0

نشست علمی آداب و هنر عشق ورزیدن در اندیشه حضرت زهرا (س) در دانشگاه آزاد اسلامی اراک

 
ararar
ararar
کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 1369
محل سکونت : آذربایجان غربی

نشست علمی آداب و هنر عشق ورزیدن در اندیشه حضرت زهرا (س) در دانشگاه آزاد اسلامی اراک

 

آنا: به مناسبت ایام فاطمیه نشست علمی آداب و هنر عشق ورزیدن در اندیشه زهرا(س) در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار شد که در این نشست معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اراک، خانم صفاتی، رییس دانشگاه پیام نور استان مرکزی و دانشگاه پیام نور فرمهین، اساتید، دانشجویان و کارکنان و مسؤولان دانشگاه حضور داشتند.
به گزارش آنا، محمدرحیم بیرقی، معاون فرهنگی دانشگاه ایام فاطمیه و هفته معلم را گرامی داشت و به همه شرکت‌کنندگان این نشست خوش‌آمد گفت.
سپس خانم صفاتی، مجتهده عالم تشیع، سخنرانی خود را در خصوص آداب و هنر عشق ورزیدن در اندیشه زهرا(س) آغاز کرد و گفت: سخن گفتن در خصوص حضرت زهرا(س) که آن هم در عالی ترین درجه فنا فی‌الله معنا پیدا می کند کار ساده‌ای نیست. در رسیدن به قله عشق باید سر به آستان عبودیت سایید. اگر می‌خواهیم به فضای اندیشه زهرا (س) برسیم باید اول به عبودیت و بندگی بیندیشیم. پیامبر دختران دیگری هم داشت، اما چیزی که باعث شد فاطمه(س) به اوج برسد و فاطمه، فاطمه شود، اوج خلوص ایشان بود. اگر چیزی سر راه انسان قرار گیرد که مانع بندگی او شود به همان اندازه از مرام و تفکر بندگی فاصله می‌گیرد.
وی افزود: چیزی که انسان را با داشتن ماهیت از موجودات جدا می کند، حس استقلال‌طلبی و خودبینی است. اندیشه سردمداران قدرت جهانی که می خواهند بر همه حکومت کنند، از همین حس بر می‌آید و با همین حس است که فکر می کنند واقعیت همانی است که می گویند و حجابی به وجود می‌آید. حجابی که خودش را از خدا می گیرد و نمی دانند قدرت اصلی از آن خداست. بشر در طول زندگی دنبال یافته‌هایی است و انسان تربیت‌نشده تا به چیزی برسد گمان می‌کند واقعیت همان است؛ اما بزرگان دین ما این گونه نبودند و هرچه پیش می ‌رفتند می‌گفتند ما احساس پوچی می‌کنیم. برتری جویی و استکبار دارای کبر است و انسان به اختیار خود استکبار شیطانی در خود جا می دهد و همین حس منبع فساد است و خمیرمایه انحرافات خودبینی است.
صفاتی در ادامه اظهار داشت: تمام نقاط زندگی حضرت فاطمه نکته‌های گفتنی دارد، وجود پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) شبیه قرآن است. فهم حقیقت وجود آنان را باید در برابر خدا زانو بزن تا بتوانی درک کنی. خداوند فهم رسیدن را تعلیم داد و فاطمه (س) این فهم را درک کرد و به آن رسید و همین طور که پدرش به فهمِ رسیدن رسید که پیامبر شد. اگر می خواهی یک پرواز خوب اوج گیرد باید از تمام ابرها و اوهام و خیالات بالا زد که عشق به فاطمه(س) همین است که سرّ حضرت زهرا(س) در بندگی اش بود. فاطمه زهرا(س) الگویی برای همه است و تنها برای زنان الگو نیست و منحصر به زمان و مکان معینی نیست همان طور که بندگی در تمام مکان ها و زمان هاست و برای همیشه بدان نیازمندیم. فاطمه زهرا(س) از رهگذر بندگی گذر کرد و فاطمه(س) را تنها پیامبر(ص) و علی (ع) می شناختند. حضرت فاطمه(س) همه چیز حتی سختی‌ها را در رحمت می دید. زندگی فاطمه زهرا(س) شفاف و ماندنی است و عنصر زمان و مکان در او تغییر ایجاد نمی کند و تمام احتیاجات بشر در تمام طول زندگی سیاسی، فرهنگی و اجتماعی اش کهنه شدنی نیست و نمی توانیم بگوییم عزت در زندگی کهنه شدنی است و معنویت، محبت و مبارزه با استکبار کهنه شدنی است.
صفاتی در پایان افزود: اندیشه حضرت زهرا(س) فهمیدنی است و باید فهمید تا بتوانیم در زندگی به کار ببریم و از خداوند هم بخواهیم که این نشست آثار به یاد ماندنی داشته باشد.
 

13:11:34 1390/02/31

 

شنبه 31 اردیبهشت 1390  3:21 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها