0

اگر به دنبال کاهش وزن هستيد، اين مطلب را بخوانيد

 
mmk2625
mmk2625
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : شهریور 1387 
تعداد پست ها : 1071
محل سکونت : اصفهان

اگر به دنبال کاهش وزن هستيد، اين مطلب را بخوانيد

مصرف غذاهاي طبيعي که لذيذ، مغذي و سير کننده و داراي کربوهيدرات کم باشد کم کردن وزن و کنترل وزن اضافه را آسان تر مي کند. به گزارش «MSN»، براي کاهش وزن بايد به طور منظم اين ۶ نوع غذاي طبيعي را به رژيم غذايي روزانه خود اضافه کنيد.

۱ - فلفل دلمه اي قرمز؛ ارزش فلفل قرمز نسبت به فلفل سبز قابل مقايسه نيست و نسبت به فلفل سبز ۸ برابر ويتامين A،۳ برابر ويتامين C و ۴ برابر کاروتنوئيد (از جمله ليکوپن که از سرطان پروستات جلوگيري مي کند) بيشتر دارد. فلفل تند و شيرين هر دو حاوي ماده اي است که پس از مصرف دماي بدن را افزايش مي دهد و در نتيجه به سوختن کالري کمک مي کند.

۲ - آوا کادو: اين ميوه نقش سبزي را نيز ايفا مي کند و منبع ديگر اسيدهاي چرب غير اشباع(MUFAS) و اسيد اولئيک که کلسترول را کاهش مي دهد، فولات و ويتامين E است به هنگام خريد آوا کادوي سبز متمايل به سياه با پوست زبر را انتخاب کنيد.

۳ - روغن زيتون خالص؛ سرشار از MUFASاست کلسترول مضر را کاهش و کلسترول مفيد را افزايش مي دهد.

تحقيقاتي که در سال ۲۰۰۷ انجام گرفته نشان مي دهد، اين روغن در کاهش چربي شکم(که با بيماري قلبي و ديابت نوع ۲ ارتباط دارد) موثر است.

۴ - بادام؛ بادام و يا مغزهاي خوراکي حاوي پروتئين، چربي هاي سالم و فيبر ترکيب عالي براي ايجاد احساس سيري است، بنابراين با مصرف آن ها کمتر دچار گرسنگي مي شويد. بررسي ها نشان مي دهد، خوردن بادام ميزان کلسترول و خطر ناراحتي قلبي را کاهش مي دهد.

تحقيقاتي که در سال ۲۰۰۳ انجام گرفته نشان مي دهد افرادي که از اضافه وزن رنج مي برند و بادام مصرف مي کنند نسبت به افرادي که اين دانه خوراکي را مصرف نمي کنند، با کاهش وزن بيشتري روبه رو هستند، کارشناسان مصرف روزي ۵۶ گرم بادام و مغزهاي خوراکي را توصيه مي کنند.

۵ - بروکلي؛ اين گياه حاوي ريز مغزي هايي است که ضد سرطان و سرشار از فيبر است بنابراين به طور طبيعي در کنترل وزن موثر است. اين گياه داراي ميزان کمي کربوهيدرات و کالري و غني از ويتامين C، A، پتاسيم، کلسيم و اسيد فوليک مي باشد.

۶ - ساردين: غني از پروتئين اشباع کننده و اسيدهاي چربي امگا ۳ مفيد براي سلامت قلب است. پروتئين و چربي با هم در ايجاد سيري موثر است و نوسان قندخون را به حداقل مي رساند و در نتيجه موفقيت برنامه رژيم کاهش وزن را بيشتر مي کند.

  

عمریست از حضور او جا ماندیم

در غربت سرد خویش تنها ماندیم

او منتظر است تا که ما بر گردیم

ماییم که در غیبت  کبری ماندیم

 

چهارشنبه 23 تیر 1389  11:50 AM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها