کوروش پرند در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»، با اشاره به عملکرد سازمان آموزش فنی وحرفهای در سال جهاد اقتصادی گفت: در راستای ایجاد تحول در نظام آموزش مهارتی کشور سال گذشته نظام آموزش مهارت و فناوری در کشور طراحی، تصویب و ابلاغ شد.
رئیس سازمان آموزش فنی وحرفهای کشور افزود: در این راستا کمیتهای توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با حضور جمعی از خبرگان توسط این سازمان و دانشگاه جامع علمی و کاربردی تشکیل شد که حاصل کار این کمیته تحت عنوان نظام آموزش مهارت و فناوری پس از بررسی و ممیزی نخبگان به تصویب هیأت دولت رسید و به دستگاههای اجرایی ذیربط ابلاغ شد.
وی با بیان مأموریتهای نظام آموزش مهارت و فناوری کشور گفت: پس از ابلاغ این نظام سازمان آموزش فنی و حرفهای به منظور استقرار آن اقداماتی را به صورت عملیاتی انجام داد.
پرند توسعه کمی و کیفی آموزشهای مهارت و فناوری مبتنی بر پژوهشهای کاربردی و آمایش سرزمین را از جمله اقدامات انجام شده دانست و خاطرنشان کرد: تدوین و ابلاغ سند راهبردی مهارت و فناوری با 8 راهبرد و 27 سیاست و بیش از 250برنامه، بهره برداری از 55 پروژه عمرانی آموزشی در کشور و انجام گسترده تعمیرات از دیگر برنامههای انجام شده است.
به گفته معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهسازی و تجهیز مراکز آموزش فنی و حرفهای و همچنین تقاضا محور نمودن آموزشها با بهره گیری از ظرفیت بخشهای مختلف از طریق عقد تفاهم نامه همکاری از جمله با سازمان بهینه سازی مصرف سوخت، کمیساریای عالی سازمان ملل درخصوص آموزش اتباع خارجی، شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی پالایش و پخش ایران، آموزش و پرورش استثنایی، شرکت خودرو سازی سایپا، شرکت ایران خودرو، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، قوه قضائیه، خانه صنعت و معدن و سازمان فناوری اطلاعات، در راستای مأموریت توسعه کمی و کیفی آموزشهای مهارت و فناوری مبتنی بر پژوهشهای کاربردی و آمایش سرزمین و بهره گیری از ظرفیت بخش های مختلف کشور انجام شده است.
پرند افزود: در راستای همین مأموریتِ نظام آموزش مهارت و فناوری کشور این سازمان تدوین و بازنگری بیش از 1700 عنوان استاندارد شغل و شایستگی در بخشهای مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات، راه اندازی آزمایشی سیستم RFID برای شناسایی، رهگیری و حراست از تجهیزات آموزشی مراکز، انجام مطالعات لازم برای اعتبار سنجی مراکز آموزشی دولتی و خصوصی را انجام داده است.
رئیس سازمان آموزش فنیوحرفهای تاکید کرد: انجام مطالعات لازم برای استقرار الگوی ارتقای مربیان سازمان به منظور افزایش کیفیت و اثربخشی آموزش ها و اجرای شیوه های الکترونیکی اطلاع رسانی و ثبت نام دورههای آموزشی و اجرای الکترونیکی فرآیند آزمون های ادواری سنجش مهارت نیز در عملکرد کاری سال گذشته سازمان بوده است.