به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا» به نقل از روابط عمومی شرکت ساختمان و تأسیسات راهآهن، کامران سعیدیکیا، اظهار داشت: با اعلام برندگی شرکت مهندسی ساختمان و تاسیسات راهآهن (بالاست) در مناقصات بازسازی و نوسازی خطوط ریلی محورهای جنوب و کرمان با مجموع 140 کیلومتر، این شرکت وارد عرصه جدیدی از صنعت حمل و نقل ریلی شد.
وی با اشاره به اجرای موفق روسازی 105 کیلومتر از محورهای راهآهن غرب کشور (اراک – ملایر) توسط شرکت ساختمان و تأسیسات راهآهن، اضافه کرد: مدت اجرای پروژه بازسازی و نوسازی خطوط ریلی محورهای جنوب و کرمان کمتر از 2 سال و اعتبار مورد نیاز جهت اجرای این دو پروژه مجموعاً 14 میلیون یورو به شکل ارزی و 510 میلیارد به شکل ریالی است.
وی عنوان کرد: هدف گذاری مناسبی توسط این شرکت جهت ورود به پروژههای ریلی همسو با برنامه افق سال 1404 و همچنین بازسازی و نوسازی خطوط ریلی موجود طی برنامههای شرکت راهآهن صورت گرفته است.
سعیدیکیا تصریح کرد: شرکت در مناقصات اخیر موجبات اخذ 50 درصد پروژههای بازسازی ونوسازی راهآهن در سال جاری را برای "بالاست" به همراه داشته است.
وی خاطرنشان کرد: ادامه اجرای پروژههای مذکور شرکت، نیازمند تجهیز و تکمیل ناوگان ماشین آلات تخصصی روسازی ریلی است تا بتوانیم با توان بیشتر در پروژههای آتی کشور اقدام کنیم.
بنابراین گزارش شرکت مهندسی ساختمان و تأسیسات راهآهن پس از برگزاری مناقصهای در بهمن ماه سال گذشته، هماکنون برنده پروژه بازسازی و نوسازی 60 کیلومتر راهآهن جنوب با حجم سرمایه گذاری شش میلیون و 45 هزار و 511 یورو در بخش ارزی و در بخش ریالی به مبلغ 217 میلیارد و 711 میلیون و 928 هزار و 369 ریال شده است.
در عین حال بازسازی و نوسازی خط راه آهن کرمان به طول 80 کیلومتر نیز از دیگر پروژههای شرکت راهآهن بوده که اجرای آن به شرکت بالاست واگذار شده است.
حجم سرمایهگذاری این پروژه در بخش ارزی بیش از 8 میلیون و 60 هزار و 960 یورو و در بخش ریالی نیز به مبلغ 289 میلیارد و 799 میلیون و 899 هزار و 725 ریال است.
بنابراین گزارش 33 درصد سهام شرکت بالاست (ساختمان و تأسیسات راهآهن) قبلاً واگذار شده است و کماکان 67 درصد سهام این شرکت در اختیار راهآهن جمهوری اسلامی ایران است؛ 5 درصد سهام ترجیحی شرکت ساختمان و تأسیسات راهآهن به کارکنان این شرکت واگذار شده است