به گزارش ايرنا از وزارت بازرگاني، 'حميد صافدل' از برنامهريزيهاي گسترده براي همكاريهاي تجاري با مصر خبر داد و افزود: پس از تحولات رخ داده در كشور مصر، نگاهها به بازار اين كشور براي توسعه همكاريهاي تجاري و بازرگاني به ويژه در حوزه بخش خصوصي، معطوف شده است.
وي با اشاره به اينكه در حوزه صدور كالا، خدمات فني و مهندسي و گردشگري برنامههاي گستردهاي با اين كشور در دستور كار داريم، گفت: مقدمات برگزاري نشست بررسي مطالعات و فرصتهاي بازاريابي مصر در دستور كار قرار دارد. بر اين اساس بزودي همايشي تحت عنوان «شناخت فرصتهاي تجاري و همكاريهاي اقتصادي و بازرگاني با كشور مصر» در سازمان توسعه تجارت برگزار ميشود.
معاون وزير بازرگاني با بيان اينكه مصر از بازارهاي جديد تجاري ايران محسوب ميشود، تصريح كرد: با توجه به شرايط جديد، فضايي براي توسعه همكاريها با مصر شكل گرفته است. با توجه به تعريف هدفگذاريهاي جديد براي حضور در بازار مصر، ميتوان گفت كه اين كشور از اين پس در صدر اولويت بازارهاي هدف تجاري ايران در منطقه آفريقا قرار ميگيرد.
اقتصام**3917** 1574
انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) / کد خبر 30367042