فرهنگ حماسه - حماسه
فرزند شهید محمد حسن شریف قنوتی گفت: عکس و آثار مادی و ظاهری شهداء برای آن است که ما راه را گم نکنیم.
به گزارش سرويس فرهنگ حماسه ايسنا، محمد مسعود شریف قنوتی در گفتوگويي افزود: ایستادن رو به کعبه در نماز هم یک نماد است و برای این است که مسیر و امتداد حرکت به سوی خدا را گم نکنیم.
وی در بیان عامل تاثیرگزار بر روی زائر مقتل و مزار شهداء گفت: تاثیر گزاری به هیچ وجه به راوی برنمیگردد. قدرت و جذبه دیگری درکار است که حتی خود راوی را هدایت و جذب میکند. مثلا وقتی وارد حرم امام رضا(ع)می شوید آیا این در و دیوار است که شما راجذب می کند یا حضور معنوی امام؟ بقیع هم آثار و جذبه مادی ندارد اما کشش و معنویت خاص خود را دارد. شهداء هم پیرو همان ائمه بوده و از سرچشمه آن بزرگواران بهره میبرند. آن چه روی افراد اثر میگذارد نفوذ معنوی خود شهداست و ارتباط معنوی که زائر با شهداء برقرار میکند. هرچه ظرف بزرگتر و ظرفیت دریافت بشتر باشد، این ارتباط بیشتر و مؤثرتر است.
این راوی دفاع مقدس تصریح کرد: البته حضور آثار مادی و ظاهری شهداء مثل کلاه و لباس و اسلحه در مناطق تاثیرگزار است اما این آثار قابل فناست و آنچه ماندگار است آثار معنوی بوده و آن عبارت از تداوم راه پرافتخار شهید است.
شریف قنوتی ادامه داد: در قیام امام حسین (ع)، روحیه مبارزه طلبی ، ظلم ستیزی و مبارزه با طاغوت، ترویج احکام الهی و امربه معروف و نهی ازمنکر باقی ماند که این خود از آثار معنوی قیام و حرکت سیدالشهداء (ع) است.
وی گفت: شهید یک عمر زندگی و مبارزه و تلاش را جمع کرده و در زمان شهادت، شدت علاقه و خواستهاش را مطرح میکند و میگويد امام را تنها نگذارید.
فرزند شهید شریف قنوتی همچنين اظهار كرد: آنچه باعث ایجاد کشش و معنویت می شود آثار معنوی و ماندگار شهداست که سبب پویایی جامعه و ادامه راه آنان می گردد.