0

وزارت‌خارجه آمريكا حضور خود را در شبكه اجتماعي افزايش مي‌دهد

 
hasantaleb
hasantaleb
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : شهریور 1387 
تعداد پست ها : 58933
محل سکونت : اصفهان

وزارت‌خارجه آمريكا حضور خود را در شبكه اجتماعي افزايش مي‌دهد

خبرگزاري فارس: وزارت خارجه آمريكا در پي افزايش اهداف سياسي خود و ارتباط بيشتر با مردم جهان در تازه‎ترين اقدام خود بودجه و نيروي انساني سايت‎هاي اينترنتي خود را به رسانه‎هاي اجتماعي اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار ديپلماسي عمومي و جنگ نرم خبرگزاري فارس به نقل از "هافينگتون پست "، وزارت خارجه آمريكا در تغيير و تحولات جديد خود، سايت America.gov را آرشيو و تمام نيروي انساني و بودجه آن را به بدنه فعاليت‌هاي اين نهاد در عرصه رسانه‌هاي اجتماعي تزريق كرده است.



* وزارت خارجه آمريكا سايت‎هاي خود را تعطيل مي‌كند



از آنجا كه سايت America.gov - پروژه ديجيتال بسيار كلاني كه سه سال پيش به منظور توسعه دموكراسي در خارج از مرز‌هاي آمريكا آغاز شد - چندان توجهي را به خود جلب نكرد، وزارت خارجه اين پروژه را رها كرده و منابع خود را به سمت پروژه‌هاي مربوط به رسانه‌هاي اجتماعي سوق داده است. در صفحه اول سايت America.gov پيامي به بازديدكنندگان خبر مي‌دهد كه از تاريخ 31 مارس سال جاري تاكنون سايت به‎روز رساني نشده و به زودي آرشيو خواهد شد. پيغام ديگري بازديدكنندگاني كه به دنبال اطلاعات در مورد سياست خارجي آمريكا هستند به سايت‌هاي مربوط به سفارت‌خانه‌ها يا كنسولگري‌هاي آمريكا يا سايت State.gov، ارجاع مي‌دهد.



* حركت به‎سمت راهبرد اينترنتي هرچه فعال‌تر



نيروي انساني اين سايت، كه توسط هيئت برنامه‌هاي اطلاعاتي بين‌المللي وزارت خارجه (IIP) تأمين مي‌شدند، به "دفاتر مربوط به رسانه‌هاي اجتماعي " وزارت امور خارجه، كه از توييتر، فيس‌بوك و يو‌تيوب استفاده مي‌كند، منتقل شدند. "دانكن مك‌آينز " معاون وزير خارجه در آي‌آي‌پي، اظهار كرد اين اقدام سبب چرخش فعاليت‌هاي اين نهاد به سمت يك استراتژي اينترنتي "هرچه فعال‌تر " خواهد شد.



* سايت‌هاي ايستا روشي مناسب براي برقراري ارتباط با مردم خارج از آمريكا به‎خصوص جوانان نيست



با اينكه مك‌آينز تصريح كرده است كه سايت رسمي وزارت خارجه، يعني State.gov، همچنان به عنوان يك منبع به فعاليت‌ خود ادامه خواهد داد، اما يك "وب‎سايت ايستا " مانند America.gov، بيش از اين نمي‌تواند شيوه اي مناسب براي ترويج درك مناسب از سياست‌هاي خارجي آمريكا باشد.



* وزارت خارجه بايد با مردم ارتباط برقرار كند نه آنها



مك‌آينز گفت: الگوي جديد، به ويژه دسترسي هرچه بيشتر به جوانان، شما را ملزم مي‌سازد به مكاني به نام وب، يعني جايي كه اين جوانان در آن حضور دارند، قدم بگذاريد. مردم به ديدن ما نمي‌آيند، پس اين ما هستيم كه مجبوريم به ديدن آنها برويم. مطالب و محتوايي كه ما براي America.gov تهيه مي‌كرديم و سايت را متمركز ساخته بود، اكنون به سايت‌هاي مربوط به سفارت‌خانه‌ها منتقل شده‌اند.



* اوضاع به‎شدت متغير كنوني جهان مستلزم تغيير و تحولات سريع در سياست‌ها است



بنابر اظهارات مك‌آينز، با توجه به بررسي‌ها و كاوش‌هايي كه در بازه زماني سپتامبر تا ژانويه سال جاري در مورد نقش و تأثير گذاري رسانه‌هاي اجتماعي در انقلاب اخير مصر صورت گرفت، ايجاد چنين تغييري در استراتژي وزارت خارجه "معتبر و ضروري "، ارزيابي شد. وي اظهار داشت كه: "مردم در دوره‎اي انقلابي به‎سر مي‎برند. دولت آمريكا نبايد دست روي دست گذاشته شاهد حوادث باشد؛ چرا كه معادلات عرصه جهاني هرساله، يا بهتر بگوييم هر شش ماه يك بار به كلي تغيير مي‌كند. ما همچنان به دنبال يافتن روش‌هايي جديد براي تحقق اهداف و پيشبرد سياست‌هاي خود خواهيم بود ".



* هدف از طراحي سايت America.gov، تقويت ارتباط ميان آمريكا و مردم دنيا بود



وزارت امور خارجه آمريكا ـ از طريق سفارت خانه‌ها، كنسولگري‌ها و هيئت‌هاي ديپلماتيك خود ـ بيش از 400 سايت را در خارج از مرز‌هاي آمريكا اداره و تأمين مي‌كند، و آي‌آي‌پي ميزباني وب‌سمينار‌هاي بسياري را در رسانه‌هاي اجتماعي، به‎عهده دارد. سايت America.gov كه در 15 ژوئن 2008 راه‌اندازي شد، بنا به گفته كاندوليزا رايس وزير خارجه اسبق آمريكا، به منظور "تقويت گفتمان دوطرفه ميان آمريكا و مردم ديگر كشور‌ها " طراحي شد.


اين سايت محتواي اصلي را فراهم مي‌آورد كه به غير از انگليسي حداقل به سه زبان ديگر ترجمه مي‌شد. هدف آن بود كه اين سايت به عنوان منبعي براي اطلاعات فرهنگي و سياسي، در خدمت منافع آمريكا در آن‎سوي مرزها قرار گيرد. در آغاز فعاليت اين سايت در اوايل سال 2008، ابزاري بسيار كارآمد و به منزله انقلابي در عرصه ابزارهاي چندرسانه‌اي بود كه ارتباط با مخاطبين آن‎لاين را ممكن ساخت.



* نسل جوان هدف اصلي سايت‌هاي رسانه‌هاي اجتماعي



استفاده از ابزار‌هاي رسانه‌هاي اجتماعي ـ مانند توييتر (كه در سال 2006 راه‌اندازي شد) و فيس‌بوك (2004) ـ پس از راه‎اندازي America.gov، در آن‎سوي آبها بسيار افزايش يافت. نسل جوان ارتباط بيشتري با اين ابزارها داشته و به شدت از آنها استقبال مي‌كند. بنابر آمار و ارقام آي‌آي‌پي، 80 درصد يعني نزديك به 155000 كاربر فيس‌بوك كه به صفحه بسيار شناخته شده Democracy Is وارد شده‌اند، كمتر از 24 سال سن دارند.


مك‌آينز اذعان داشت كه: "نيمي از جمعيت كنوني جهان كمتر از 30 سال سن دارند. تا سه يا چهار سال پيش زبان 75 درصد از محتواي اينترنت انگليسي بود، اكنون بر اساس يافته‌هاي ما، نزديك به 70 درصد محتواي اينترنت به زبان‌هاي غيرانگليسي مي‌باشد. آي‌آي‌پي تمام امكانات خود را در جهت افزايش حجم ترجمه‌ها به كار گرفته است ".


محتوايي كه براي رسانه‌هاي اجتماعي و تلفن‌هاي همراه توليد و به سفارت خانه‌ها در كشورهاي مختلف فرستاده مي‌شود، اكنون به شش زبان عمده از جمله عربي، ‌فرانسه، ‌اسپانيايي، روسي و چيني ترجمه مي‌شود.

عالم محضر خداست درمحضر خدا گناه نکنید حضرت امام (ره)

یک شنبه 11 اردیبهشت 1390  4:07 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها