به گزارش ايرنا از روابط عمومي شركت ملي صنايع مس ايران 'محمد جواد شيخ' با بيان اينكه محصولات صنعت مس ايران از نظر كيفي در بازار جهاني بيرقيب است گفت: ميزان صادرات اين شركت در سال 89 بيش از 338 هزارتن و به ارزش يك ميليارد و 313 ميليون دلار بود كه از نظر ارزش نسبت به سال 88، افزايش بيش از 7 درصدي را نشان ميدهد.
وي اين رقم را بالاترين ميزان صادرات يك شركت غيرنفتي و پتروشيمي در كشور اعلام كرد و افزود: فيليپين، آفريقاي جنوبي، هندوستان، امارات متحده عربي، ايتاليا، تركيه، هلند، چين و كشورهاي آسياي ميانه عمدهترين مشتريان محصولات صنايع مس ايران هستند.
شيخ با بيان اينكه سياست اصلي شركت ملي صنايع مس ايران، حمايت از توليد داخلي است، اظهار كرد: فروش داخلي انواع محصولات صنعت مس ايران در سال گذشته به بيش از 321 هزار تن و به ارزش حدود 14 هزار ميليارد ريال رسيد كه نسبت به سال 88 افزايش 29 درصدي در تناژ و 50 درصدي در ارزش ريالي را نشان ميدهد.
به گفته معاون مالي و اقتصادي شركت ملي صنايع مس ايران، در سال گذشته 62 هزار و 180 تن مفتول و اسلب مسي و 80 هزار و 140 تن مس كاتدي در بازار داخلي عرضه شد كه نشان دهنده تامين كامل نياز واقعي صنايع توليدكننده سيم و كابل كشور ازجانب شركت ملي صنايع مس بوده است.
وي با اشاره به توليد بيش از221 هزارتن مس كاتدي در سال گذشته و افزايش اين ميزان در سال 90 پيش بيني كرد؛ با اجراي سياستهاي حمايتي شركت ملي صنايع مس ايران از صنايع داخلي و عرضه همراه با تخفيف محصولات، روند افزايش فروش شركت شتاب بيشتري خواهد گرفت.
اقتصام**1348** 1574
انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) / کد خبر 30367101