به گزارش راسخون به نقل از gsmaria سال گذشته نخستین سالی بود كه كاربران موبایل در سراسر دنیا هزینه بیشتری را صرف محتوای موبایل ، سرویس ها و نرم افزارهای آن نمودند و این مبلغ به بیش از 100 بیلیون دلار رسید.
جدیدترین بررسی های انجام شده توسط Strategy Analytics نشان می دهد كه كاربران مبلغ هزینه شده در محتوای موبایل را با 13.4 درصد افزایش از 121.8 بیلیون دلار در 2011 به 138.2 بیلیون دلار در 2012 می رسانند. این در حالی است كه انتظار می رود تبلیغات هزینه شده در موبایل با دوبرابر افزایش از 6.3 بیلیون دلار به 11.6 بیلیون برسد و افزایش 17 درصدی در 2011 را نشان می دهد.
از طرفی دیگر كاربرد ویدئوی موبایل بطور شگفت آوری در حال افزایش است بطوریكه در سال 2011 حدود 108 بیلیون ویدئو در گوشی های موبایل مشاهده شد و پیش بینی می شود در 2012 به 280 بیلیون برسد. علیرغم اینكه این بخش 23.8 درصد رشد درآمد داشته است فقط 2.4 درصد معادل 3.6 بیلیون دلار كل درآمدهای محتوای موبایل در 2012 محسوب می شود. Strategy Analytics پیش بینی می كند كه درآمد مربوط به محتوای شبكه های اجتماعی ، نرم افزارها و سرویس های آنها با 16.1 درصد افزایش به 17.6 بیلیون دلار برسد كه 11.8 درصد كل درآمدهای محتوای موبایل می باشد.