0

یوگا، علم خوب زیستن

 
amindadaadad
amindadaadad
کاربر طلایی3
تاریخ عضویت : دی 1389 
تعداد پست ها : 3567
محل سکونت : سیستان و بلوچستان

یوگا، علم خوب زیستن


یوگا، علم خوب زیستنروزبه روز برتعداد آدم هایی كه دچار آشفتگی ذهنی و روحی هستند، افزوده می شود. اگر به اطراف مان نگاه كنیم كمتر كسی را شاد می بینیم. اغلب آدم ها غمگین، ناراحت و دچار پریشان فكری هستند. اعصاب ها چنان خرد است كه با كوچكترین حرفی سر یكدیگر داد و فریاد راه می اندازند. واقعاً دلیل این همه آشفتگی روحی چیست؟ استرس شغلی، نگرانی های مالی و عدم دسترسی به آرامش از مهمترین دلایلی است كه باعث ناهنجاری های روانی در افراد می شود.
بهترین راهی كه بتوان از شر ناملایمات روحی- روانی خلاص شد چیست؟ داروهای آرام بخش شاید برای مدت كوتاه پریشان حالی ما را بهبود بخشند ولی برای چیره شدن بر استرس و مشكلات زندگی بد نیست تنها یك ساعت در شبانه روز را به خودمان اختصاص دهیم.
تغییر خط مشی زندگی به وسیله تمرینات یوگا یكی از روش های درمانی است كه در سال های اخیر به ویژه در كلینیك های روان درمانی اروپا بسیار توصیه می شود.
یوگا، آن طور كه شما فكر می كنید انجام یك سری حركات و ژست های عجیب و غریب نیست. هاتا یوگا، سلسله تمریناتی است برای قسمت های مختلف بدن كه به صورت كشش های ملایم، توقف برگشت از حركت به همراه تنفس های عمیق و آرام و تمركز فكر انجام می گیرد. این حركات به ماهیچه ها، ستون فقرات و اندام وضعیت كاملاً مطلوب و متعادلی می بخشد. با انجام حركات كششی یوگا و رهایی فیزیكی و تمرینات تنفسی منبع بسیار وسیعی از انرژی در وجود شما ذخیره می شود. این انرژی كمك می كند تا با تمام بیماری های روحی- جسمی مقابله كنید.
تكنیك های یوگا همان طور كه از نامش پیدا است با ارتباط بین بدن فیزیكی، ذهن و روان باعث آرامش فكر و درك حقیقت از طرق آگاه شدن برخویش می شود (یوگا در زبان سانسكریت به معنای اتحاد و وحدت روح و جسم است.)
یوگا شامل ۳ بخش است؛ تمرین، تنفس و مدیتیشن كه با حفظ سلامت عمومی بدن، عصبانیت، افسردگی، تنش ها و استرس های روزانه را كاهش می دهد.تمرینات تنفسی بهترین ابزار مقابله با استرس و هیجان هستند. تكنیك های تنفس این امكان را به شما می دهد كه با اراده و قدرت به اثرات زیان بار استرس در خود غلبه كنید.
تمرینات یوگا باعث می شود تا تضادهای شخصیتی خود را شناسایی كرده و آنها را از خود دور كنید. موقعیت هایی را كه باعث استرس و پریشان فكری می شود جست وجو كرده و با انجام یكسری تكنیك های آرام سازی و تنفس آنها فشارهای عصبی را از ذهن تان بیرون كنید. فراموش نباید كرد همه سرنوشت ما را افكار و احساسات درونی ما می سازد. اگر اعصاب و روان شما سالم باشد بدن و ذهن شما در مقابل ناراحتی ها واكنش نرمال نشان می دهد. اما اگر اعصاب و هورمون های شما به هم بریزد، زمینه برای هرگونه اضطراب، نگرانی و تشویش و افسردگی نیز فراهم می شود. گرچه برای رفع این مسائل یك مشاوره پزشكی خوب هم كارساز است ولی یوگا به شما می آموزد كه چگونه با غلبه بر تضادهای درونی و بیرونی، جسم و ذهن خود را از عناصری كه باعث آشفتگی ذهنی می شود، پاك كنید. شاید مسخره بیاید كه با وجود مشغله های فراوان گوشه ای بنشینید، چشمانتان را ببندید و تصویری زیبا و دلنشین از ساحل دریا را مجسم كنید. اما این تمرین، ریلكسیشن، گوشه ای از حركات یوگا است.
فكرتان را متمركز می كند تا بین جسم و روحتان تعادل برقرار كنید. اساس و پایه دسترسی به سلامت جسمی و روحی در یوگا ایجاد تعادل است. تعادل بین ذهن و روان كه از طریق آساناهای مختلف به طور منظم و یكنواخت حاصل می شود.

بهاره مهرنژاد

** دارالولایه **

درباره امضاء

دوشنبه 24 مرداد 1390  9:16 AM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها