مدير آموزش و پرورش بهنمير:
تحقيقات جايگاه اصلي خود را در آموزش و پرورش ايران ندارد
خبرگزاري فارس: مدير آموزش و پرورش بهنمير گفت: تحقيقات در آموزش و پرورش ايران نتوانسته است به جايگاه اصلي خود دست يابد.
به گزارش خبرگزاري فارس از شهرستان بابلسر، سيد تقي جليليان صبح امروز در نخستين همايش پژوهش دانشآموزي اين شهرستان بيان داشت: تاكنون به دلايل مختلف تحقيقات در آموزش و پرورش ايران نتوانسته است به جايگاه اصلي خود دست يابد.
وي افزود: عدم خودباوري و اعتقاد مديران به نتايج مطلوب تحقيقات دانشآموزي يكي از دلايل اصلي دست نيافتن امر تحقيقات در وزارت آموزش و پرورش است.
مدير آموزش و پرورش بهنمير خاطرنشان كرد: بايد پذيرفت بدون استفاده از يافتههاي تحقيقاتي پاسخگوي پرسشهاي متعدد در نظام تعليم و تربيت نخواهيم بود.
اين مسئول بيان داشت: براي دستيابي به اهداف بلند توسعه فرهنگ پژوهش در مدارس بايد در نگرش مربيان آموزش و پرورش تغييراتي حاصل شود.
جليليان با گراميداشت هفته بزرگداشت مقام معلم افزود: معلمان در نظام تعليم و تربيت با پرورش كودكان و نوجوانان رسالت خطير انبيا را به دوش كشيده و تلاش ميكنند تا آيندهسازان جامعه اسلامي را به نحو شايستهاي تربيت كنند.
وي با تقدير از حمايتهاي دولت نهم و دهم نسبت به قشر فرهنگيان جامعه افزود: با توجه به رسالت عظيم مربيان نياز است بيش از اين به اين قشر زحمتكش توجه شود .
دبير نخستين همايش پژوهش دانش آموزي بهنمير نيز اظهار داشت: توسعه پژوهش و تقويت استعداد دانشآموزان بايد مورد توجه قرار گيرد.
مهدي يوسف نيا افزود: از بين 47 مقاله ارسالي به دبيرخانه همايش 10 مقاله انتخاب و از ميان اين 10 مقاله برگزيده پنج مقاله توسط دانشآموزان در همايش ارائه شده است.
وي هدف از برگزاري نخستين همايش پژوهش دانشآموزي بهنمير را توسعه امر پژوهش در مدارس، تقويت حس كنجكاوي و اشتياق به امر تحقيق در دانشآموزان براي شكوفايي استعداد آنان برشمرد و افزود: بايد به توسعه پژوهش و تحقيقات در سطح مدارس كشور توجه ويژه شود.