0

معاون دفتر آموزش و پرورش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش:

 
hamed1368104
hamed1368104
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : بهمن 1389 
تعداد پست ها : 3294
محل سکونت : بوشهر

معاون دفتر آموزش و پرورش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش:

معاون دفتر آموزش و پرورش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش:
ارزشيابي توصيفي، نگراني دانش آموزان درخصوص نمره را از بين مي برد
قزوين - معاون دفتر آموزش و پرورش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش گفت: ارزشيابي توصيفي نگراني دانش آموزان در خصوص نمره را از بين مي برد.

به گزارش ايرنا، 'مرتضي شكوهي' روز شنبه در كارگاه آموزشي ارزشيابي كيفي- توصيفي كه با حضور جمعي از مسوولان و كارشناسان آموزش و پروزش در سالن تربيت معلم قزوين برگزار شد، افزود: در اين طرح مقياس صفر تا 20 كنار گذاشته شده و به جاي آن از مقياس رتبه اي چهار درجه اي خيلي خوب، خوب، قابل قبول و نيازمند تلاش بيشتر استفاده مي شود.


وي اظهار كرد: اين شيوه كمك مي كند كه تعليم و تربيت متناسب با فطرت و انگيزه هاي دروني دانش آموزان و همراه با پرسشگري انجام شود.


شكوهي اضافه كرد: اگر طرح ارزشيابي توصيفي به شيوه سنتي انجام نشود، مي تواند يكي از روش‌هاي نهادينه كردن نقش تربيتي باشد.


وي اظهار كرد: در ارزشيابي توصيفي، معلم تغيير رفتار يادگيرنده را در جريان يادگيري مي‌سنجد و نحوه پيشرفت درسي دانش‌آموز و تغيير رفتار يادگيري او را مورد سنجش قرار مي دهد.


اين مسوول اضافه كرد: در ارزشيابي توصيفي، دانش‌آموزان كمتر دچار اضطراب، دل نگراني، تنفر و بيزاري از درس و مدرسه مي‌شوند.


شكوهي ادامه داد: ارزشيابي توصيفي در مدارس كشور بخوبي عملياتي نشده است زيرا معلمان تجربه كافي در اين خصوص ندارند.


معاون دفتر آموزش و پرورش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش در ادامه گفت: رفتار معلم براي دانش‌آموزان الگو است و آنها از رفتار، گفتار و كردار معلم درس مي‌آموزند.


شكوهي در پايان به نقش حساس معلمان در فرايند تحصيل اشاره و اضافه كرد: معلمان در وهله نخست علاقه و عشق به تحصيل را در دانش‌آموزان ايجاد مي‌كنند و سپس به آموزش مي پردازند.


معاون آموزش پيش دبستاني و ابتدايي اداره كل آموزش و پرورش استان قزوين نيز اجراي طرح ارزشيابي توصيفي را بسيار حايز اهميت دانست و گفت: اين امر باعث مي شود تعليم و تربيت از ابتداي دوران تحصيل كه بايد با جذابيت آغاز شود، به دور از استرس و اضطراب براي فرزندان ما باشد.


'فاطمه بهرامي' افزود: نگاه تحولي به مقطع تحصيلي ابتدايي، دانش آموزان را به سوي خلاقيت و نوآوري سوق مي دهد.


وي گفت: بزرگترين تحويلي كه در ساختار آموزش و پرورش و بخصوص مقطع ابتدايي اتفاق افتاده، طرح ارزشيابي توصيفي است.


بهرامي در پايان هدف از برگزاري اين كارگاه آموزشي را ايجاد هماهنگي و همسويي مدرسان، معلمان، مديران و سرگروه هاي آموزشي در اجراي ارزشيابي توصيفي برشمرد.

شنبه 10 اردیبهشت 1390  6:56 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها