0

چگونه در منزل ورزش كنيم ؟

 
samsam
samsam
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : بهمن 1387 
تعداد پست ها : 50672
محل سکونت : یزد

چگونه در منزل ورزش كنيم ؟

ورزش را در ابتدا با حركاتي مانند چرخاندن سر و گردن يا دست ها آغاز كنيد زيرا اين ورزش هاي حركاتي هستند كه بر روي تمام بدن شما تاثير مستقيمي را مي گذارند و شادي و سر زندگي شما را در طول روز تامين مي كنند .

ورزش را در ابتدا با حركاتي مانند چرخاندن سر و گردن يا دست ها آغاز كنيد زيرا اين ورزش هاي حركاتي هستند كه بر روي تمام بدن شما تاثير مستقيمي را مي گذارند و شادي و سر زندگي شما را در طول روز تامين مي كنند .ورزش هاي مداوم و متناوب تنها بر روي اين موضوع تاكيد دارند كه شما بايد حركات ورزشي را به طور متناوب و بدون وقفه انجام دهيد حتي اگر زمان اين كار 10 دقيقه باشد.و هر ورزشي را كه مي خواهيد انجام دهيد بايد كامل انجام دهيد و بعد به سراغ حركت ورزشي ديگري برويد.

براي اينكه نتيجه ي بيشتري از ورزش هايتان بگيريد بايد در هر روز بر يك ناحيه بدن تان تمركز كنيد و اين حركات را انجام دهيد اما قبل از اين كه حركات اختصاصي مربوط به هر روزتان را انجام دهيد به شما توصيه مي كنيم يك حركات كلي مانند چرخاندن مچ دست و مچ و قوزك پاهايتان،يا چرخاندن سر و بازوها را آغاز كنيد و بعد به اين حركات احتصاصي بپردازيد.
بعد از مدتي كه اين حركات را به طور مداوم انجام دهيد شايد باورتان نشود اما متوجه مي شويد كه چربي هاي بدنتان شروع به از بين رفتن مي كنند و از دست چربي هاي اضافي بدنتان راحت مي شويد و اگر براي هميشه اين كار را انجام دهيد متوجه مي شويد كه چربي هاي بدنتان به عضله تبديل خواهند شد.حتي اگر به اين موضوع علاقه مند شديد و مي خواهيد تاثيرات ورزش تان را هر چه سريعتر مشاهده كنيد به شما توصيه هايي داريم :

* شما مي توانيد يك بطري را از آب پر كنيد و از آن به عنوان هالتر/ دمبل استفاده كنيد و هر روز صبح با اين حركات مي توانيد چربي هاي اضافي بازوهاي تان را كه ممكن است شل شده باشند و باعث آزار شما شوند را با اين كار ساده تبديل به عضله كنيد.

* از يك چوب دستي استفاده كنيد.ممكن است بسياري از افراد يك چوب دستي را در منزل نداشته باشند شما مي توانيد از لوله جارو برقي براي اين كار استفاده كنيد و اين لوله ي بلند را به مدت 10 دقيقه از جارو برقي تان جدا كرده و بعد متصل نمايد يا اين كه از يك عصا براي اين كار استفاده نماييد.اين چوب دستي را بر روي پشت خود قرار دهيد و آن را بالا و پايين كنيد تا چربي هاي موجود در پشت شما از بين بروند يا اين كه از اين چوب براي حركات دراز و نشست استفاده كنيد،اين چوب را بر روي جلوي خود قرار دهيد و از آن به عنوان يك وسيله ي كمكي براي بالا آمدن استفاده كنيد،در اين صورت افرادي كه قادر به انجام حركات دراز و نشست نيستند با سهولت بيشتري مي توانند اين كار را انجام دهند .

* شما مي تواتيد از يك كش يا نخي كه حالت كش سان داشته باشد استفاده كنيد و يك سر اين كش را در يك دست خود و سر ديگر را در دست ديگر خود بگيريد و آنها را به هم دور يا نزديك كنيد با كمك اين حركت باز بر روي عضله هاي پشت بازوي خود كار مي كنيد و باعث مي شود افرادي كه داراي بازوهاي بزرگي هستند با اين كار به از بين رفتن بازوهاي شان كمك شاياني مي شود .

* حركاتي را كه بر روي عضلات دست،پا،سر،گردن، خود انجام دهيد با احتياط كامل انجام دهيد و مواظب باشيد كه اين حركات آسيبي را به اين نواحي از بدن شما وارد نسازد زيرا اين اعضا بسيار حساس هستند و با كوچكترين ضربه اي آسيب مي بينند .

* شما در يك يا دو ماه اول اين حركات را هر روز و به مدت 10 دقيقه مي توانيد انجام دهيد اما بعد از اين مدت شما مي توانيد اين زمان را از 10 دقيقه به 30 دقيقه افزايش دهيد.زيرا بعد از گذشت يك يا دو ماه بدن شما آمادگي بيشتري را براي افزايش زمان ورزش كردن دارد و با مشكل جدي مواجه نخواهيد شد اما باز هم متذكر مي شويم كه بر روي يك سري از اعضاي خاصي كه تاكيد شد حساسيت بيشتري داشته باشيد .
اين موضوع كه شما هر روز 10 دقيقه را به ورزش كردن اختصاص دهيد بسيار بهتر از اين موضوع مي باشد كه شما يك ساعت اما هفته اي يك يا دو بار ورزش كنيد .

* مكاني را كه براي ورزش كردن انتخاب مي كنيد بايد محيطي باشد كه كاملا آزاد باشد و شما حين ورزش كردن نگران اين موضوع نباشيد كه دستتان يا پاي شما حين انجام حركات ورزشي به گلدان يا ميز نخورد و دغدغه ي خاطر داشته باشيد .اگر هنگام حركات ورزش متوجه شديد كه در ناحيه هايي مانند كمر،گردن،سر دچار عارضه شده ايد بهتر است ورزش را متوفق كنيد زيرا اين موضوع نشانه اي است كه شما اين حركت ورزشي كه مربوط به اين ناحيه ميباشد را درست انجام نداده ايد به همين دليل در اين ناحيه احساس درد و ناراحتي مي كنيد .


* موضوع ديگري كه فوق العاده اهميت دارد نحوه ي صحيح دم و بازدم شما در حين ورزش كردن مي باشد شما بايد به درستي و صحيح تنفس خود را كنترل كنيد و بدانيد كه چه زماني بايد دم و يا چه زماني بازدم را انجام دهيد زيرا در غير اين صورت در حين انجام حركات ورزشي با كمبود اكسيژن مواجه مي شويد .


* اگر در فصل تابستان هستيد بهتر است كولر و وسيله ي تهويه ي منزل تان را در حين حركات ورزشي خاموش نگه داريد و فقط پنجره هاي منزل تان را باز كنيد تا هواي اتاق در حين ورزش جابه جا شود،زيرا شما در حين انجام حركات ورزشي دچار تعريق مي شويد و اگر كولر يا هر وسيله ي تهويه ي ديگري روشن باشد باعث مي شود كه دچار درد عضلاني يا سرماخوردگي شويد.

* در آخر نكته اي كه توصيه مي شود براي اين كه انگيزه بيشتري براي ورزش كردن در منزل داشته باشيد توصيه مي شود هنگامي كه مي خواهيد حركات ورزشي را آغاز كنيد بهتر است موزيكي در سالن يا اتاقي كه در حال ورزش كردن هستيد پخش شود زيرا در اين صورت حركات ورزشي را با شوق بيشتري انجام مي دهيد

چهار راه برای رسیدن به آرامش:
1.نگاه کردن به عقب و تشکر از خدا  2.نگاه کردن به جلو و اعتماد به خدا  3.نگاه کردن به اطراف و خدمت به خدا  4.نگاه کردن به درون و پیدا کردن خدا

پل ارتباطی : samsamdragon@gmail.com

تالارهای تحت مدیریت :

مطالب عمومی کامپیوتراخبار و تکنولوژی های جدیدسیستم های عاملنرم افزارسخت افزارشبکه

 

دوشنبه 14 تیر 1389  7:59 PM
تشکرات از این پست
ayesh1344
ayesh1344
کاربر طلایی2
تاریخ عضویت : اردیبهشت 1389 
تعداد پست ها : 5083
محل سکونت : خوزستان
سه شنبه 15 تیر 1389  5:39 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها