0

تغيير سياست حريم خصوصي گوگل

 
mohamadaminsh
mohamadaminsh
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : دی 1389 
تعداد پست ها : 25772
محل سکونت : خوزستان

تغيير سياست حريم خصوصي گوگل

 

تغيير سياست حريم خصوصي گوگل واحد دانش و تکنولوژی تبیان زنجان

گوگل ابزار کوچک و رایگانی بود که می‌توانست وب را به محل مفیدتری تبدیل کند و بعد تبدیل شد به سیستمی بزرگ متشکل از جیمیل، داکس، یوتیوب، گوگل‌پلاس و نرم‌افزاری برای قدرت دادن به تلفن همراه. حالا گوگل می‌خواهد تمام این ابزارها را که به شبکه‌ای بزرگ و پرآشوب تبدیل شده‌است، کنار هم بیاورد. با آن‌که گوگل معتقد است این کار باعث سودرسانی به مشتریان می‌شود، واضح است که هدف اصلی گوگل، توجه بیشتر به تبلیغ‌دهندگان است.

گوگل هفته گذشته اعلام کرد که از 70 مدخل سیاست‌های حریم خصوصی، 60‌تای آنها به یک نسخه واحد تبدیل خواهد شد و این یعنی یک کاربر گوگل بعد از ورود به این سیستم، در تمام بخش‌ها حریم یکسانی خواهد داشت (بجز گوگل والت، سیستم پول الکترونیک گوگل که تحت سرویس‌های تجاری گوگل است و نمی‌تواند به این مجموعه اضافه شود).

حرکت بزرگی از سوی گوگل انجام شده است. گوگل در تلاش بود تا تجربه استفاده از مولفه‌های مختلف سرویس‌هایش در تمام سیستم به حالتی یکپارچه در بیاید و داده‌ای از این تجربه تولید کند که بزرگ‌ترین پایگاه مدیریت و بهره‌برداری از عملکردهای آدمی در طول تاریخ باشد.

لری پیج، مدیرعامل گوگل معتقد است با یکی کردن بسترهای گوگل، به یک جور شیوه زندگی با عنوان G-Life خواهیم رسید که مشابه با آنچه فیس‌بوک و اپل تولید کرده‌اند، خواهد بود و بازاریاب‌ها می‌توانند با درک بهتری مخاطب خود را انتخاب کنند.

کریس کاپلند، مدیرعامل موسسه Group M معتقد است: «وقتی با مقررات اپل موافقت می‌کنید، در حقیقت قانون نانوشته‌ای را تایید می‌کنید که شما اطلاعات خود را به اشتراک می‌گذارید و در عوض فلان امکان خاص را استفاده خواهید کرد. به نظر من، گوگل نیز چنين قراردادی را با کاربران خود بسته است. مساله اینجاست که گوگل این قرارداد را بعد از استفاده از سرویس می‌بندد.»

گوگل در محاسبه و پیش‌بینی عملکرد کاربران در وب بی‌همتاست. اما از آنجا که هیچ وقت از کسی نخواسته است بی‌دلیل عضو این مجموعه شود، اطلاعات شخصی 800میلیون کاربری را که فعلا در اختیار فیس‌بوک است، ندارد.

گوگل هم‌اکنون باجمع آوری اطلاعات از پروفایل کاربران شخصی، می‌تواند جنسیت، علاقه‌مندی‌ها و شغل آنها را حدس بزند. هر چند دقت این عمل هنوز بالا نیست و گوگل شاید به همین علت سرویس پلاس را راه‌اندازی کرده است، هر چند گوگل پلاس هیچ‌گاه به اندازه فیس‌بوک مطرح نشد، اما هم‌اکنون 90 میلیون مشتری دارد و اطلاعاتی را که گوگل در اختیار ندارد، به این شیوه به دست می‌آورد.

اندازه گوگل آنقدر زیاد است که نگرانی مجلس نمایندگان آمریکا را برانگیخت و 8 نفر از گروه دو حزبی با ارسال نامه‌ای به آقای پیج، از نگرانی‌ها و دغدغه‌های خود درباره چگونگی استخراج داده‌های کاربران، حق انتخاب کاربران و شیوه محافظت از کودکان و نوجوانان در فضای وب گفته‌اند.

آلما ویتن، مدیر حریم خصوصی محصولات و مهندسی گوگل در پست بلاگی نوشت: «به‌طور خلاصه ما در طول کل سیستم با یک کاربر طرف خواهیم بود که تجربه‌ای ساده‌تر و جذاب‌تر خواهد بود.»

کریمی که جهان پاینده دارد               تواند حجتی را زنده دارد

 

دانلود پروژه و کارآموزی و کارافرینی

پنج شنبه 4 خرداد 1391  3:18 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها