حالا میریم سر قسمتی که بیشتر از هر چیز حوصله میطلبه و تجربه. و اون هم چیزی نیست جز اضافه کردن Detail.
من با این روش دیتیل دادن رو خیلی دوست دارم چون خیالت از همه چیز راحت شده و میتونی تمام حواست رو روی دیتیل کار جمع کنی.
هر چه به این قسمت نزدیکتر میشویم باید حساستر بشویم و آرام تر کار کنیم و تا جائی که میشود احساسات را در قسمت طراحی تمام کنیم چرا که احساسات یکباره بروز میکنند و احتیاج به این دارند که یکباره پیاده سازی شوند پس در اینجا مخربند.
در بعضی مواقع زیاد درگیرجزئیات شدن باعث میشود که کلیت را از دست بدهیم مثل اینجا که من فک غول را بزرگتر از حد کردم و احساس میشود که سر اون بالا اومده در حالی که در ابتدای کار پائین تر به نظر میامد.
اینجا یک مقدار فک کاراکتر را کوچک کردم و در سایه فرو بردم تا سر پائین تر به نظر بیاید.
حالا تقریبا کل کار راف شده و کثیفیها گرفته شده. برای شبیه سازیه رگه های نور وآتش ابتدا در یک لایه جدید شروع به کشیدن رگه های اصلی کردم.
![[تصویر: wol_error.gif]](http://www.parsianforum.com/images/statusicon/wol_error.gif)
این تصویر 28% کوچکتر شده است و به اندازه (600x425) تغییر یافته است . برای مشاهده تصویر در سایز اصلی یعنی اندازه (827x585) کلیک کنید . برای نمایش عکس در پنجره جدید روی تصویر کلیک کنید .
بعد از کشیدن رگه های اصلی رگه های ریزتر را هم کشیدم و overlay کردم تا با سایههای بدن غول مچ شود.
فقط اشتباهم این بود که داخل چشم قول را رنگ کردم که بعدن با بازدید کاراکتر اصلی متوجه شدم که باید تاریک شود.
حالا نوبت قدرت بخشیدن به منابع نوری هست.
با استفاده ازdodge tool وred channelدراون قسمتهائی از کاراکتر که لازم بود نور ایجاد کردم.
و همینطور یکcolor correction کلی تا به نتیجه دلخواه نزدیکتر بشم.
![[تصویر: wol_error.gif]](http://www.parsianforum.com/images/statusicon/wol_error.gif)
این تصویر 28% کوچکتر شده است و به اندازه (600x425) تغییر یافته است . برای مشاهده تصویر در سایز اصلی یعنی اندازه (827x585) کلیک کنید . برای نمایش عکس در پنجره جدید روی تصویر کلیک کنید .
در اینجا با درست کردن لایههای جدید و استفاده از brush tool ، blur و smudge tool میتونیم شعله آتش رو شبیه سازی کنیم.
برای در آوردن این قبیل افکتها بهترین کار دیدن عکسهای طبیعی و دقت در آنهاست تا بتوانیم با ابزاری که در دست داریم به بهترین نحو آنها را شبیه سازی کنیم .
دود رو هم دقیقا مثل آتش میتونیم با brush blur و smudge شبیه سازی کنیم.
البته در رنگهائی که در سایه یا روشنی قرار گرفتند باید خیلی دقت کنیم.
Finalizes
حساسیت هر چه بیشتر در این مرحله به زحمتی که روی کار کشیده شده ارزش میدهد.
۱:دو دست علی بابا به پشت حرکت کرده پس پوست چرمی لباسش میتونه تحت تاثیر قرار بگیره این از جمله جزئیاتیه که در آخر کار میتونیم بهش زیاد فکر کنیم و پیاده سازیش کنیم.
۲:rim light که توسط غول روی علی بابا ایجاد شده به مچ شدن اون با فضا بسیار کمک میکنه پس بهش شدت بخشیدم.
۳:احساس میکردم که در foreground چیزی نداریم که عمق را در تصویر بیشتر کند پس از مه یا دودی که در فضا ایجاد شده کمک گرفتم و آن را جلو تر آوردم تا کاملا قسمتی از علی بابا را ماسکه کند.
۴:دودههائی که توسط غول ایجاد شده کمک زیادی به داینامیک فضا میکند.
با استفاده از scatteringآنها را در لایه جدید ایجاد کردم و به آنها عمق دادم.
۵:هیچ گاه نباید از اینکه زحمتهای قبلیمان زیر مه یا گردوخاک یا آتش پنهان میشود ناراحت باشیم چیزی که اهمیّت داره اینه که تصویر سازیه خوبی داشته باشیم
۶:من از هر ابزاری که دستم بهش برسه برای ادیت استفاده میکنم و در اینجا هم از ---------- liquefy برای ترمیم حجم سرشانهٔ علی بابا استفاده کردم.
[/font]
این تصویر 28% کوچکتر شده است و به اندازه (600x425) تغییر یافته است . برای مشاهده تصویر در سایز اصلی یعنی اندازه (827x585) کلیک کنید . برای نمایش عکس در پنجره جدید روی تصویر کلیک کنید .
در نهایت color correction و *****هائی مثل sharpen
[font=tahoma]
این تصویر 28% کوچکتر شده است و به اندازه (600x425) تغییر یافته است . برای مشاهده تصویر در سایز اصلی یعنی اندازه (827x585) کلیک کنید . برای نمایش عکس در پنجره جدید روی تصویر کلیک کنید .
امیدوارم مفید بوده باشد.