0

در ايام نوروز مصرف سبزي ها را فراموش نكنيد

 
qodrat
qodrat
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : بهمن 1389 
تعداد پست ها : 12046
محل سکونت : تهران

در ايام نوروز مصرف سبزي ها را فراموش نكنيد

 

 

معمولا درايام نوروز و در هنگام سفر هاي نوروزي مصرف سبزي ها كه از گروه هاي غذاي اصلي هستند ، كمتر مي شود.

سرپرست دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت در گفت وگو با خبرنگار وب دا ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت:‌ سبزی ها به علت داشتن ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها، و فیبرها نقش مهمی در پیشگیری و درمان انواع سرطان ها، بیماری های قلبی عروقی، سکته مغزی، پوکی استخوان، دیابت نوع 2 و چاقی دارند.

دكتر زهرا عبداللهي افزود: سبزي ها به دليل داشتن فيبر باعث افزایش حرکات روده می شوند و بدین ترتیب از یبوست جلوگیری كرده همچنين فیبرها با کاهش فشار درون روده ، از بیماري هايي چون هموروئید و دیورتیکولوز جلوگیری می کنند.

وي با اشاره به اين كه میوه ها و سبزی ها نقش محافظتی مهمی در ابتلا به سرطان کولون و رکتوم دارند،‌ تصريح كرد:‌ در ايام نوروز مصرف غذاهاي چرب و سرخ شده معمولا درميهماني ها مصرف مي شوند كه با مصرف سبزي ها و سالاد  ميزان جذب چربي غذا كاهش پيدا مي كند.

به گفته وي املاح معدني مانند كلسيم ، منيزيوم ، فسفر ، آهن ، روي  و سلنيوم از جمله مواد معدنی بسیار ارزشمندی است كه در سبزیجات یافت می ‌شوند و تأثیر زيادي بر سلامت افراد دارند.

سرپرست دفتر بهبود تغذيه جامعه تصريح كرد:‌ درطول سفر هاي نوروزي كه معمولا سبزي وسالاد سالم ممكن است در دسترس نباشد مي توان از گوجه فرنگي و خيار دركنار غذاها استفاده كرد.

وي به هموطنان توصيه كرد: در ايام نوروز براي جلوگيري از افزايش وزن و چاقي مصرف روزانه 4-3 واحد از گروه سبزي ها را فراموش نكنند زيرا مي توانند از ابتلا به انواع بيماري ها جلوگيري كنند.

پنج شنبه 3 فروردین 1391  9:22 AM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها