0

بهائيت از نگاه پژوهش هاي دانشجويي

 
ahmadfeiz
ahmadfeiz
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 20214
محل سکونت : تهران

بهائيت از نگاه پژوهش هاي دانشجويي

به عنوان نمونه اي از همكاري بين فراماسونري و بهائيت مي توان به سفر سالهاي 1911 تا 1913 عباس افندي (عبدالبها) به اروپا و آمريكا اشاره كرد كه به عنوان نقطه عطف در تاريخ اين فرقه از آن ياد مي شود. در طول اين سفر كوشش مي شد تا «اين پيغمبر نوظهور شرقي» را به عنوان نماد پيدايش مذهب جديد انساني و آرمان فراماسونري معرفي كنند. بررسي جريان اين سفر و مجامعي كه عباس افندي (عبدالبها) در آن حضور مي يافت، ثابت مي كند كه كارگردان اصلي اين نمايش «انجمن جهاني تئوسوفيستي» يكي از محافل عالي فراماسونري غرب بود. او به ويژه در آمريكا در مجامع متعدد فراماسونري حضور يافت و سخنراني كرد. (10)
2-خدمات اسرائيل به بهائيت و اهداف اسرائيل
اسرائيل پس از اطمينان از نفوذ گسترده بهائيت در اركان رژيم پهلوي و به منظور بهره برداري سياسي، اطلاعاتي و اقتصادي بيشتر از آنها، در كشورهاي جهاني و به ويژه ايران، بهائيت را به صورت آشكار به عنوان يك مذهب به رسميت شناخت.
اسرائيل امكانات ويژه اي در اختيار فرضه ضاله قرار مي دهد كه شوقي در پيام آوريل 1954 (1333) گوشه اي از آن را برشمرد. از جمله اينكه، دولت اسرائيل شعبه هاي محافل ملي بهائيان بعضي كشورها (نظير انگليس و ايران و كانادا) در فلسطين اشغالي را نيز به رسميت شناخت تا امكان فعاليت مستقل داشته باشند. وي سپس مطالبي را بيان داشت كه نشانگر آن است كه شايد رژيم صهيونيستي براي هيچ گروه ديگري اين قدر اهتمام نداشته و اين از ارزش و اهميت بهائيت براي آنان حكايت دارد: «با رئيس جمهور اسرائيل و نخست وزير و 5تن از وزراي كابينه و همچنين رئيس پارلمان آن كشور تماس و ارتباط حاصل گرديد و در نتيجه اداره مخصوصي به نام اداره بهائي در وزارت اديان تاسيس گرديد و وزير اديان بيانات رسمي در پارلمان ايراد [كرد] و جنبه بين المللي امر و اهميت مركز جهاني بهائي را تصريح نمود و در اثر اين جريانات، رئيس جمهور اسرائيل مصمم گرديد در اوايل عيد رضوان رسما مقام مقدس اعلي را زيارت نمايد.» (11)
به تدريج نتايج ملاقات هاي سياسي، جنبه هاي ملموس و عيني خود را نشان داد. يكي از نزديكان شوقي پس از ذكر حمايت هاي حاكم انگليسي فلسطين از بهائيان به عنايات صهيونيست ها اشاره كرده مي گويد: «الان هم دولت اسرائيل همان روش را اتخاذ نموده و دستور رسمي داده شده استه كه از كليه عوارض و مالياتها معاف باشند.»
البته دامنه حمايت ها تنها بدينجا محدود نمي شد، بلكه معافيت از ماليات، «بعدا شامل بيت مبارك حضرت عبدالبهاء و مسافرخانه شرقي و غربي نيز گرديد... عقدنامه بهائي به رسميت شناخته شد، وزارت اديان، قصر مزرعه را تسليم نمود و وزارت معارف اسرائيل، ايام متبركه بهائي را به رسميت شناخت.»(12)
در يكي از اسناد ساواك در اين باره چنين آمده است:
«اسرائيل مذهب بهائي ها را به عنوان يك مذهب رسمي در سال 1974 به رسميت شناخته است. دولت اسرائيل با اجراي برنامه تحبيب از افراد مزبور مي كوشد از اقليت فوق الذكر در ساير كشورهاي جهان به ويژه ايران بهره برداري سياسي- اطلاعاتي و اقتصادي بنمايد.» (13)
بعد از مرگ شوقي افندي در سال 1957 م، در ظاهر يك گروه 9نفري، موسوم به بيت العدل، كه مركز آن در حيفاي فلسطين اشغالي است، مسووليت اداره بهاييان را برعهده گرفته است.
مي توان به تركيب اعضاي اولين بيت العدل اعظم بهائيان كه سياستگذاري بهائيان جهان را به عهده دارد اشاره كرد از ميان نه نفر اعضاي آن تنها يك نفر ايراني ديده مي شود كه او هم يك يهودي به نام لطف ا... حكيم است.(14)
با اينكه طي سه دهه اخير صهيونيزم رابطه خود با بهائيت را تكذيب مي كند ولي اين حرف ها دروغي بيش نيست چون ماهيت و ارتباط اين دو فرقه گمراه كننده بر همگان آشكار شده است.
جمله اي از روحيه ماكسول همسر امريكايي شوقي افندي و از رهبران بهائيت اشاره كرد كه خود گوياي همه چيز است: «سرنوشت و آينده اسرائيل و بهائيگري چون حلقه هاي يك زنجير به هم پيوسته است.»(15)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) يحيي نوري، خاتميت پيامبر اسلام، صص 62-63
(2) دانشنامه جهان اسلام، ج4، ص734، مقاله محمود صدري
(3) همان، ص 743: از جمله تعليمات باب كه مورد سوءاستفاده ميرزا حسين علي قرار گرفت، بشارت به ظهور موعودي بود با عنوان «من يظهره الله» يعني كسي كه خدا او را آشكار خواهد نمود.
(4) شوقي افندي، قرن بديع، ج3، ص 299
(5) مكاتيب، ج3، ص347
(6) بهرام افراسيابي، تاريخ جامع بهائيت، انتشارات سخن، صفحه 569 تا 571
(7) توقيعات مباركه، شوقي افندي، تهران موسسه ملي مطبوعات امري، بديع 125، ص 290
(8) تاريخ قيام 15 خرداد به روايت اسناد، مركز اسناد انقلاب اسلامي، جواد منصوري، چاپ اول.
(9) همان.
(10) عبدالله شهبازي، نظريه توطئه، صعود سلطنت پهلوي و تاريخنگاري جديد در ايران، صفحات 69 تا 74
(11) مجله اخبار امري، مرداد- شهريور 1333 ارگان بهائيت ايران. صفحات 4-5
(12) سالنامه جوانان بهائي ايران، ج 3 (108-109 بديع) ص 130
(13) عليرضا زهيري، «عوامل موثر در شكل گيري رفتار سياسي ايران در قبال اسرائيل»، فصلنامه علمي، تخصصي انقلاب اسلامي، پيش شماره اول. پيشنهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها، سال اول، زمستان. 1377ص.159.
(14) بهرام افراسيابي، تاريخ جامع بهائيت، فصل «شوقي افندي جانشين عبدالبها»
(15) مجله اخبار امري، ارگان بهائيت ايران، دي ماه 1340، صفحه 60

پیامبر (ص): صبر اگر به بیقراری رسید دعا مستجاب می شود.

عزیز ما قرنهاست که چشم انتظار به ما دارد!

یک شنبه 27 شهریور 1390  3:06 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها