اسدالله اسدی گرمارودی صبح امروز در جمع فرهنگیان شهرستان تنکابن به تحولات مثبت در آموزش و پرورش در سالهای اخیر که در آن تغییر ساختار برخی کتب درسی و میزان تعطیلات نیز قرار دارد اشاره کرد و افزود: اجرای این برنامه در روند آموزش و پرورش اثر بخش بوده است.
این مسئول با اشاره به تدوین نقشه جامع علمی کشور که در آن معلم به عنوان پژوهشگر و استاد تعریف شده است از تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کشور خبر داد و از آن به عنوان دستاوردی بزرگ یاد کرد.
وی شغل معلمی را بر طبق بررسیهای انجام شده در نظر عموم یکی از سه شغل محبوب و مورد احترام عنوان کرد و اظهار داشت: جامعه بدون دانش و فرزانگی قطعاً به دستاوردی نخواهد رسید و این امر نشانگر اهمیت و حساسیت این حرفه و نقش اساسی معلمین در رشد و توسعه جوامع بشری است.
اسدی ادامه داد: در وزارت آموزش و پرورش برای ارتقای سطح رضایتمندی معلمان اقداماتی صورت گرفته و اقداماتی نیز در دست اجراست زیرا کار در این عرصه به دلیل مشتقات و حساسیتی که دارد برابر با کار 15 دستگاه دیگر اداری است و این مسئله میطلبد تا سایر دستگاهها که آموزش و پرورش به عنوان مولد نیروی آنها در حال فعالیت است تعامل بیشتری با این وزارتخانه داشته باشند و همه دستگاههای اداری و اجرایی باید برای توسعه این وزارتخانه هزینه کنند که این مسئله اولین فصل در تعریف حاکمیت از نظام آموزشی کشور است.
رئیس مرکز نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش در ادامه تصریح کرد: وزیر آموزش و پرورش در پی تحقق مطالبات به حق قشر فرهنگی طی هفت جلسه در مجمع تشخیص مصلحت حضور یافته است که در این جریان نظام تعلیم و تربیت بطور کامل تعریف شده و از آن به عنوان مولد سرمایههای انسانی کشور یاد شده است.
اسدی خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش تلاش میکند تا مرحله به مرحله موانع و چالشهای موجود در سیستم آموزش و پرورش را برطرف کند.
وی با تقدیر از تلاشها و زحمات معلمان گرامی و فرهنگیان گفت: امروز از قریب یک میلیون نیروی انسانی که در وزارت آموزش و پرورش شاغل هستند بیش از 90 درصد آنها دارای تحصیلات عالیه و تکمیلی هستند و میانگین سابقه کاری آنها نیز بین 17 تا 5/17 سال است.