مديركل دفتر مهندسي و قابليت پرواز سازمان هواپيمايي از تشويق ايرلاين ها براي خريد و ورود هواپيماهاي ايرباس و بوئينگ خبر داد و گفت: از اين پس هواپيماهاي قديمي و MD وارد ناوگان نخواهند شد.
مصطفي حقيقت جو درگفت وگو با فارس اظهار داشت: ايران هم اكنون جزو كشورهاي توسعه يافته است و بايد در صنعت حمل و نقل هوايي نيز بر مبناي توسعه يافتگي گام بردارد.
مديركل دفتر مهندسي و قابليت پرواز سازمان هواپيمايي با تأكيد بر اينكه تصميمات اتخاذ شده در سازمان هواپيمايي كشوري تخصصي و مهندسي است گفت: سازمان هواپيمايي كشوري براي تصميم گيري در مورد ورود هواپيما به كشور، شاخص هاي متفاوت دارد و سازمان هواپيمايي تأييدات لازم را از نظر قابليت پروازي آن وسيله پرنده در داخل كشور، انجام مي دهد.
وي ضمن تأكيد بر اينكه براساس مقررات مي توان تا سن خاصي هواپيما را پذيرش كرد، ادامه داد: هم اكنون تمامي برنامه هاي سازمان بر اين مبنا استوار شده است كه هواپيماي نوين و به روز وارد كشور شود.
وي افزود: ايرلاين هاي مختلف از اين پس تشويق شده اند كه براي خريد و ورود هواپيما به كشور به سمت هواپيماهاي جديد ساخت شركت هاي ايرباس و بوئينگ روي آورند.
مديركل دفتر مهندسي و قابليت پرواز سازمان هواپيمايي تصريح كرد: البته رويكرد توجه به هواپيماهاي داراي سن پايين، دلالت بر آن ندارد كه هواپيماهايي كه از قبل در ناوگان هوايي كشور وجود دارد، ناايمن هستند اما ما مي خواهيم صنعت هواپيمايي كشور رو به جلو گام بردارد.
مديركل دفتر مهندسي و قابليت پرواز سازمان هواپيمايي كشوري ادامه داد: هم اكنون MD از نظر سازمان هواپيمايي كشوري در شرايط هواپيماهاي مدرن قرار ندارد.
حقيقت جو خاطرنشان كرد: طبيعتاً هر زماني كه ايمني هر وسيله پرنده اي به خطر بيفتد، سازمان هواپيمايي بدون كوچك ترين كم كاري آن را كنار مي گذارد و اين دلالت بر آن ندارد كه چون هواپيما به كشور وارد شده است بايد تا جايي كه مي توان از آن خدمات گرفت.
وي با اشاره به اينكه MD مشكل تعمير و نگهداري و پشتيباني كارخانه اي دارد، ادامه داد: همخواني بين خدمات تعمير و نگهداري و آموزش با تعداد MDهايي كه به كشور وارد مي شود وجود ندارد از اين رو نمي خواهيم نيروي تعمير و نگهداري صرف چنين هواپيماهايي شود.