|
پسته، با كند كردن عمل جذب كربوهيدراتها در بدن، موجب كاهش قند خون ميشود. متخصصان ميگويند: خوردن يك مشت مغز پسته در روز نه تنها يك ميان وعده سالم و مغذي ميباشد بلكه با كاهش روند جذب كربوهيدراتها در بدن، باعث كاهش قند خون نيز ميشود.
محققان دانشگاه تورنتو در كانادا طي اين تحقيقات تاكيد كردند: چون مصرف پسته با مواد غذايي داراي كربوهيدرات بالا مانند نان سفيد روند جذب كربوهيدرات را كاهش ميدهد ميتواند ماده موثري براي كنترل ديابت، به خصوص در كشورهايي مانند هند باشد كه در حال حاضر 40 ميليون نفر از آنان مبتلا به اين بيماري هستند و طي پيش بينيهاي بهعمل آمده، اين تعداد تا سال به 80 ميليون نفر خواهد رسيد.
محققان بر اين باورند كه اين خشكبار داراي مقادير زيادي پروتئين گياهي، مواد نشاستهاي غني و مواد معدني مهم مانند پتاسيم و منيزيم است كه براي بدن بسيار ضروري ميباشد.[نکته بهداشتی روز: پتاسیم بخورید]
پسته، همچنين براي تسكين اعصاب مفيد است.
وجود چربي اشباع نشده در پسته، باعث پايين آمدن سطح كلسترول بد (LDL) و بالا رفتن سطح كلسترول خوب خون(HDL) ميشود كه اين عمل، براي سلامت قلب بسيار مفيد است.
|