دانلود پروژه و کارآموزی و کارافرینی

یک شنبه 14 خرداد 1391  3:22 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها