0

نگاه از زاويه‌اي ديگر

 
samsam
samsam
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : بهمن 1387 
تعداد پست ها : 50672
محل سکونت : یزد

نگاه از زاويه‌اي ديگر

وحيد صفايي

Warhammer 40000 يکي از پرطرفدارترين مجموعه بازي‌هاي استراتژيک رايانه در جهان است.

تمام 7 نسخه قبلي اين بازي تا به امروز، بازي‌هايي در سبک استراتژيک به‌شمار مي‌آمده‌اند ولي اينک Relic Entertainment صاحب عنوان و سازنده بازي‌هاي اين مجموعه قصد دارد، نسخه آتي اين بازي را متحول کرده و يک بازي کاملا نقش‌آفريني در اين مجموعه ارائه کند. اين نسخه جديد Warhammer 40000: Space Marine نام دارد.

در تمام نسخه‌هاي قبلي اين مجموعه، کيفيت مبارزه‌ها در اختيار بازيکن نبودند. در اين بازي‌‌ها، بازيکن تنها فرمانده بالا به پايين بازي بود و به صدور دستورات کفايت مي‌کرد. اين همان چيزي است که در بازي‌هاي ديگر Relic Entertainment مانند Company Of Hero به‌کار گرفته شد؛ به همين دليل Space Marine نوعي ساختارشکني در بازي‌هاي Relic محسوب مي‌شود.

Space Marine يک زاويه ديد سوم‌شخص شوتر را در اختيار بازيکن قرار مي‌دهد در حالي‌که اين بازي، يک شوتر سوم‌شخص خالص نيست؛ در واقع اين بازي يک بازي نقش‌آفريني اکشن محسوب مي‌شود که تيراندازي کاراکتر اصلي بازي، تنها بخشي از گيم‌پلي آن‌‌را تشکيل مي‌دهد.

يک فرمانده Space Marine قهرمان بازي است.

مانند نسخه‌هاي ديگر اين مجموعه، فرمانده‌، توانايي‌هاي بيشتري نسبت به ديگر اعضاي تيم دارد، علاوه بر اين‌که اين توانايي‌ها افزايش نيز خواهند يافت.

در نسخه Space Marine کاراکتر اصلي مي‌تواند با استفاده از انواع اسلحه‌هاي گرم و يا شمشيرها و تبرهاي باستاني که قدرت فراواني دارند مبارزه کند.

علاوه بر اين، کاراکتر اصلي بازي، قدرت‌هايي ذاتي دارد که براي جنگ از آن‌ها بهره مي‌گيرد.

اسلحه‌هاي بازي تنوع بسياري دارند اما در اين بازي، مهمات براي اسلحه، موضوعيت پيدا کرده است. بازيکن نمي‌تواند تمام‌وقت و بي‌وقفه تيراندازي کند و بسياري از اوقات مجبور است از سلاح‌هاي سرد استفاده کند.

قدرت‌هاي ديگر کاراکتر اصلي بازي، 2 شکل دارند.

دسته اول، قدرت‌هايي هستند که در بازه‌هاي زماني خاص قابل استفاده مي‌باشند. به‌عنوان مثال، بازيکن مي‌تواند سرعت زمان را کند کرده و در زماني اندک، چند دشمن را از پاي درآورد.

هر بار که از اين قدرت استفاده مي‌کنيد، بايد صبر کنيد تا اين توانايي دوباره آماده استفاده شود.

بخشي از توانايي‌ها نيز با کشتن دشمنان فعال مي‌شوند.

يک نوار انرژي در واسط بازي قرار داده شده است که با کشتن دشمنان پر مي‌شود. با پر شدن اين نوار مي‌توانيد از توانايي‌هاي مخرب ديگري مانند انفجار‌هاي ناگهاني و يا پرتاب کردن دشمنان از اطراف خود استفاده کنيد.

همه اين گيم‌پلي و البته بدون هيچ سيستم کاورگيري، شباهت زيادي به بازي Gears Of War دارد. البته سازندگان بازي به الهام گرفتن از اين بازي معترف هستند.

اين بازي با موتور گرافيکي Phoenix Engine ساخته مي‌شود که پيش از اين در هيچ بازي ديگري به کار گرفته نشده است.

مهم‌ترين ويژگي اين موتور گرافيکي، قابليت پشتيباني هم‌زمان از 2 کنسول Xbox 360 ،PS3 و رايانه است.

در آغاز ساخت اين بازي قرار بود Space Marine فقط براي کنسول‌ها طراحي شود اما با توجه به اين‌که تا به امروز، تمام نسخه‌هاي قبلي در رايانه اجرا شده‌اند، اين احتمال وجود داشت که اين بازي با شکست رو‌به‌رو شود و در نتيجه، سيستم‌عامل ويندوز نيز به جمع ميزبانان اين بازي افزوده شد.

زمان تخميني عرضه اين بازي، ربع دوم سال 2011 يعني يکي از 2 ماه آتي ميلادي خواهد بود.

چهار راه برای رسیدن به آرامش:
1.نگاه کردن به عقب و تشکر از خدا  2.نگاه کردن به جلو و اعتماد به خدا  3.نگاه کردن به اطراف و خدمت به خدا  4.نگاه کردن به درون و پیدا کردن خدا

پل ارتباطی : samsamdragon@gmail.com

تالارهای تحت مدیریت :

مطالب عمومی کامپیوتراخبار و تکنولوژی های جدیدسیستم های عاملنرم افزارسخت افزارشبکه

 

شنبه 17 اردیبهشت 1390  9:22 AM
تشکرات از این پست
alino1367
alino1367
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : آبان 1389 
تعداد پست ها : 890
محل سکونت : اصفهان

پاسخ به:نگاه از زاويه‌اي ديگر

تشکر ممنون ازشما 

راسخونی

سه شنبه 10 خرداد 1390  5:33 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها