واحد دانش و تکنولوژی تبیان زنجان
همین سه سال پیش بود که مایکروسافت به یاهو اظهار علاقه کرد و در پایان مشخص شد مثل اینکه چندان عاشق و دلباخته نیست که بتواند به وصال برسد. اما به نظر می رسد این شرکت قصد دارد بار دیگر شانس خود را در این میدان بیازماید. و این بار هنوز جواب سربالایی از یاهو نشنیده است
به گزارش نیویورک تایمز ، مایکروسافت به تازگی یک موافقت نامه رازداری و عدم افشای اسرار را امضا کرده است که به این شرکت اجازه می دهد نگاه دقیق تر و نزدیک تری به اسناد مالی یاهو داشته باشد. یاهو به تازگی دنبال یک پدرخوانده جدید است و هر شرکتی که برای این کار اظهار علاقه کند، باید موافقت نامه ای را امضا کند، تا اجازه دیدن برخی اسناد و مدارک یاهو را داشته باشد. اما با امضای این موافقت نامه حق ندارد درباره این اسناد با هیچ شرکت یا گروه و شخص دیگری صحبت کند. شاید هیج معامله بزرگی در کار نباشد! زیرا شنیده می شود که مایکروسافت قبل از امضای این موافقت نامه با رقبا و شرکای بالقوه دخیل در این هماورد صحبت کرده و پیشنهادات خود را به آنها ارائه کرده است.
هم اکنون مایکروسافت و یاهو مشارکت پر سودی با هم دارند: یاهو تبلیغاتش را مجاور نتایج موتور جستجوی بینگ مایکروسافت می فروشد. سرمایه گذاری در یاهو نه تنها این داد و ستد را زنده نگه داشته، بلکه به مایکروسافت اجازه می دهند که پرش بلندی به تبلیغات درون فضای موتور جستجو داشته باشد. مایکروسافت سالها است که چشم به دلارهای تبلیغات گوگلی دارد و مالکیت یاهو می تواند بخش دیگری از مهمات لازم برای پیروزی بر گوگل را در اختیار این شرکت بگذارد.
به نظر شما در صورت تصاحب یاهو توسط مایکروسافت، شاهد چه تغییراتی در دنیای اینترنت و موتورهای جستجو خواهیم بود؟